Kørekort bestemmelser
Fra : Hans Steffensen

Dato : 09-08-02 07:31

Hej !
Kender nogen konsekvenserne ved at overtræde bestemmelserne som i dette eks.
Bil : Egenvægt 1675; Totalvægt 2375; (max trailer vægt 2300); Vægt i
"gerningsøjeblik" 2100
CV : Egenvægt 875; Totalvægt 1200; Vægt i "gerningsøjeblik" 1125
Hans

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-08-02 08:09

Hans Steffensen wrote:

> Kender nogen konsekvenserne ved at overtræde bestemmelserne...

Jeg husker det ikke præcist - men erindrer noget i retning af, at
bødestørrelsen er af en sådan karakter, at det er billigere at tage B/E
kortet.

vh,
--
Carsten Stage

Fra : Ole M

Dato : 09-08-02 16:42

Jamen det er ikke så svært, hen til syns manden og få fjernet 75 kilo af
lastevægten på bilen, så er der "no problemos".
Har selv gjort det på Toyota Hi-ace, her fik jeg den nedvejet med 3oo kilo,
idet min cv vejer 1300 kilo totalt.
Syns manden var 2½ minut om at nedveje bilen, men det koster jo et syn, men
så har du fred sålænge bilen kan holde sammen.
Problemet er at du kommer over 3500 kilo, som regnes for de 2 køretøjer
tilsammen, og det er lige meget om køretøjerne er tomme eller fulde af Tyske
billigbajere.
Det er totalvægten af køretøjerne tilsammen der gælder her.
Er selv flere gange blevet stoppet med vogntoget, og man kan ikke rigtig
forstå at jeg har fået nedvejet bilen, men kan da vise dem en registrerings
attest og får så lov til at køre videre.
Nå jeg havde da kørt en sommer uden at vide at det var forbudt det jeg
gjorde, men skyndte mig så at få orden i sagerne.

Hilsen
Ole

Fra : Hans Steffensen

Dato : 09-08-02 21:53

Synslederen her i Aarhus fortæller at jeg alternativt til nedvejning af
bilen kan få ændret påhængsvægten til 1125 kg. Dette gøres gratis af
motorkontoret og uden syn. I forbindelse med næste periodiske syn kan jeg
uden ekstra udgift få lavet den foreslåede nedvejning af bilen og igen få
den høje trailervægt på registreringsattesten. I mellemtiden må jeg ikke
udnytte CVéns 1200 kg.
Hans

Fra : Janne Madsen

Dato : 10-08-02 16:36

Hans Steffensen <hans@private.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aivnj7$6uv$1@sunsite.dk...
> [...]
> "gerningsøjeblik" 2100
> CV : Egenvægt 875; Totalvægt 1200; Vægt i "gerningsøjeblik" 1125

Undskyld!
Har jeg misforstået noget eller hvori ligger der en overtrædelse af
bestemmelserne?
Faktiske vægte ligger i alle nævnte tilfælde under det tilladte registrede
så hvilken bestemmelse bliver overtrådt
mvh
Lennart