Det her er godt nok underligt - logge på n~
Fra : Erik Andersen

Dato : 09-08-02 12:49

Jeg er kørt fast i et "mindre problem", som jeg ikke kan løse.

Det drejer sig om en Dell Optiflex GX1 arbejdsstation, som er på vort
netværk. For ca. 6 uger siden blev det umuligt at logge maskinen på
netværket. Da der er tale om et integreret netkort (3Com 905B-TX) frakoblede
jeg det i BIOS. Herefter monterede jeg et nyt PCI netkort.

Herefter fungerede maskinen upåklageligt i ca. 1 uge, hvorefter det igen
blev umuligt at logge på netværket. Jeg lagde mærke til, at det gamle
netkort var blevet konfigureret igen, selv om det integrerede netkort
fortsat var koblet fra i BIOS. Jeg afinstallerede netkortet i
enhedshåndtering, hvorefter det igen blev muligt at logge på netværket via
PCI kortet.

Seancen har nu gentaget sig 3 - 4 gange og stadigvæk ca. med en uges
mellemrum, og jeg må igennem samme procedure.

Jeg har opdateret BIOS til den sidste nye version.

Er der nogen der kan forklare mig, hvad jeg gør galt, eller hvad jeg
eventuelt kan gøre for at udbedre fejlen.

På forhånd tak.

Erik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-08-02 13:00

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> writes:

> Er der nogen der kan forklare mig, hvad jeg gør galt, eller hvad jeg
> eventuelt kan gøre for at udbedre fejlen.

Er jeres DHCP-server sat op til at levere IP-numre med en uges
gyldighed? Hvis det er tilfældet, så kig på den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn