N7650 opsætning af email HJÆLP!!!
Fra : Brian M

Dato : 10-08-02 11:23

Hej!

Jeg har forsøgt at få E-mail funktionen til at virke, men får hele tiden
svar tilbage "Generel fejl,: systemfejl, prøv igen!"

Her er lidt oplsyninger:

Jeg har TDC både som telefonabonnement og deres internet (ADSL), email osv.

Jeg vil næsten vædde en hat på at selve postkassen på mobilen er opsat
korrekt, med POP3(indgående post), smtp(udgående post) osv. (taget direkte
fra opsætningen af emailkontoen på computeren.

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan "adgangspunktet" på Nokai 7650
skal opættes, for at det virker???

mvh

Brian

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-08-02 12:38

> Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan "adgangspunktet" på Nokai 7650
> skal opættes, for at det virker???

Jeg bruger Orange, og der kræves ikke data abon. for at køre alm. GSM-data,
men ellers skal du jo have et data abon. hvis du ik har det? Men hvis det er
GSM-data, så skal Gateway'en i hvertfald stå til 0.0.0.0, det tog lige mig
lidt tid at finde ud af. Jeg kopiere lige noget ind som en mailede til mig
da jeg havde problemer med det.

Hilsen Peter.

---------------------------

Følgende er udført af Thomas Bak, og tak for det Thomas

Her er en lille opskrift til opsætningen af E-mail:

1. Manuel indstilling af e-mail (CSD).
CSD er en forkortelse af Circuit Switched Data, hvilket betyder
almindeligt data opkald. Der
afregnes efter almindelig minuttakst.

1a. Opsætning af forbindelse.
1b. Opsætning af e-mail.

1a. Opsætning af forbindelse.
For at e-mail opsætningen skal fungere, skal der laves en forbindelses
opsætning. Dette gøres på følgende måde.
1. Tryk på "Menu-tasten".
2. Med "Joystikket" vælges menuen "Værktøjer".
3. Vælg "Indstil.".
4. Vælg "Forbindelse".
5. Vælg "Adgangspunkter".
6. Vælg "Valg".
7. Vælg "Nyt adgangspunkt".
8. Vælg "Brug standardindstil.".
9. Der indsættes følgende:
Navn på forbindelse: Indtast et valgfrit navn, f.eks. "E-mail CSD".
Databærer: GSM-data (ændres til Højhastigh.-GSM hvis du har data
abonnement).
Opkaldsnummer: +45 XX XX XX XX
Brugernavn: Her indtastes kundens 12-cifrede hvis det TDC Internet du
har.
Adgangskodeanmodn.: Nej
Adgangskode: Her indtastes dit internet password.
Godkendelse: Sikker
Gateway-IP-adresse: 0.0.0.0
Startside: Ingen
Dataopkaldstype: ISDN v.110
Maks. Datahastighed: 9600 (ændres til 38400 hvis kunden har
dataabonnement).
Forbindelsessikkerhed: Fra
Sessionstilstand: Midlertidig
10. Menuen forlades med et tryk på "Tilbage" og derefter et langt tryk
på "Læg
på" tasten.

Opsætningen af forbindelse er nu færdig og der kan forsættes ved
1b. Opsætning af e-mail.

1b. Opsætning af e-mail.
E-mail opsætningen laves på følgende måde.
1. Tryk på "Menu-tasten".
2. Med "Joystikket" vælges menuen "Beskeder".
3. Vælg "Valg".
4. Vælg "Indstillinger".
5. Vælg "E-mail".
6. Vælg "Postkasser".
1. Hvis der ikke er lavet nogen postkasse tidligere skal man nu vælge
"Ja" for at oprette en.
2. Hvis der er oprettet en postkasse og man vil redigere denne,
markerer man postkassen og trykker på "Valg" og vælger derefter
"Rediger".
3. Hvis der er oprettet en postkasse men man vil oprette en ny,
trykker man på
"Valg" og vælger derefter "Ny postkasse".
7. Der indtastes følgende:
Navn på forbindelse: Indtast et valgfrit navn til postkassen, f.eks
"My Email".
8. Adgangspunkt i brug: Vælg den ovenfor lavede forbindelse f.eks.
"E-mail CSD".
9. Min e-mail-adresse: Her indtastes kundens e-mailadresse.
10. Server: udgående: skal udfyldes
11. Send besked: Straks (Hvis man vælger Ved næste forbin. vil
e-mailen først blive sendt når man selv vælger at oprette forbindelse
til postkassen).
12. Send kopi til mig: Dette punkt er valgfrit.
13. Medtag signatur: Dette punkt er valgfrit.
14. Brugernavn: Her indtastes dit 12-cifrede vist det TDC Internet du
har.
15. Adgangskode: Her indtastes det tilhørende password.
16. Server indgående: skal udfyldes
17. Postkassetype: POP3
18. Sikkerhed: Fra
19. Sikkert login til APOP: Fra

20. Menuen forlades med et tryk på "Tilbage" og derefter et langt tryk
på "Læg
på" tasten.

Nokia 7650 er nu klar til e-mail via CSD eller ved alm. abonnement