DDR Ram PC2700 i et ECS K7S5A bundkort???
Fra : Andrew

Dato : 15-08-02 15:08

Hej

Hvad sker der hvis jeg putter PC2700 DDR ram i et K7S5A bundkort?

Jeg har nu alm. SD ram PC133, får jeg en forøgelse af ydeevne ved at putte
ovenstående 512 stang i i stedet for mine nuværende 768 mb SDram?

Mvh Anders

Fra : Henrik

Dato : 15-08-02 18:08

Hej Anders !
Hvorfor ikke købe en stang 512 mb PC2100 DDR ram ( f.eks kingston ) da
bundkortet K7S5A kun understødter 266mhz memory bus . PC 2700 DDR ram kan
køre op til 333 mhz på memory bussen men det understøtter bundkørtet K7S5A
ikke .

Hilsen Henrik

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 15-08-02 21:14

"Henrik" <3602@*nospam*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre op til 333 mhz på memory bussen men det understøtter bundkørtet K7S5A

Er der ikke noget med at man kan få OC bios til kortet, så det understøtter
højere FSB??

/T

Fra : Henrik

Dato : 16-08-02 13:02

Hej !
OC Bios kan det lade sig gøre , har aldrig hørt om det ?
Memery bussen hastigheden ligger den ikke inde i chippen , inde i Bios kan
du kun justere på den alt efter hvilke ram man indstallere ( PC1600 eller
PC2100 )