RTF vs alm. tekst i Outlook
Fra : Jodoe

Dato : 08-08-02 10:36

Jeg får altid vist mine emails i almindelig tekst for, at undgå at der er
ondsindet kode i de HTML emails man modtager. Men det ser jo ret kedeligt
ud, så vil man ikke kunne benytte RTF og stadigtvæk få samme sikkerhed?
Eller kan man afvikle kode med RTF?

JoDoe.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 13-08-02 02:49

In article <3d537b40$0$88391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jodoe wrote:

> [...]
> ondsindet kode i de HTML emails man modtager. Men det ser jo ret kedeligt
> ud, så vil man ikke kunne benytte RTF og stadigtvæk få samme sikkerhed?

Der er vidst noget du har fået galt i halsen. Når du modtager en mail,
er den somregl sendt i HTML og plaintekst, hvor HTML filen er vedhæftet.
Det afhænger meget af afsenderen, og af hans client og politik.

Derfor skal afsenderen vedhæfte en RTF fil til dig.

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-08-02 23:41

Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote:

>Der er vidst noget du har fået galt i halsen.

Jeg kan ikke se, at mandens spoergsmaal antyder, at han har
misforstaaet noget som helst om HTML og RTF. Kunne du ikke
uddybe, hvad han har faaet galt i halsen?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-08-02 15:49

Jodoe wrote:
> [...]
> ondsindet kode i de HTML emails man modtager. Men det ser jo ret kedeligt
> ud, så vil man ikke kunne benytte RTF og stadigtvæk få samme sikkerhed?

Nej, man kan ikke afvikle kode med RTF.
Men det kan man i princippet heller ikke med HTML!
Det er ikke dokumentformatet der er dit problem. Det er den måde dit
mail-program vælger at behandle det på der er (med mindre man
selvfølgelig direkte vælget at sende alm. email som .exe filer).

HTML burde være ufarligt i en email-klient. At det ikke er i Outlook er
hovedsageligt et problem i Outlook og ikke i HTML. Du kan sagten begynde
at sende RTF breve istedet. (alt er teknisk muligt - næsten), men det
vil tvinge folk der modtager det til at finde et program der kan vise
dem dine emails. Der vil de fleste jo nok vælge Word (forstå det hvem
som kan).
... og så er vi næsten ligevidt. Brugerne bruger Outlook i en opsætning
hvor den tillader at data modtaget i en email bliver behandlet af et
program der indeholder en fortolker. - En uheldig situation.

Peter

Fra : Jodoe

Dato : 15-08-02 08:50

> [...]
> mail-program vælger at behandle det på der er (med mindre man
> selvfølgelig direkte vælget at sende alm. email som .exe filer).

Takker - jeg bibeholder bare det kedelige almindelige tekst så

JoDoe.