Skjule celler ved udprintning
Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 17-02-01 20:36

Jeg forsøger at lave nogle printervenlige sider, hvor visse
celler er skjult. Kan nogen fortælle mig, om det kan lade sig
gøre at skjule en celle i en tabel og udprinte en anden. Jeg ved
godt, at jeg skal bruge css, har lavet 2 style sheets, screen.css
og print.css, hvor jeg angiver visibility= hidden og angivet dem
i indledningstagget.
Problemet er hvordan jeg anbringer <div class="tabel"> og </div>
så kun den ene celle printes ud. Når jeg forsøger udprintes enten
begge celler eller ingen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-02-01 15:56

Jørgen Riishøj <info@assens-guiden.dk> skrev:
> har lavet 2 style sheets, screen.css
> og print.css, hvor jeg angiver visibility= hidden og angivet dem
> i indledningstagget.

Prøv at lege lidt med

..skjul{
display: none;
}
..vis{
display: block;
}

i dine css-filer, hvor du naturligvis har media="print" på den til
udskrivningen?

> Problemet er hvordan jeg anbringer <div class="tabel"> og </div>
> så kun den ene celle printes ud. Når jeg forsøger udprintes enten
> begge celler eller ingen.

så kombinere hvad der skal det ene eller det andet sted hen - prøve at lege
lidt med det.

Jeg har selv brugt det på nogle menuknapper der skulle vises på skærmen, men
ikke udskrives. Så vidt jeg husker, virker det ikke i NN4.

--
Allan