MS Windows
briani 27239
bare lige et XP/2000 spørgsmål
Fra : Jacob

Dato : 12-08-02 15:03

I har sikkert kørt 2000 mange af jer, og så installeret XP istedet for.

Synes I ikke at XP kører væsentlig langsommere, fx når man skal åbne
explorer, så går der et par ekstra sekunder, eller stifinder, den er længere
tid om at starte helt op. Det kan godt være xp kører mere stabilt, og
starter hurtigere op, men jeg synes XP er meget tungt.!
Faktisk så tungt, at det for mig er meget afgørende når man navigerer rundt
i windowsXP at 3-4 sekunder længere, er for meget, og installerer 2000
istedet for, hvor det bare popper op med det samme...

Mit system.:

P4, 2 Ghz
512 Mzh Apacer ram
80 gb seagate fluid Hdd

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 14:16

Jacob skrev:

> I har sikkert kørt 2000 mange af jer, og så installeret XP istedet
> for.

Jeg har begge styresystemer inde, da jeg var lidt bange for at gå
over til XP og så skippe Win2000 helt, som jo kørte som en drøm.
Sådan set prøvede jeg bare WinXP for at se hvordan den kørte og
opførte sig, og det har vist sig at være en positiv oplevelse,
så for det meste bruger jeg WinXP og overvejer at skippe Win2000
helt og aldeles, men vil lige vente til WinXP SP1 udkommer, tror
jeg.

> [...]
> den er længere tid om at starte helt op. Det kan godt være xp
> kører mere stabilt, og starter hurtigere op, men jeg synes XP er

Det er også min oplevelse, men efter at jeg har fået et større
grafikkort i er der sket noget på det område. Førhen havde jeg
problemer med at startmenuen var langsom og ikonerne var længe
om at blive genoptegnet i WinXP, hvor de i Win2000 stod på skærmen
med det samme når jeg gik ind i en menu, men sådan er det også på
WinXP nu. Som det ser ud pt. er der ingen nævneværdig hastigheds-
forskel på Win2000 og XP her hos mig, men det skal jeg love for at
der var før med det gamle grafikkort.

Madsen.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 12-08-02 21:02

Hvilket grafikkort havde du da før, og efter...

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 21:12

Jacob Olsen skrev:

> Hvilket grafikkort havde du da før, og efter...

Før et Matrox G400 Max. Efter et Matrox Parhelia.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 14:56

In news:dk.edb.system.ms-windows Jacob wrote:

> [...]
>tid om at starte helt op. Det kan godt være xp kører mere stabilt, og
>starter hurtigere op, men jeg synes XP er meget tungt.!

Tjo, det har du nok ret i. Men der er jo ting der kan gøres for at få
det til at køre mere flydene. Som f.eks. at slå alle visuelle effekter
fra, samt at stoppe de services der alligevel ikke bruges (som Task
Scheduler, (LAN) Messenger, Print Spooler hvis man ingen printer har,
Error Reporting Service osv. osv. osv.).

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-08-02 15:45

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev....

> Det kan godt være xp kører mere stabilt, og
> starter hurtigere op, men jeg synes XP er meget tungt.!

Det er en naturlig følge af at drivere oftest er bedre optimeret til
et ældre styresystem end til det sidste nye.

Den største forskel i den henseende oplevede jeg ved skiftet fra Win
3.11 til Win95.

Iøvrigt kan jeg anbefale Win 3.11 hvis du vil have en flyvende
Windows på din maskine(og kan finde drivere til din hardware)

Jeg har prøvet på en Cel300@450 med 32Mb RAM og Voodoo3 grafik.
Wrrrrrooooommm!!

--
Kent Oldhøj