lære guitar
Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 19:07

Hejsa!

Der er væsentlige forskelle på western og spansk guitar!
Man vælger selvfølgelig efter hvilken genré man vil spille!
På en spansk er der længere mellem strengene da den er bygget til
fingerspil.
Selve gribebrædtet er helt flat..hvorfor ved jeg ikke men dette gør at den
er sældeles svær at spille barré greb på!
Den spanske har nylonstrenge for at kunne lyde spansk og en western har de 4
øverste som belagte stålstrenge og de sidste to alm. stålstrenge.
Dette giver en lidt tykkere lyd..
Det er dog svært at lave "frække" bends på begge guitarer i forhold til en
elguitar så hvis du drømmer om at spille en lækker Gary Moore solo er
hverken en western eller en spansk god.
Køb en elguitar og en lille forstærker!

I øvrigt er det at lære at spille guitar som at lære at køre i bil.
Jo bedre en guitar du starter med jo hurtigere kommer det til at lyde godt.
Det er selvfølgelig sværre at spille på andres..dårligere guitarer men man
bliver alligevel på et tidspunkt ingroet spå man kun kan spille optimalt på
sin egen da man venner sig til hvordan strengene ligger og lyder.
Jeg kan f.eks ikke spille ret godt på en kammerats guitar fordi den følel en
lille bitte smule anderledes så det er marginaler man taler om!

--
Venlig hilsen

Michael Andersen

MusikFabrikken.dk