Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af film uden papir
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 21:05

Hej alle. Så er jeg på banen igen, med formentligt endnu et "grønt"
spørgsmål :).

Ved nogen om det er muligt at få fremkaldt sine film, uden at få
papirbillederne? Jeg vil gerne have negativerne fremkaldt, så jeg kan scanne
dem ind på computeren og nyde dem der. Det nærmer sig selvfølgelig et
digicam, men jeg vil stadig gerne have muligheden for at få billederne
forstørret op... Samt følelsen af et rigtigt SLR kamera :).

Hvis man kan nøjes med negativfremkaldelse regner jeg selvfølgelig med at
det er en del billigere(?)

Mvh Mark

Fra : emj

Dato : 12-08-02 21:21

Mark S. Rasmussen skrev i <aj94eb$17uo$1@news.cybercity.dk>:

>Ved nogen om det er muligt at få fremkaldt sine film, uden at få
>papirbillederne?

Spørg din fotohandler, om du kan få dem på cd i stedet for på papir.

Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 21:23

> Spørg din fotohandler, om du kan få dem på cd i stedet for på papir.

Det har jeg prøvet et par steder, og jeg var mildest talt meget skuffet over
kvaliteten. Derfor ønsker jeg selv at scanne dem, og så bare få negativerne.

Mvh Mark

Fra : emj

Dato : 12-08-02 21:29

Mark S. Rasmussen skrev i <aj95f1$19rd$1@news.cybercity.dk>:

>Derfor ønsker jeg selv at scanne dem, og så bare få negativerne.

Man kan da altid blot få sin film fremkaldt, hvis du kun vil have
negativerne.
Hilsen emj

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 21:31

> Man kan da altid blot få sin film fremkaldt, hvis du kun vil have
> negativerne.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan få dem til at beholde papirbillederne, men
jeg synes aldrig jeg har set reklamer for en billigere pris. Måske er det
bare fordi de helst vil sælge den dyre pakke? :)

Mvh Mark

Fra : Henrik

Dato : 12-08-02 23:46

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg synes aldrig jeg har set reklamer for en billigere pris. Måske er det
> bare fordi de helst vil sælge den dyre pakke? :)

Hej Mark
29,- i Fona incl. billeder. Smid billederne ud og og vupti en billig
fremkaldelse uden billeder !!!
Nej, det var sgu ikke for at være fræk, men prisen er så langt nede at dit
ønske om at sparer billederne ikke er nogen besparelse. Hos enhver
fotohandler kan du få en fremkaldelse UDEN billeder, men jeg tvivler på at
du kommer under Fonas pris.
Mvh.
Henrik
www.digitalfotoservice.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 13-08-02 15:25

men jeg tvivler på at du kommer under Fonas pris.

Nu har jeg godt nok ikke prøvet Fonas fremkaldelse, men kvaliteten kan næppe
svare til en 120 kr fremkaldelse, eller enhver anden fremkaldelse ved en
photo forretning med et mini-lab?

Mvh Mark

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-02 17:07

"Mark S. Rasmussen" skrev i en meddelelse
> Nu har jeg godt nok ikke prøvet Fonas fremkaldelse, men kvaliteten kan næppe
> svare til en 120 kr fremkaldelse, eller enhver anden fremkaldelse ved en
> photo forretning med et mini-lab?

Næh - men forskellen ligger vel mest i papirbillederne ?

Og dem skal du jo alligevel bare smide væk......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Henrik

Dato : 15-08-02 16:42

> men jeg tvivler på at du kommer under Fonas pris.

Tvivl ikke, vær sikker. Den pris er så hul i hovedet at der ingen grund er
til at følge med.

> Nu har jeg godt nok ikke prøvet Fonas fremkaldelse, men kvaliteten kan
næppe
> svare til en 120 kr fremkaldelse, eller enhver anden fremkaldelse ved en
> photo forretning med et mini-lab?

Nææ, men nu skulle du jo heller ikke bruge billederne og der er jo her den
store forskel ligger i kvaliteten. Fremkaldelsen af negativerne, C41, skulle
gerne være iorden ... selv til 29,- som Fona for lavet hos Kiel (mener jeg).

Mvh.
Henrik Schwarz
www.digitalfotoservice.dk

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 12-08-02 21:23

> [...]
> papirbillederne? >
> Mvh Mark
>
> Ja det kan man hos de fleste fotohandlere, ca 25 kr. for 36 billeder.
M.v.h
Ernst A.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-08-02 21:23

Ok, jeg må lige ud på en lille spørgerunde :)

Mvh Mark

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-08-02 22:03

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Ved nogen om det er muligt at få fremkaldt sine film, uden at få
> papirbillederne?

Det kan alle vel klare...
Det koster omkring en 25-30 kr at få fremkaldt din film, uanset om det er en
12 eller 36 billeders film.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : PRESTIJ

Dato : 13-08-02 00:43

Hvis du bor nær KBH's hovedbanegård så gør Foto & Kopi det. De bor på
banegården. Personligt fremkalder jeg tit hos dem.
De har en fin service og er hurtige.

Det koster 29,50 og det tager 20-30 minutter. Så kan du scanne samme dag mod
Fona tager 1-2 dage.

Fra : max

Dato : 13-08-02 07:50

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> De har en fin service og er hurtige.
>
> Det koster 29,50 og det tager 20-30 minutter. Så kan du scanne samme dag mod

Merlin har gjort det for mig et par gange 20-30kr 1time..
mvh max