MS Windows
briani 27239
Kan ikke formatere fra NTFS til FAT32
Fra : Kleves

Dato : 09-08-02 12:18

Hej

Er der nogle som har et bud på hvorfor jeg ikke kan formatere fra NTFS til
FAT 32
Jeg bruger diskhåndtering i computeradministrationen. Og styresystemet er XP
DK

Jeg har lige formateret et andet af mine drev fra NTFS til FAT32 og der var
der ingen problemer.

Og jeg har ikke et styresytem liggende på drevet - og jeg har prøvet at
fjerne partitionen og så oprette den igen ( troede jeg kunne oprette den i
FAT32 men den gik ikke)

Anyone please

Mvh Kleves

Fra : Madsen

Dato : 09-08-02 12:41

Kleves skrev:

> Jeg har lige formateret et andet af mine drev fra NTFS til FAT32
> og der var der ingen problemer.

Det kan ikke passe for du kan ikke gå fra NTFS til FAT32 uden et
tredjepartsprogram ala PowerQuest Partition Magic. Det eneste du kan
i Win2000/XP er at gå fra FAT32 til NTFS. Ikke den anden vej rundt
uden at miste alt data på drevet.

> Og jeg har ikke et styresytem liggende på drevet - og jeg har
> prøvet at fjerne partitionen og så oprette den igen ( troede jeg
> kunne oprette den i FAT32 men den gik ikke)

Du kan muligvis fjerne NTFS partitionen med fdisk fra en Win98
bootdisk, men hvis det er det du har forsøgt og det ikke virker, så
prøv Delpart i stedet. http://www.russelltexas.com/delpart.htm

Madsen.

Fra : Kleves

Dato : 09-08-02 14:39

Madsen skrev :

> [...]
> tredjepartsprogram ala PowerQuest Partition Magic. Det eneste du kan
> i Win2000/XP er at gå fra FAT32 til NTFS. Ikke den anden vej rundt

Drevet er allerede tomt - jeg har flyttet det hele, så burde jeg vel kunne,
Jeg har som sagt lige gjort det på et andet drev.

> Du kan muligvis fjerne NTFS partitionen med fdisk fra en Win98
> bootdisk, men hvis det er det du har forsøgt og det ikke virker, så
> prøv Delpart i stedet. http://www.russelltexas.com/delpart.htm

Jeg har ikke brugt fdisk enddnu - det vil jeg prøve. Men kan den godt finde
det??

Mvh Kleves

Fra : Edmund

Dato : 09-08-02 19:42

Kleves skrev:

> Drevet er allerede tomt - jeg har flyttet det hele, så burde jeg vel
> kunne, Jeg har som sagt lige gjort det på et andet drev.

I XP kan man ikke formatere i fat32 hvis drevet er større end 30-32 GB

--
Mvh Edmund

Fra : Kleves

Dato : 09-08-02 21:15

Edmund skrev:

> I XP kan man ikke formatere i fat32 hvis drevet er større end 30-32 GB

Aha - Det er nok der forklaringen ligger. Drevet er på 40Gb

Jeg må prøve Fdisk

Mvh Kleves

Fra : Edmund

Dato : 09-08-02 22:26

Kleves skrev:
> Aha - Det er nok der forklaringen ligger. Drevet er på 40Gb
> Jeg må prøve Fdisk.

Hvis du i diskmanagement deler den i f.eks. 30 og 10 GB kan du
godt formatere i fat32 inde fra XP.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 09-08-02 16:47

Kleves skrev:

> Drevet er allerede tomt - jeg har flyttet det hele, så burde jeg
> vel kunne, Jeg har som sagt lige gjort det på et andet drev.

Og det er det jeg ikke forstår for hvilket værktøj har du gjort det
med på det andet drev?

> Jeg har ikke brugt fdisk enddnu - det vil jeg prøve. Men kan den
> godt finde det??

Efter sigende ikke hvis det er en udvidet partition, men ellers vil
fdisk vist vise partitionen som en 'Non-DOS', eller noget i den
stil, men du burde kunne slette den alligevel med fdisk. Hvis ikke
kan du så bruge Delpart. Når du har kørt Delpart skal du ind med
Fdisk og oprette en FAT32-partition igen og derefter formatere.
Så skulle disken gerne være FAT32 i stedet for NTFS.

Se evt.:
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=13718

Usually a NTFS partition can be deleted using FDISK (delete non-DOS
partition), however this will not work if the NTFS partition is in the
extended partition.

You can delete an NTFS partition using Disk Administrator, by selecting
the partition and pressing DEL (as long as it is not the system/boot
partition).

Madsen.

Fra : Kleves

Dato : 09-08-02 21:18

Madsen skrev:

> Og det er det jeg ikke forstår for hvilket værktøj har du gjort det
> med på det andet drev?

Diskhåndtering inde i Computeradministrationen

> [...]
> Fdisk og oprette en FAT32-partition igen og derefter formatere.
> Så skulle disken gerne være FAT32 i stedet for NTFS.

Jeg må igang med fdisk senere i aften/nat - Håber det virker

Mvh Kleves

Fra : Kleves

Dato : 09-08-02 22:22

Så fik jeg formateret til FAT32. Jeg brugte fdisk.
Jeg slettede først partitionen mens jeg var inde i XP - derefter var det
ikke noget problem at bruge fdisk.

Jeg takker alle for hjælpen

Mvh Kleves

Fra : Kleves

Dato : 10-08-02 17:33

Madsen, Jeg har brug for din hjælp!!

Efter jeg fik formateret blev lyden på mine *.Avi clip meget lav. Har du en
ide til hvad problemet kan være??

Når jeg booter i win98 er der ingen problemer med lyden i mine *.Avi'er. Og
i XP er alle andre lyde helt normal højde.

Håber du kan hjælpe

Mvh Kleves

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 17:46

Kleves skrev:

> Efter jeg fik formateret blev lyden på mine *.Avi clip meget lav.
> Har du en ide til hvad problemet kan være??

Hmm, det ved jeg ikke. Hvis du har installeret en driver til dit
lydkort, har du muligvis en mixer fra lydkortsproducenten som du
skal have tjekket. Har du ikke det, så prøv Control Panel > Sound
and Audio Devices > Volume > Advanced. Hvad det hedder på dansk ved
jeg ikke.

Madsen.

Fra : Kleves

Dato : 10-08-02 18:36

Madsen skrev

> Har du ikke det, så prøv Control Panel > Sound
> and Audio Devices > Volume > Advanced. Hvad det hedder på dansk ved
> jeg ikke.

Tak for hjælp.

Nogle gange må jeg altså lære at tænke lidt selv - lydstyrken var skruet
langt ned, hvordan ved jeg bare ikke, men nu virker det.

Mvh Kleves

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 10-08-02 19:01

"Kleves" <kleves@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle gange må jeg altså lære at tænke lidt selv -

Tjaeh

> lydstyrken var skruet
> langt ned, hvordan ved jeg bare ikke, men nu virker det.

Det er vel det første man tjekker, når lyden er lav?

Fra : Kleves

Dato : 10-08-02 20:02

"[Gaunt] Crash Override skrev

> Tjaeh

Hmm

> Det er vel det første man tjekker, når lyden er lav?

Hmm igen igen - Hvis man ikke har skruet ned hvorfor så tjekke det??

/ Kleves

Fra : BS

Dato : 18-08-02 00:54

http://www.kandu.dk/

Fra : BS

Dato : 18-08-02 00:58

> [...]
at
> fjerne partitionen og så oprette den igen ( troede jeg kunne oprette

Jo du kan bruge win 2000 disketter eller xp disketter og de kan
formatere NTFS eller FAT32 og du kan oprette den i FAT32 eller NTFS

Fra BS

http://www.kandu.dk/