Acces point på ProAccess
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 18:14

Jeg har prøvet at sætte et D-Link access point på en ProAccess ADSL. Det
kører således:

Ericsson modem -> Efficient Networks router -> switch -> D-Link Access
point

Er det korrekt ?

Eller skal TDC routeren under alle omstændigheder pilles af ?

Jeg kan ikke åbne Access pointet i min browser, så jeg kan konfigurere
den.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-02 19:11

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Jeg har prøvet at sætte et D-Link access point på en ProAccess ADSL. Det
> kører således:

Hvilket er det?

Er det med Router?

> [...]
>
> Eller skal TDC routeren under alle omstændigheder pilles af ?
>
> Jeg kan ikke åbne Access pointet i min browser, så jeg kan konfigurere

Kan du se, at der er link på Switchen og access pointet?

Men jeg vil tro der er en IP konflikt.. Da begge routere sikkert har
http:\\192.168.1.1 ?

Nu ved jeg ikke om dit Dlink access-point understøtter TDC Pro@ccess

Men hvis den har en "WAN" port, sæt et kabel fra modem´et til WAN porten på
access pointet.. Og så ellers også til Switchen, sørg for at link lampen
lyser. Hvis ikke, prøv et krydset kabel, eller sæt kablet i "uplink" på
Switchen.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 21-08-02 10:22

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
>
> Hvilket er det?
>
> Er det med Router?

Doh?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 21-08-02 10:24

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller skal TDC routeren under alle omstændigheder pilles af ?
>
> Jeg kan ikke åbne Access pointet i min browser, så jeg kan konfigurere

De fleste access points har et andet interface (serielt/usb) så du fra starten
af har mulighed for at bestemme om det skal modtage ip hva. DHCP eller have en
fast ip. Hvis du bare sætter dit access point til at modtage en ip med DHCP,
vil dine klienter videre i systemet også (svjv) modtage ip fra DHCP serveren i
routeren.