LOTR Vs LOTR
Fra : Raven_

Dato : 14-08-02 17:10

Lige et kort spørgsmål inden man investere i LOTR.
Så vidt jeg ved er der pt 2 versioner, en med 2 discs og en med 4 discs.
Hvor meget ekstra matriale er der på 4 disc versionen og er det den samme
udgave af filmen?

Håber der er nogen der har svarene til disse spørgsmål

Mvh
Raven_

Fra : Emil Rune

Dato : 14-08-02 17:44

"Raven_" <ian.cemann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgave af filmen?
>
> Håber der er nogen der har svarene til disse spørgsmål

Aargh....kig 5 dage tilbage i gruppen, så finder du svar på dine spørgsmål!

(Det her emne tangerer da til en plads i FAQ'en....;)

Emil

Fra : Kong Kent

Dato : 15-08-02 08:02

> Lige et kort spørgsmål inden man investere i LOTR.

Okay. Here we go again :)

> Så vidt jeg ved er der pt 2 versioner, en med 2 discs og en med 4 discs.
> Hvor meget ekstra matriale er der på 4 disc versionen og er det den samme
> udgave af filmen?

2-disc versionen er biograf-versionen af filmen på én disk samt en masse
ekstra-materiale på disk2.
4-disc versionen er "directors cut"-versionen med omkring 30 min. ekstra
scener i selve filmen fordelt på 2 skiver. Der er så yderligere
ekstra-materiale på de andre 2 skiver i sættet. INTET af ekstra-materialet
på de to udgivelser overlapper hinanden. Så vil man have det hele, må man
investere i begge udgivelser.

Desuden findes der i USA en 5-disc version, og det er den 4-disc jeg har
nævnt hvor de har smidt en National Geographic DVD oveni der omhandler
J.R.R. Tolkiens mesterværk og filmatisering af dette. Denne skive kan dog
også købes i løs vægt, så dem der vil have 4-disc sættet i reg2 (m. danske
undertekster) behøves ikke fortvivle.

Håber det har givet lidt afklaring. Ellers tjek www.thedigitalbits.com
Der står der sq også *meget* omkring de forskellige udgivelser.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!