|
| Fejl på Sony skærm - reperation? Fra : Peter Haslev |
Dato : 15-08-02 12:16 |
|
Hej NG
Min to år gamle Sony G400 monitor har pludselig fået en "pixelfejl" (hvilket
man vel strengt taget ikke kan tale om på en CRT monitor). Fejlen sidder
nærmest lige midt i skærmen.
Jeg har sendt skærmen til reperation hos sony og har fået den tilbage uden
at der er gjort noget ved det!
Jeg har efterfølgende kontaktet servicechef Torben Jensen hos Sony, der ikke
engang gider høre på mine argumenter. Han siger ordret: "Sagen er afgjort.
Fejlen ligger indenfor tolerencerne."
Efterfølgende spørgsmål til Sonys tolerancer afklarer, at han egenrådigt
vurderer fejlens størrelse og at Sony ikke har nogle officielle procedurer
om denne type fejl på en CRT-monitor.
Jeg er klar over at man i visse tilfælde må acceptere fejl på en LCD-skærm,
men skal man også acceptere en lignende fejl på en CRT-monitor??
Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
procedurer?
Mvh
Peter Haslev
| |
Kim Lehmann Poulsen (17-08-2002)
| Kommentar Fra : Kim Lehmann Poulsen |
Dato : 17-08-02 10:03 |
|
> Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> procedurer?
Hej
Jeg købte for nogen tid siden en ADI g66 og fandt ud af at den også havde en
pixelfejl. Jeg ringede til det firma der står for ombytning/service, og fik
at vide at der ikke måtte forekomme pixelfejl på en crt skærm, så min bliver
ombyttet til den ny
Mvh Kim Lehmann Poulsen
| |
-=Madsen=- (17-08-2002)
| Kommentar Fra : -=Madsen=- |
Dato : 17-08-02 15:25 |
|
Det var flot
Syntes ADI er ved at blive glemt af mange, i dag er prisen rimelig lav for
ADI som jeg vil mene er en mærkevare, vil da meget hellere ha ADI end som
mange andre, dog syntes jeg Sony har nogen kanon gode skærme, har min 17"
Sony på 6 år som stadig er stadig som ny
"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@Vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:djo79.5163$ww6.712742@news010.worldonline.dk...
> > Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> > procedurer?
> Hej
> Jeg købte for nogen tid siden en ADI g66 og fandt ud af at den også havde
en
> pixelfejl. Jeg ringede til det firma der står for ombytning/service, og
fik
> at vide at der ikke måtte forekomme pixelfejl på en crt skærm, så min
bliver
> ombyttet til den ny
>
> Mvh Kim Lehmann Poulsen
>
>
| |
Martin T. (18-08-2002)
| Kommentar Fra : Martin T. |
Dato : 18-08-02 15:50 |
|
"Peter Haslev" <haslev@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:ajg2h5$bu8$1@sunsite.dk...
> Hej NG
>
> men skal man også acceptere en lignende fejl på en CRT-monitor??
>
> Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> procedurer?
Har du sendt den til Sony?
På mit arbejde sender jeg altid Sony problemskærme til InfoCare Danmark. De
varetager garantien for Sony skærme i mine tilfælde.
Det er de skærme, hvor der står 2-3 års garanti vist nok.
De udbedrer altid fejlen omkostningsfrit. Dog skal man selv indlevere
skærmen, eller sørge for at sende den forsvarligt (på egen regning).
Sidste skærm jeg sendte ind var en CPD E220E årgang 2000 (har allerede været
repareret 2 gange).
Mvh. Martin T.
| |
Olsen (18-08-2002)
| Kommentar Fra : Olsen |
Dato : 18-08-02 17:51 |
|
"Martin T." <mt.inf@cbs.dk> skrev i en meddelelse
news:ajoc61$6lb$1@news.cybercity.dk...
> På mit arbejde sender jeg altid Sony problemskærme til InfoCare Danmark.
De
> varetager garantien for Sony skærme i mine tilfælde.
> De udbedrer altid fejlen omkostningsfrit. Dog skal man selv indlevere
> skærmen, eller sørge for at sende den forsvarligt (på egen regning).
>
InfoCare er langsomme...ca. 3 måneder er ikke et særsyn.
Skal de bestille dele hjem, så risikerer man efter 3 måneder,
at delen ikke kan skaffes alligevel....
| |
Martin T. (19-08-2002)
| Kommentar Fra : Martin T. |
Dato : 19-08-02 09:42 |
|
"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:ajojfn$i6v$2@news.cybercity.dk...
>
> "Martin T." <mt.inf@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:ajoc61$6lb$1@news.cybercity.dk...
>
> > På mit arbejde sender jeg altid Sony problemskærme til InfoCare Danmark.
> De
> > varetager garantien for Sony skærme i mine tilfælde.
>
> InfoCare er langsomme...ca. 3 måneder er ikke et særsyn.
> Skal de bestille dele hjem, så risikerer man efter 3 måneder,
> at delen ikke kan skaffes alligevel....
Første reparation af den førnævnte skærm i min forrige mail varede 1 dag.
Her den anden dag, da den var til reparation igen, tog det også kun en dag.
Det længste jeg har ventet er ca. 1 måned. Problemet var en Compaq P700
(Trinitron) skærm. I den periode sendte jeg den ind til dem 3 gange, da jeg
var utilfreds med billedet (småfejl i geometrien, som ikke kunne justeres
væk). Da de muligvis blev lidt trætte af mig, sendte de mig en spritny
Compaq P710 tilsidst.
Så de er helt ok, efter min mening.
Mvh. Martin T.
| |
Olsen (15-08-2002)
| Kommentar Fra : Olsen |
Dato : 15-08-02 20:06 |
|
"Peter Haslev" <haslev@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ajg2h5$bu8$1@sunsite.dk...
> Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> procedurer?
2 år og ombytning ? Næppe !
Selv en SONY kan blive defekt, men en "pixelfejl" lyder sært...meget sært.
Kan kun være noget styring af strålen vil jeg tro, da der ikke kan komme
skidt invendigt på skærmen....meget mystisk...fluelort ?
| |
-=Madsen=- (15-08-2002)
| Kommentar Fra : -=Madsen=- |
Dato : 15-08-02 22:18 |
|
Mener desværre Sony har ret, 1 pixel fejl er ikke nok, ved nu ikke hvad
deres tolerenche er
"Peter Haslev" <haslev@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ajg2h5$bu8$1@sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Min to år gamle Sony G400 monitor har pludselig fået en "pixelfejl"
(hvilket
> man vel strengt taget ikke kan tale om på en CRT monitor). Fejlen sidder
> nærmest lige midt i skærmen.
>
> Jeg har sendt skærmen til reperation hos sony og har fået den tilbage uden
> at der er gjort noget ved det!
>
> Jeg har efterfølgende kontaktet servicechef Torben Jensen hos Sony, der
ikke
> engang gider høre på mine argumenter. Han siger ordret: "Sagen er afgjort.
> Fejlen ligger indenfor tolerencerne."
>
> Efterfølgende spørgsmål til Sonys tolerancer afklarer, at han egenrådigt
> vurderer fejlens størrelse og at Sony ikke har nogle officielle procedurer
> om denne type fejl på en CRT-monitor.
>
> Jeg er klar over at man i visse tilfælde må acceptere fejl på en
LCD-skærm,
> men skal man også acceptere en lignende fejl på en CRT-monitor??
>
> Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> procedurer?
>
> Mvh
> Peter Haslev
>
>
| |
Peter Haslev (18-08-2002)
| Kommentar Fra : Peter Haslev |
Dato : 18-08-02 18:37 |
|
Jeg afleverede skærmen til Anovo efter aftale med SONY!
Det helt groteske i sagen kom så i går, hvor jeg modtog en regning på 675,-
da skærmen iflg. SONY ikke fejlede noget! Det betyder åbenbart at så skal
jeg selv betale for alle omkostninger. Der var jo en fejl med SONY mente
bare at den var under en bagatelgrænse!
Er der andre der har meninger om dette gebyr?
Mvh
PH
"Peter Haslev" <haslev@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:ajg2h5$bu8$1@sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Min to år gamle Sony G400 monitor har pludselig fået en "pixelfejl"
(hvilket
> man vel strengt taget ikke kan tale om på en CRT monitor). Fejlen sidder
> nærmest lige midt i skærmen.
>
> Jeg har sendt skærmen til reperation hos sony og har fået den tilbage uden
> at der er gjort noget ved det!
>
> Jeg har efterfølgende kontaktet servicechef Torben Jensen hos Sony, der
ikke
> engang gider høre på mine argumenter. Han siger ordret: "Sagen er afgjort.
> Fejlen ligger indenfor tolerencerne."
>
> Efterfølgende spørgsmål til Sonys tolerancer afklarer, at han egenrådigt
> vurderer fejlens størrelse og at Sony ikke har nogle officielle procedurer
> om denne type fejl på en CRT-monitor.
>
> Jeg er klar over at man i visse tilfælde må acceptere fejl på en
LCD-skærm,
> men skal man også acceptere en lignende fejl på en CRT-monitor??
>
> Er der andre der har erfaringer med denne type fejl, ombytninger eller
> procedurer?
>
> Mvh
> Peter Haslev
>
>
| |
|
|