MS Windows
briani 27239
Hjælp
Fra : JB

Dato : 10-08-02 01:37

Hej

Min computer vil ikke starte Windows 98, der er fejl
i C drevet, men kan godt komme ind i C prompten (? dos)
hvordan kan jeg geninstallere Windows når jeg er inde i
c drevet ?.
Jeg har prøvet at indtaste install, men uden resultat.

på forhånd tak

Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 10-08-02 14:15

JB skrev blandt andet:

> Jeg har prøvet at indtaste install, men uden resultat.

Næ, for der er jo ikke noget at installere fra....

Prøv om du kan komme ind i "Fejlsikret tilstand" (F8 på det "rette"
tidspunkt når maskinen boot'er) og rette fejl derfra.
Jeg kan ikke huske om Windows 98 CD-rom'en er bootable, men det nemmeste
for dig er nok
at boote på en Win98 bootdiskette med CD-rom drivere - og dernæst
installere fra CD'en.
--
vh
Ole C

Fra : Roland

Dato : 10-08-02 14:31

"JB" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> c drevet ?.
> Jeg har prøvet at indtaste install, men uden resultat.

Hej

Du skal nok starte op på en opstartsdisk og så gå ind på dit cd-romdrev i
den mappe som windows ligger i og installere derfra.

Roland

Fra : JB

Dato : 10-08-02 15:53

Tak for svarene

men jeg har aldrig fået lavet opstartdiskette

Computeren bliver ved med at prøve at starte Win98
og kommer men en fejl, - Datafejl ved læsning af drev C
computer vel ikke starte A drevet.
og hellere ikke D drevet.

hilsen Jørgen

Fra : JB

Dato : 10-08-02 16:07

Hej igen

Jeg kan god lave en Dir på C, hvor kan evt. cd drever ligge så kunne
jeg måske kopier den på en diskette.
Jeg kan ikke lave en dir på D drevet som en CD rom
jeg kan også lave en dir på A drevet, men vel ikke automatisk
opstarte med f.eks en Booddisk

Jørgen

Fra : the razz

Dato : 10-08-02 16:09

[snip]
[...]

[snap]

Brug for en boot disk, gå ind på www.bootdisk.com

/the razz

Fra : the razz

Dato : 10-08-02 16:06

[snip]

> Computeren bliver ved med at prøve at starte Win98
> og kommer men en fejl, - Datafejl ved læsning af drev C
> computer vel ikke starte A drevet.
> og hellere ikke D drevet.

[snap]

Du skal have lavet en lille ændring i din BIOS..

Hvis du ikke selv har computerviden, skal du ikke selv gøre det - find en
som kan hjælpe dig.. Men ellers er ideen at du skal have slået det til, så
den starter på din diskette i stedet for C-drevet...

/the razz

Fra : Roland

Dato : 10-08-02 20:44

> [...]
>
> Computeren bliver ved med at prøve at starte Win98
> og kommer men en fejl, - Datafejl ved læsning af drev C

Hej

Hvor bor du henne? Jeg bor i Struer og hvis du ikke bor for langt væk
herfra, vil jeg gerne komme ud og hjælpe dig.

Roland

Fra : JB

Dato : 10-08-02 23:59

Tak

Jeg bor for lang væk, jeg bor i Rødovre nær København.

Fra : JB

Dato : 12-08-02 16:58

Hej igen.

Min computer bliver ved med at prøve at startet win98, men kan
ikke for der er en datafejl på c drevet.
men jeg kan gå i prompt C: og når jeg prøver at skiftet til D:
som er cd-rom, vil den ikke læse den.
kan jeg her fra min bærbar download en boot men nye Autoexec
og config filer m.m. da det er måske dem der driller mig,
og brænden den på min brænder og bruge den til at formater og installer nye
programmer på computeren.

Jørgen