Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Progam til at printe flere billeder på et ~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-08-02 12:44

Hejsa

Jeg har ingen printer og har derfor aldrig prøvet at printe mine billeder
ud, men da jeg skulle hjem til mine forældre og vise dem hvordan man gør, så
manglede jeg et let program til bare at smide 2-4 billeder up på et ark. De
havde et program der fulgte med deres Canon kamera, men hold da helt op,
hvor var det besværligt. Har I nogle foreslag?

mvh Frank

Fra : emj

Dato : 09-08-02 12:53

Frank K. Jensen skrev i <aj09up$li6$1@news.net.uni-c.dk>:

>manglede jeg et let program til bare at smide 2-4 billeder up på et ark.

Jeg vil bestemt anbefale dig at prøve AfterShot
Du kan hente en fuldt version på www.Jasc.com og prøve den i 30 dage.

Hilsen emj
--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : max

Dato : 09-08-02 13:08

> Jeg vil bestemt anbefale dig at prøve AfterShot
> Du kan hente en fuldt version på www.Jasc.com og prøve den i 30 dage.
>
> Hilsen emj

Paint Shop Pro er der mange der er glade for, tror du kan
hente det på cnet, znet eller bare søg det.. mvh max

Fra : Toke Pedersen

Dato : 09-08-02 12:58

Når jeg skal skrive billeder ud bruger jeg altid Fotostation.. Der kan man
også farvejustere inden man skriver dem ud...

CU Toke

Fra : Gert Andersen

Dato : 09-08-02 13:12

Hej

Prøv
http://www.ddisoftware.com/qimage

Det kan printe flere billeder på et ark.

Gert
In article <aj09up$li6$1@news.net.uni-c.dk>, fkj@ifa.au.dk says...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-08-02 13:59

Tak for forslagene, men er der evt. nogle, der kender et gratis program?

mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-02 16:21

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse news:aj0ebb$cc2$1@news.net.uni-c.dk...
> Tak for forslagene, men er der evt. nogle, der kender et gratis program?
>
> mvh Frank

Hvis du kører Windows XP, så er der indbygget en
funktion til udskrivning af billeder - og der kan vælges mange
forskellige størrelser og antal billeder på et ark !

Den er egentlig OK til formålet !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : JPo

Dato : 09-08-02 16:21

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for forslagene, men er der evt. nogle, der kender et gratis program?
>
> mvh Frank

Hvis i kører Windows XP - så har stifinder denne funktion.

Og det er gratis.

Jpo

Fra : Svend Emil

Dato : 09-08-02 16:35

> Hvis i kører Windows XP - så har stifinder denne funktion.
>
> Og det er gratis.

Hvad hedder det????
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-02 16:46

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d53e11e$0$13725$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad hedder det????
> --

Det hedder ikke noget, da det er indbygget i Windows XP !

Hvid du går ind i en mappe med med billed-filer, så får du
i menuen en mulighed for at vælge "Udskriv billeder".

Så starter der en guide, hvor du kan vælge størrelse og antal
billeder pr side og meget andet.

Fra : Svend Emil

Dato : 09-08-02 18:25

> [...]
> i menuen en mulighed for at vælge "Udskriv billeder".
>
> Så starter der en guide, hvor du kan vælge størrelse og antal

Aha, har bare aldrig brugt den funktion, vil kigge nærmere på den!!
Bruger for det meste PSP til at udskrive billeder, samt at redigere dem og
andet.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-02 18:56

"Svend Emil" skrev i en meddelelse

> Aha, har bare aldrig brugt den funktion, vil kigge nærmere på den!!
> Bruger for det meste PSP til at udskrive billeder, samt at redigere dem og
> andet.

Jeg har dog 2 PC'er - og det fungerer kun på den ene - på den
anden PC får jeg slet ikke muligheden for at udskrive - jeg har ikke
gidet rode så meget med at finde ud af hvorfor, da det virker på
den PC, hvor jeg har brug for det

Man krydser af hvilke, der skal udskrives - og så vælger man
hvor mange gange hvert billede skal udskrives - og i hvilken
størrelse - og hvor mange der skal være på hvert ark og lidt andre
ting - og så kommer det fint ud !

Jeg bruger den hvis jeg "bare" skal printe billeder ud, der er
editeret færdig i andre programmer.

Fra : Svend Emil

Dato : 09-08-02 19:05

> Jeg bruger den hvis jeg "bare" skal printe billeder ud, der er
> editeret færdig i andre programmer.

Ja, det er skide smart. "tak for tippet, du er bare alle tiders"

"Der er så meget man ikke ved, før man lærer det"
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-02 19:50

"Svend Emil" skrev i en meddelelse
> "Der er så meget man ikke ved, før man lærer det"

Ja - jeg ville fx gerne vide hvorfor det kun
virker på min ene pc - og ikke på den
anden ?

Men den må jeg jo rode med i de lange vinteraftener.....

--

Jan Vestergaard
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 09-08-02 16:16

> Tak for forslagene, men er der evt. nogle, der kender et gratis program?

Jeg tror der findes flere hvis du bare søger på nettet.
Prøv f.eks. www.dogpile.com
Den søger på flere forskellige søgemaskiner.

Til udprintning af fire billeder på ét A4-ark bruger jeg et lille stump
hjemmelavet program. Der er ikke gjort noget særligt ud af det - det skulle
bare virke. Det eneste programmet gør, er at lave nogle passende HTML-filer
der placerer billederne de rigtige steder. Så kan du bruge en browser til at
printe det ud med.

Hvis du ikke finder andre programmer kan jeg evt. overtales til at du får en
kopi.

M.v.h.
Olav

Fra : Pico

Dato : 09-08-02 13:51

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> billeder up på et ark. De havde et program der fulgte med deres Canon
> kamera, men hold da helt op, hvor var det besværligt. Har I nogle

Prøv at tilmelde dig HP fotoskole, du får så tilsendt en CD med der har
et HP program der har alle de muligheer du efterlyser og det er let.
Så vidt jeg ved er det samme program som der følger med deres
kamera.
Pico

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-08-02 11:14

Tak til jer allesammen. De har ikke Win XP, men jeg tror, at jeg prøver det
der HP fotosmart. De bliver helt vilde, når det er på dansk

Mange tak,
mvh Frank