Hvordan gik det i Tårstup??
Fra : Majer

Dato : 12-08-02 18:44

Hej med jer!!

Jeg var jo på udstilling i Tårstrup i går, sammen med min opdrætter. Selvom
jeg ikke havde mus på, blev jeg sgu' genkendt!! Godt gået Camilla S.

Nå, men vil egentlig høre hvordan det gik med alle jeres smukke katte på
udstillingen?? Så spyt lige frem med nogle resultater

Mange hilsner fra

--
Majer, som vist nok selv skal prøve at udstille i Sorø!! Viiildt!!

www.majer.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 12-08-02 21:24

"Majer" <majbritt{REMOVE}@majer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var jo på udstilling i Tårstrup i går, sammen med min opdrætter.
Selvom
> jeg ikke havde mus på, blev jeg sgu' genkendt!! Godt gået Camilla S.

Hej Majer.
Ja, du forsvandt da hurtigt *S*. Jeg mødte din opdrætter flere gange uden at
se dig, og da jeg spurgte efter dig, sagde hun, at du allerede var gået.
Jeg var selv føl hos Lars og Hanne, og fik lov til at tage Louis op til
bedømmelse *ser meget stolt ud* (men det var nu bare til
parallelbedømmelsen hos dommereleven, så det betød ikke noget for resultatet
*S*).

Jeg havde selv mus på, og nåede at møde både Camilla S og B, Niels Peter,
Nina, Anita, Lene, Morten & Ulrik, Helle - har jeg glemt nogen?
Jeg var glad for at jeg ikke havde katte med, for det var utroligt
forvirrende, og samtidig ulidelig varmt. Apropos varmen: alle burene er
indrettet med tæpper, puder, senge osv. af dejlig varm plys, men når det er
varmt vil ihvertfald mine katte hellere ligge på et koldt gulv. Så jeg
overvejer at tage nogle tiloversblevne badeværelsesfliser med når jeg skal
udstille, så kan jeg lægge fliser på et mindre område i buret, hvis det
bliver for varmt (det er lidt svært at forklare; håber, I forstår ideen).
Tror I, det vil kunne fungere?

Mvh. Else - der netop har tilmeldt mislingerne til Sorø-udstillingen, dejlig
tæt på hvor vi bor *S*

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-08-02 22:36

> Jeg havde selv mus på, og nåede at møde både Camilla S og B, Niels Peter,
> Nina, Anita, Lene, Morten & Ulrik, Helle - har jeg glemt nogen?

*SNØFT* Ja, mig.

> [...]
> udstille, så kan jeg lægge fliser på et mindre område i buret, hvis det
> bliver for varmt (det er lidt svært at forklare; håber, I forstår ideen).

Jeg har engang set en, der havde en marmorplade med på en af Norsk
Skovkatterings hobbyudstillinger. Den var vist dejlig kølig, men har sikkert
været dejlig tung at slæbe med.
Jo, jeg tror godt, at fliser kunne virke.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 12-08-02 22:50

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
Peter,

> *SNØFT* Ja, mig.

og mig. Havde endda mus på *G* men pyt, jeg er vant til at blive dårligt
behandlet, har jo været gift *GGGGGG*

men ok, med den hede er der ikke noget at sige til, hvis hjernecellerne
bliver svedt ud *G*

M.v.h.
Lise

Fra : Per Gade

Dato : 12-08-02 22:47

UNDSKYLD!

Men du gik jo steward, og da jeg i tankerne prøvede at memorere, hvem jeg
havde mødt, tænkte jeg kun på dem ved burene (ja, ja, dårlig undskyldning,
jeg ved det godt *S*)

Hov - også undskyld til Lise, som jeg lige kommer i tanke om, at jeg også
hilste på.

Mvh.Else.

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 12-08-02 22:54

"Per Gade" <pergade@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ved det godt *S*)
>
> Hov - også undskyld til Lise, som jeg lige kommer i tanke om, at jeg også

alt forladt, som du også kan se af min tidligere meddelelse, men du var
altså 2 minutter hurtigere end jeg *G*

M.v.h.
Lise

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 12-08-02 22:48

Else Gyldenkærne wrote:

> [...]
> udstille, så kan jeg lægge fliser på et mindre område i buret, hvis det
> bliver for varmt (det er lidt svært at forklare; håber, I forstår ideen).

Hej Else.

Du kan godt opgive ideen med fliserne, idet de hurtigt vil få
den samme temperatur som omgivelserne.
At de er kølige i et badeværelse skyldes, at de er monteret på
beton og lignende, der er lang tid om at blive opvarmet.

--
med venlig hilsen Preben
http://home19.inet.tele.dk/prebki

Fra : marianne hellemose

Dato : 13-08-02 07:35

Ang. varmen, en tidligere opdrætter af Mc'er, gjorde
noget smart da hun skulle på udstilling i en hal som
hun på forhånd vidste ville være ulidelig varm med dårlig
ventilation (tror at det var i Jyllinge) hun tog et par af
de der fryse-elementer med som blev lagt under "gulv-
tæppet"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Elwarth

Dato : 12-08-02 22:07

> [...]
> Tror I, det vil kunne fungere?
>
> Mvh. Else - der netop har tilmeldt mislingerne til Sorø-udstillingen,

Hej Else!
Det lyder som en god idé. Gad vide, hvad de vil sige til det på
udstillingerne? Hvad siger I erfarne udstillere, vil man blive anset for
fuldstændig bims, hvis man troppede op med et par fliser til buret?

Venligst
Dorthe

Fra : Niels Peter

Dato : 12-08-02 22:15

"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Det lyder som en god idé. Gad vide, hvad de vil sige til det på
> udstillingerne? Hvad siger I erfarne udstillere, vil man blive anset for
> fuldstændig bims, hvis man troppede op med et par fliser til buret?

Personligt ville jeg tillade mig at være flintrende ligeglad, hvis jeg
mente, mine katte havde det godt med det. Hvad mine egne angår, har jeg
indtryk af, at de godt kan lide noget at gemme sig i eller bag, varmt eller
ej.
Men man skal aldrig sige aldrig, når det drejer sig om katte, og hvem ved,
den første, der prøver, danner måske mode? )

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Majer

Dato : 12-08-02 22:28

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du forsvandt da hurtigt *S*. Jeg mødte din opdrætter flere gange uden
at
> se dig, og da jeg spurgte efter dig, sagde hun, at du allerede var gået.

Jeg tog hjem ved 15 tiden. Vi havde en middagsaftale om aftenen, og jeg
ville gerne nå hjem og i bad inden (der var jo stegende varmt i hallen).

> [...]
> bedømmelse *ser meget stolt ud* (men det var nu bare til
> parallelbedømmelsen hos dommereleven, så det betød ikke noget for

Jeg havde også en af min opdrætters katte oppe til bedømmelse. Hun var så
uheldig, at begge hendes katte skulle bedømmes på samme tid, så jeg blev
lige spontant sendt afsted med hendes kastrat (kaldet Sofus). Det gik vist
fint nok. Han blev i hvertfald Ex.1. Så jeg er også lidt stolt!!

> Jeg havde selv mus på, og nåede at møde både Camilla S og B, Niels Peter,
> Nina, Anita, Lene, Morten & Ulrik, Helle - har jeg glemt nogen?

Hold da op, du har da haft travlt!! Næste gang tager jeg ogs en mus på...
(tror jeg!!)..*G*

Mange hilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 12-08-02 23:43

Else, dejligt du hilste på, undskyld hvis vi var lidt forvirrede
Desværre når man ikke meget med at se, og snakke med andre når man
udstiller, udover dem der står ved siden af og øvrige man kender.
Dejligt du kommer til Sorø...vi glæder os til at se dig der.
Ellers gik det godt..vore 2 nye killinger blev Ex. 1..
Grazilia gik til farvebedømmelse, skifter fravegr...Godt det skete nu..fint
set af Jannick Renault som ordenede det med det samme, så hun fik ikke
diplom.

Morten & Ulrich

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-08-02 18:54

Ja, vi var ikke selv afsted, men jeg synes alligevel jeg vil fortælle at min
venindes chokolademaskede siameser "Astrakhan´s Fair Blue Eyes"
blev BIS-kastrat. Katten er efter min "gamle" hankat så jeg er en stolt
"bedstemor".
Hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-02 19:20

In article <3d57f67d$0$708$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, V.Lerche &
S.Andersen <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> venindes chokolademaskede siameser "Astrakhan´s Fair Blue Eyes"
> blev BIS-kastrat. Katten er efter min "gamle" hankat så jeg er en stolt

Yippie - godt gået lillesøster!

kærlige slik i panden fra storesøstrene Donna & Ditte >^..^< >^..^<

(Astrakhan's Fair Donna og Astrahkan's Fair Miss Dior (aka Ditte) er
kødelige 100% søstre til frøken Blue Eyes. Til lykke Kirsten, hvis du
smuglæser dette - det var vist en tiltrængt opmuntring

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Lars Dahl

Dato : 12-08-02 20:27

Hmm... Det var lidt op og ned. Louis fik sit tredie CAC, og skal nu tiltales
"Hr." fordi han blev Champion (formentlig den mindste nulevende skovkattehan
med en titel *G*). Videre kom han dog ikke, men det havde vi heller ikke
regnet med.
Frigg blev regulært slagtet i en bedømmelse som alle andre end ejeren af Ex1
havde svært ved at tage alvorligt. Bl.a. fik vi besked på at Friggs ører
sidder for højt - spøjst, når man ved at hendes største fejl er at hendes
ører er sat for lavt!!!

Vi ses jo nok i Sorø, hvor vores "babyer" Aurora & Emily skal debutere -
underligt at skulle se sit eget "afkom" være med.

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-08-02 00:46

> [...]
Selvom
> jeg ikke havde mus på, blev jeg sgu' genkendt!! Godt gået Camilla S.

Jep - så let skulle du ikke "slippe" ) - altså, bare lade være med at
tage mus på, og så kunne være sådan helt in cognito...

> Nå, men vil egentlig høre hvordan det gik med alle jeres smukke katte på
> udstillingen?? Så spyt lige frem med nogle resultater

Jamen altså - min lille Pine-pige slog sin konkurrent og fik EX1 og blev
senere nomineret til Best In Show, hvor hun godt nok fik en stemme af en af
dommerne, hvilket dog ikke hjalp meget, da en anden fik 2 stemmer
altså, et EX1 og NOM til Pinen!

Mvh. Camilla

Fra : Lindes

Dato : 13-08-02 08:22

"Majer" skrev:
> Nå, men vil egentlig høre hvordan det gik med alle jeres smukke katte på
> udstillingen?? Så spyt lige frem med nogle resultater
Hej.. ja jeg var søreme også lige en tur i Tåstrup, og fik hilst på Morten
og Ulrich (jeg havde glemt musen)..

Mht. resultater gik det rigtig godt for mine dejlige små pelskugler..
Chillis (Chillis af Taperije PER f (sort tortie)) fik EX1 og Silver
(Bartel's Love and Harmony PER ds 22 62 (rød sølv tabby) fik EX1 og NOM.
Begge mine katte blev bedømt hos Jacqueline Jocquel, Frankrig og i ungdyr
klassen (6-10 mdr.), de blev begge kaldt op til nominering og var således
"konkurrenter".. Det blev så min lille Silver dreng som løb af med sejren,
han blev dog slået på scenen af en smuk rød pige.. Men bare det at have en
kat på scenen (har jeg ikke prøvet før), var jo en stor oplevelse i sig
selv... Jeg var frygtelig nervøs bare spørg Morten & Ulrich..

Med venlig hilsen
Charlotte