Kaasgaard
Fra : Eva

Dato : 09-08-02 11:59

Hej NG
Er der nogen herinde, der kender noget til Kaasgaard-slægten?
Den sidste jeg har fundet er Christian Bole Kaasgaard.
Jeg har ikke nogen årstal på ham men ved han har været organist i Heldum
Kirke i 50 år. Så vidt jeg ved havde han 27 børn hvoraf den ene var min
bedstefar.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt videre.
MVH Eva

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-08-02 12:53

"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG
> Er der nogen herinde, der kender noget til Kaasgaard-slægten?

Hej Eva,
Du skriver ikke, om du allerede har prøvet FamilySearch?
Hvis ikke, kan jeg fortælle dig, at der er 27 hits på efternavnet Kaasgaard

www.familysearch.org

Held og lykke!
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : C.F. Scheel

Dato : 09-08-02 19:57

Eva wrote:

> [...]
> bedstefar.
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt videre.

Undersøgt denne bog?

NN: Jens Christensen Kaasgaard f. 1783, gdejer i Kåsgård,
Ferring Sogn, og h. Anna Margaretha Friis, deres forf.
og
efterk. 144 pp. 1973. Ringkøbing Amt. DK. [DK].
Christian F. Scheel (cfscheel@online.no)
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://home.online.no/~cfscheel/index.htm

Fra : Eva

Dato : 14-08-02 14:58

Tak for tippene.
Vil straks arbejde videre med det og se hvad jeg kan finde ud af.
Jeg vender sikkert frygteligt tilbage.
MVH Eva
Eva <eva@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d53a07d$0$87291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : karlschlichter

Dato : 16-08-02 06:53

"Eva" skrev d. 09-08-02 11:59 dette indlæg :
> [...]
min
> bedstefar.
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt videre.

Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig videre. Men der er et par stykker i
familysearch.
I alt 17 hits, hvoraf flere er fra Ringkøbing amt.

Christen KAASGAARD
Sex: M
Marriage(s):
Spouse: Bolette JENSDR ENGBERGGAARD
Marriage: 14 Nov 1850
Engbjerg, Ringkobing, Denmark
------------------

CHRESTEN CHRESTENSEN KAASGAARD
Sex: M
Marriage(s):
Spouse: KIRSTEN LARSDR BIERG
Marriage: 28 Feb 1807
Ferring, Ringkobing, Denmark
------------------

Venlig hilsen
Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : afide

Dato : 18-08-02 22:54

> [...]
> MVH Eva
>
> Hej Eva! Forhåbentligt kan det glæde dig, når jeg fortæller, at jeg
kendte og husker din oldefar C.B.Kaasgaard. Du må gerne kontakte mig for
nærmere på afide@tdcadsl.dk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eva

Dato : 19-08-02 23:06

Tak til alle for svarene og til Afide: Jeg har skrevet til dig privat.
Hilsen Eva
afide <afide.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hAU79.6593$ww6.982904@news010.worldonline.dk...

Fra : Bent Fleron

Dato : 21-08-02 10:43

"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Er der nogen herinde, der kender noget til Kaasgaard-slægten?
> Den sidste jeg har fundet er Christian Bole Kaasgaard.

Navnet Kaasgaard har været fremme i TV-medierne flere gange det sidste
halve år, senest i går den 20.aug i forbindelse med Mogens Amdi
Petersen sagen. Politimesteren i Ringkøbing hedder Jens Kaasgaard.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
"Gud behøver ikke at tro på nogen. Han kan bare tro på sig selv."