Aske er syg... igen :-(
Fra : Ann K

Dato : 09-08-02 09:16

Hej allesammen
Ja, så har vi igen måtte en tur til dyrlægen med Aske... Denne gang
fordi han simpelthen virkede dvask og trist, haltede på et forben og i
det hele taget var "underlig"...
Alle test er kommet tilbage negative... og alligevel går min dejlige mis
rundt med feber, "skrutryg", strittende pels, dårligt forben og virker
idet hele taget anderledes... Han snakker jamrende hele tiden, virker
som om han enten helst vil være hos os eller også bare ligge gemt af
vejen
Vi har nu fået en antibiotikakur til ham og håber så naturligvis at den
vil få bugt med hans feber... og måske kan den også hjælpe på forbenet,
idet dyrlægen mente (set i lyset af de negative test) at han måske kunne
have en betændelsestilstand i en muskel/sene.... Antibiotikaen er
desuden bredspektret og vil også kunne få bugt med en evt
borreliose-infektion (= det eneste der ikke blev testet for, da der vil
gå for lang tid med laboratoriesvar - især, HVIS der virkelig er tale om
borreliose og Aske allerede er ved at få symptomer.. så vil det være
klogest allerede nu at sætte ham i behandling for det!)
At han er syg, kan også mærkes på resten af banden... Ranje er nervøs,
og opfarende - tydeligt at han ikke aner, hvad han skal stille op.
Namacoola holder sig tæt hos Aske og vasker ham blidt mellem ørene, og
Tjalfe er hele tiden i nærheden og parat til at forsvare Aske, hvis det
skulle blive nødvendigt! Igår jog han Dise væk, da hun ville snuse....
Dise leger ikke sine voldsomme lege med Aske... Det er ligesom hun ved
at han pt ikke orker... Men hun holder øje med ham og kan ikke forstå at
Tjalfe bliver så sur....
Sif mærker også klart lugten af sygdom og vil helst undgå Aske....
Dømt efter Bandens reaktioner er vi selvfølgelig nervøse! Det er helt
klart at Aske er meget syg Ellers ville de ikke reagere sådan...
Aske har jo været alvorligt syg før som 1-årig og da opførte Tjalfe,
Ranje og Sif sig ligesådan...

Så nu håber vi inderligt at antibiotikaen vil hjælpe!!!
Eneste opmuntring er at han spiser, drikker og går på bakke som
normalt...

Mvh Ann - der sidder med en knude i maven, hver gang hun ser på Aske....

Fra : Pernille Scharff

Dato : 09-08-02 09:25

Stakkels Aske og stakkels Banden...

Vi krydser fingre, poter og haler for en hurtig bedring!

/Pernille og de tre terrorister

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 09-08-02 10:20

Hej Ann.

Jeg er ked af at høre, Aske har det så dårligt.

God bedring herfra.

Hilsen
Birgitte

Fra : Ragna Skott

Dato : 09-08-02 12:50

God bedring til både Aske og Tia. Som "katteslave" har man det elendigt, når
de små pus er syge.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-08-02 10:00

Åh nej, ikke også Aske
Tia er syg for første gang i sit liv og har det meget dårligt.
God bedring med ham.
--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 09-08-02 10:21

Hej Helle.

Også god bedring til Tia.

Hilsen Birgitte

Fra : Kate

Dato : 09-08-02 16:19

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> Åh nej, ikke også Aske
> Tia er syg for første gang i sit liv og har det meget dårligt.
> God bedring med ham.

Nej, hvad er der galt med Tia?
Også god bedring til hende.

Kate

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-08-02 17:01

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse

> Nej, hvad er der galt med Tia?

Vi er ikke helt sikre....
Mandag syntes jeg ikke, at hun virkede så kvik som hun plejer og hun
spiste heller ikke så meget og holdt sig lidt mere for sig selv. Tirsdag
morgen kom hun ikke rendende, da de skulle have morgenmad og da
jeg satte hende ud til maden, nippede hun kun lidt til det.

Raiku var først på klinikken onsdag, så der fik jeg en tid til hende. Hun
havde feber og hun fik et skud binyrebarkomon og skulle på antibiotika
og så skulle jeg ringe efter et par dage, for så skulle det være blevet
bedre. Og så skulle jeg rigtig kræse for hende, så hun fik noget at
spise.

Det var det dog ikke - tværtimod. Jeg snakkede med Raiku i morges
om, at vi skulle forsøge med noget smertestillende, som jeg skulle
hente senere i dag. Men ved middagstid måtte jeg ringe til Raiku igen,
for der var Tia blevet værre endnu. Hun går som en gammel kone,
opholder sig mest under sofaen og var helt slatten, som i en døs.

Raiku kunne konstatere, at hendes feber er steget og hun havde tabt
sig og at hun i det hele taget var en meget syg lille kat. Jeg har fået
taget blodprøver på hende og lever og nyrer fejler heldigvis ingenting.
Prøverne viste dog, at hendes imunforsvar arbejder totalt på højtryk, så
hun har en kraftig betændelsestilstand i et af sine indre organer. Raiku
gætter på, at det drejer sig om hendes bugspytkirtel. Hun har nu fået
smertestillende og skal fortsætte på antibiotika og have mad med
masser af protein, men uden fedt, f.eks. kylling eller kogt fisk.

Jeg skal ringe til Raiku igen på mandag og der *skal* Tia have det
bedre. Hvis blot antibiotikaen vil begynde at virke skal det nok gå, men
det er til gengæld også hendes eneste mulighed for at blive rask igen.

Min stakkels lille kat...... Hun orker ikke at gå mere end et par skridt ad
gangen og ser virkelig skidt ud Jeg er dog glad for, at jeg tog hende
til dyrlægen, selvom hendes symptomer var noget difuse så hun i hvert
fald har en chance, for ubehandlet er betændelse i bugspytkirtlen den
visse død.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann K

Dato : 09-08-02 20:35

Åhhh Helle.. det lyder grimt med Tia
Vi har jo også gået og undret os, for egentlig virkede Aske ikke syg som
sådan - bare dvask og ugidelig - og dét kunne jo sagtens have været pgr
varmen.... Men så begyndte han jo at have problemer med forbenet...
afsted til dyrlægen!
Vi er også temmelig nervøse, netop fordi der ikke kan stilles en
egentlig diagnose, men bare er nødt til at behandle ham i "blinde"... og
nu har han været på antibiotika i to dage uden at jeg mener, det har
hjulpet noget videre Men vi er blevet advaret om at HVIS det er
borreliose, så kan det tage lang tid! Håbet er så at der "kun" er tale
om en lille inflammation i en muskel og et deraf følgende svækket
immunforsvar....
Lidt positivt - han tiggede idag om at komme ud... men fik selvfølgelig
ikke lov!

Kram og masser af tanker til dig og nus til Tia...

Mange hilsner og tak for alle de gode tanker fra gruppen... Ann

Fra : Kate

Dato : 10-08-02 13:57

Stakkels lille søde Tia. Hvor jeg dog håber i får hende rask igen, hun
lyder bestemt ikke til at ha' det godt.
Fingre og poter krydsede for en snarlig raskmelding.

Kate

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-08-02 14:04

> Stakkels lille søde Tia. Hvor jeg dog håber i får hende rask igen, hun
> lyder bestemt ikke til at ha' det godt.

Nej, hun var virkelig meget skidt og jeg var meget bekymret. Heldigvis
ser det ud til, at det går lidt fremad med hende. Hun går lidt mere
normalt i stedet for at tage et enkelt sjokkende skridt ad gangen, hun
spiser nogenlunde ok og hun kommer op og putter sig og vil nusses.
Hun er bestemt ikke frisk, men bare en lille bedring er fin. Nu er det
store spørgsmål jo så om det er pga. det smertestillende eller
antibiotikaen endelig virker. Håber det sidste.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-08-02 22:37

In article <3d550f30$0$87321$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> store spørgsmål jo så om det er pga. det smertestillende eller
> antibiotikaen endelig virker. Håber det sidste.

Yubii! Håber din lille missepige klarer skærene. Hende kan I jo slet
ikke undvære som samlende midtpunkt!

Og Ann, hvordan går det med Aske, også bedre? (håbefuldt..)

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-08-02 22:46

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse
> Yubii! Håber din lille missepige klarer skærene. Hende kan I jo slet
> ikke undvære som samlende midtpunkt!

Nemlig ikke, for Tia er jo ikke en kat - hun er en institution !

> Og Ann, hvordan går det med Aske, også bedre? (håbefuldt..)

Ja Ann, fortæl hvordan det går med ham ?

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann K

Dato : 11-08-02 17:42

Hejsa.
Ja - havde I spurgt igår havde jeg stadig været meget negativ! Han
tullede klagende rundt, pelsen strittede og det virkede som om han ikke
_kunne_ rette sin ryg væk fra den der "skrutryggede" position - feber
39,3.... Var faktisk lige ved at droppe agilitystævne med Dise idag!
Stod så tidligt op i morges (kl 6.30 *gaaaab*) for at få pakket det
sidste til stævnet - og luftet vovserne... Og det første, som mødte mig,
var en glad og "helt rask" Askemis )
Hans forben er ikke længere stift, hans pels er fin og han skyder kun
ryg, når man taler venligt eller nusser ham :) Feberen er væk!
Hele dagen har han så nærmest drevet Jan til vanvid, fordi han da så
absolut mener at han sagtens kan komme uuuuuuuud! ;)
Så, heldigvis, ser det ud til at der ikke var tale om borreliose, men
"bare" en muskelbetændelse...
Han er nu så rask, at han forsøger at få en solid mavepine i stedet...
han har nemlig opdaget at jeg har lakseguffer i bukselommen - og når nu
jeg ikke vil give ham dem (allesammen), ja så må han da bare gnave sig
igennem buksestoffet )

Helle... Hvordan går det med Tia... Er det ligeså positive meldinger?
Håber det virkelig!

Mvh Ann - der nu VED at Dise stadig ikke aner, hvad konkurrenceagility
går ud på... 3 diskvalifikationer i tre løb... dyyyygtiiiiiig vovse
*sss* (men hun gøede da ikke af dommeren!)

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-08-02 21:31

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:aj6448$fv7$1@sunsite.dk...
> [...]
> han har nemlig opdaget at jeg har lakseguffer i bukselommen - og når nu
> jeg ikke vil give ham dem (allesammen), ja så må han da bare gnave sig

Det lyder da godt - men hvorfor er det, at de små bæster elsker at
skræmme livet halvt ud af os ?

> Helle... Hvordan går det med Tia... Er det ligeså positive meldinger?
> Håber det virkelig!

Hun er ikke rask, men det går stille og roligt fremad med hende.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Kate

Dato : 11-08-02 19:17

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:aj6448$fv7$1@sunsite.dk:

Åhh, det var skøn læsning. Godt Aske nu kan drive jer til vanvid igen
og at han har appetit

> Mvh Ann - der nu VED at Dise stadig ikke aner, hvad
> konkurrenceagility går ud på... 3 diskvalifikationer i tre løb...
> dyyyygtiiiiiig vovse *sss* (men hun gøede da ikke af dommeren!)

Nå, men så har hun da lært noget. Fremskridt at hun ikke gøede af
dommerne, næste gang bli'r hun kun diskvalificeret i 2 af 3 løb

Kate
(Som lige nu bliver nidstirret af Sofie fordi hun ikke må få min is)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-02 22:40

In article <aj6448$fv7$1@sunsite.dk>, Ann K <tsars@os.dk> wrote:

> Og det første, som mødte mig,
> var en glad og "helt rask" Askemis )

Herligt! Til lykke med ham - og præmievovsen

Fra : Kate

Dato : 10-08-02 17:38

> Nej, hun var virkelig meget skidt og jeg var meget bekymret.
> Heldigvis ser det ud til, at det går lidt fremad med hende. Hun

Jeg ved at selv den mindste bedring er velkommen specielt i starten for
så får man følelsen af at man da har gjort det bedste man kunne.
Jeg er glad for at hun er i bedring, der er jo ikke noget værre end når
vores små er syge.
Næsemøz til Tia.

Kate

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-08-02 12:50

In article <3d5384de$0$87298$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> Åh nej, ikke også Aske
> Tia er syg for første gang i sit liv og har det meget dårligt.

Hej Helle

Årh nej.. ikke min lille veninde, der tog så pænt imod mig på det
allerførste kattetræf. Nus hende i panden fra mig og ønsk hende god
bedring. Vi krydser alt muligt for Tia også...

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-08-02 13:04

> [...]

> allerførste kattetræf. Nus hende i panden fra mig og ønsk hende god
> bedring. Vi krydser alt muligt for Tia også...

Jeg er nødt til at skulle afsted med hende igen, for hun bliver værre og
værre og hverken antibiotika eller binyrebarkomon har hjulpet.
Heldigvis kunne Raiku tage os akut lige inden hun tager hjem.
Jeg er meget bekymret - Raiku er også bekymret - og så bliver jeg
endnu mere bekymret

--
Hilsen Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-08-02 13:18

In article <3d53b037$0$87277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> Heldigvis kunne Raiku tage os akut lige inden hun tager hjem.
> Jeg er meget bekymret - Raiku er også bekymret - og så bliver jeg

Suk - held og lykke - bare Raiku kan hjælpe hende.

Fra : Denise

Dato : 09-08-02 10:04

Hej Ann
Ja, det er bare så trist når ens dyr er syge.
Skal nok krydse alt for stakkels Aske, og håber medicinen hjælper.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-08-02 12:47

In article <aivtnp$iog$1@sunsite.dk>, Ann K <tsars@os.dk> wrote:

> Mvh Ann - der sidder med en knude i maven, hver gang hun ser på Aske....

Hej Navnesøster

Årh, hvor trist! Bare det dog ikke er noget slemt alligevel. Vi krydser
fingre og poter og håber...
Mange knus og helende tanker fra Amager

Fra : Kate

Dato : 09-08-02 16:18

Åh stakkels lille Aske. Jeg ville da også blive nervøs over de andres
reaktioner. Dog må jeg sige at mine ikke viste nogen former for
reaktion da Oliwer var syg.
Jeg håber bestemt at Aske bliver helt frisk hurtigt og de andre vil
lege med ham igen.

Kate