Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CF-kort: Sandisk, Performance, PQI, Ridata
Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 03:41

Jeg mener, at der for et stykke tid siden var en diskussion herinde vedr.
CompaceFlash kort og deres kvalitet og hastighed (kan dog ikke finde
trådene - har søgt!).

Er her nogle som vil viderebringe deres erfaringer mht. kvalitet og
hastighed på CF-kort? Jeg er på udkig efter et 256 Mb kort, og har kigget på
flg: Sandisk (1145 kr./livsgaranti), Performance (972 kr./10 års garanti),
PQI (1123 kr./10 års garanti), Ridata (1073 kr./2 års garanti), Kingston
(1250 kr./5 års garanti).

--
MVH
Steen

HUSK at fjerne NOSPAM i e-mail adr. og afslut den med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Gert Andersen

Dato : 09-08-02 06:27

Hej

Kig evt. på:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

om dette emne.

Gert
In article <aiva23$qgh$1@tux.netsite.dk>, feedback56@NOSPAMhotmail.
says...

Fra : CeeCee

Dato : 09-08-02 08:22

RiData kortet sparker røv til de andre når det gælder hastighed.

Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 08:48

"CeeCee" <kamisur@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse
> RiData kortet sparker røv til de andre når det gælder hastighed.

Ja, men der er desværre kun 2 års garanti på Ridata (hvorfor mon??). Bruger
du selv Ridata kort, hvis ja hvordan er dine erfaringer?

MVH
Steen

Fra : CeeCee

Dato : 09-08-02 11:58

Ja - mit 256 Ridata kort er væsentligt hurtigere end mit 32 SANdisk kort.
Jeg er bedøvende ligeglad med garantien - for jeg har sikkert et helt andet
system om 10 år....

Og den garanti - hvad betyder den egentlig - er du sikker på du får et nyt
kort hvis du kommer ud for en defekt....tror det ikke.....tror mere det er
et salgsgimmick der ikke holder vand når det kommer til stykket.

CeeCee

Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 12:07

"CeeCee" <kamisur@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse
> Ja - mit 256 Ridata kort er væsentligt hurtigere end mit 32 SANdisk kort.

Okay, det lyder som et Ridata-kort jeg skal have til mit Canon S-30.

> Jeg er bedøvende ligeglad med garantien - for jeg har sikkert et helt
andet
> system om 10 år....

Jep. Men om 2 år?

> Og den garanti - hvad betyder den egentlig - er du sikker på du får et nyt
> kort hvis du kommer ud for en defekt....tror det ikke.....tror mere det er
> et salgsgimmick der ikke holder vand når det kommer til stykket.

Tja måske, men hvis producenten giver livsvarig garanti så gik jeg ud fra at
det var noget kram, ellers ville producenten få masser af defekte kort
tilbage med nogle gevaldige økonomiske konsekvenser kunne jeg forestille
mig.

MVH
Steen

Fra : Michael Pedersen

Dato : 09-08-02 14:09

Hej

Har lige købt et Ridata 256 Mb (20 x kort) til mit Canon S-40. Det fungerer
fint indtil videre, men jeg har endnu ikke forsøgt at sammenligne
hastigheden med det Canon FlashRAM som fulgte kameraet.

/Michael

Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 15:08

"Michael Pedersen" <michap@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint indtil videre, men jeg har endnu ikke forsøgt at sammenligne
> hastigheden med det Canon FlashRAM som fulgte kameraet.

Hvad betyder de 20x, som du skriver? Er det noget man skal lægge specielt
mærke til ved købet, eller er det blot en betegnelse der følger Ridata 256
Mb kortet?

MVH
Steen

Fra : Per Herholdt

Dato : 09-08-02 15:29

Steen F. wrote:
> Hvad betyder de 20x, som du skriver? Er det noget man skal lægge
> specielt mærke til ved købet, eller er det blot en betegnelse der
> [...]

Hej, og undskyld jeg lige blander mig. Kortenes hastighed er for
overskuelighedens skyld sammenlignet med CD-romdrev hastigheder, 12x -20x
o.s.v. Mit Lexar 128 Mb kort er f.eks. 12x. Jeg synes det er rimeligt, så
20x må være godt.
--
MVH Per

Fra : Steen F.

Dato : 10-08-02 08:09

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, og undskyld jeg lige blander mig.

Du skal da være velkommen!

> [...]
> o.s.v. Mit Lexar 128 Mb kort er f.eks. 12x. Jeg synes det er rimeligt, så

Okay, så er jeg med igen.

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 08:44

"Gert Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kig evt. på:
> http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
> om dette emne.

Hej Gert.

Jeps, jeg har kigget på Dpreview, men der er åbenbart forskel i hastighed på
256 Mb og 512 Mb kort af samme fabrikat. Ud af alle de kort som jeg listede
op, har jeg kun kunne finde Kingston 256 Mb i testen . Så jeg har ikke
rigtig noget sammenligningsgrundlag med de andre kort.

MVH
Steen

Fra : Gert Andersen

Dato : 09-08-02 10:32

Hej

Jeg bruger selv et 256 MB kort fra Ridata. Det er væsentlig hurtigere
end det kort jeg havde fra Sandisk.

Gert
In article <aivrqr$93a$1@tux.netsite.dk>, feedback56@NOSPAMhotmail.
says...