Deling af Internetforbindelse
Fra : Kristian Erbou

Dato : 14-08-02 15:48

Hej

Jeg har et lille problem med at få delt netforbindelsen til min
Stofaopkobling - det er som følger: Jeg har 2 netkort siddende i min
stationære maskine, et kort bruges til kabelmodemmet (dvs. Internet) og det
andet har jeg sat til en switch, som jeg så kobler min bærbare på. Det
virkede fint med deling af Internet, da jeg kørte kabelmodemmet via USB, men
da jeg så skiftede over til at køre min netforbindelse via et netkort røg
forbindelsen til Internettet på min bærbare. Jeg har ingen problemer med at
dele filer osv. osv. mellem min stationære og min laptop, det er alene
Internet, der giver problemer. Jeg har kørt netværkswizarden igennem på XP
og markeret, hvilket netkort jeg bruger til Internetforbindelse, men det
virker stadig ikke. Det virker som om der mangler et flueben et eller andet
sted, som jeg har overset, men jeg er løbet tør for ideer til, hvor det kan
være henne.

Hvad skal der til, før jeg får hul igennem?

/ Kristian

Fra : Sailor

Dato : 14-08-02 15:51

"Kristian Erbou" <erbou@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvad skal der til, før jeg får hul igennem?
>
> / Kristian

Hejsa
Kører du XP på den stationære? Hvis ja har du så slået den indbyggede
firewall fra så din laptop kan komme igennem din til den stationære?

Mvh
Ingvar

Fra : TheZub

Dato : 14-08-02 15:51

hent programmet sygate v. 4.0 det vil helt sikkert hjælpe dig

--Jacob

Fra : Torben Jepsen

Dato : 14-08-02 17:44

Hej

Jeg kan varmt anbefale dig at bruge denne hjemmeside:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm
Jeg har selv haft stor glæde af den

/Torben

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-08-02 22:13

"Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3d5a8870$0$43941$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg kan varmt anbefale dig at bruge denne hjemmeside:
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm
> Jeg har selv haft stor glæde af den

Ja, den er rigtig god

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Kristian Erbou

Dato : 17-08-02 16:22

Virker nu - indtastede hostens IP som gateway og under DNS-konfiguration
angav jeg hostens IP, navn og workgroup - et voila..... Tak for svarene og
jeg giver dig ret, Duelund, den side er sgu ikke helt ved siden af

/ Kristian