GPS og den bærbare
Fra : Snorkelsen

Dato : 09-08-02 14:45

Jeg har i dag forsøgt, at forbinde en Raytheon pathfinder med en bærbar
computer med windows XP.

Computeren får adgang til ANTENNEN, og kan med diverse seamaps se, at den
ligger i Helsingør statshavn. Men jeg kan ikke få den til at snakke med
GPS-udstyret. Dvs. alle mine lækre søkort og waypoints kommer aldrig frem
til kommandobroen, men skal læses på den bærbare i kahytten.

Plz. Lad være med at fortælle mig, at jeg skal investere 10 kilo i
brobyggersoftware?

--

[OO]
<>' Snorkelsen

--

[OO]
<>'

Fra : Glenn Ivar Klausen

Dato : 13-08-02 20:04

Snorkelsen wrote:

> [...]
> til kommandobroen, men skal læses på den bærbare i kahytten.
>
> Plz. Lad være med at fortælle mig, at jeg skal investere 10 kilo i

Du kan jo begynne meg å fortelle hva slags GPS og hva slags program. De
fleste GPS-er har en COM/Serie port som du kan koble til PC-en.

På en vanlig GPS kan du "lytte" på det som den sender ut ved å bruke et
termminalrprogram, som feks Hyperterminal som følger med windows.

Glenn
--
"Vi som jobber med redning får en ekstra god følelse når en brann
oppstår på et skip hos et seriøst rederi.