Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Job søges-nyeste arbejde:Pige
Fra : palle finn jensen

Dato : 09-08-02 03:38

Jeg tilbyder hermed mit engagement og "virtuositet" indenfor
billedkunst. Magasiner mm har interesse.
Mit seneste weddesign kan ses på:
www.nlp-et.suite.dk/design2/firma10.html

Bruger Golive og Photoshop og canvas og i øjeblikket et Sony Mavica FD
81.

Mine seneste Fotos:
http://www.pallefinn.dk/photo/12MystiqueDrudenfuss/index.htm

Fra : CeeCee

Dato : 09-08-02 08:10

Undskyld - sjældent har jeg da set så dårlige billeder....

Totalt intetsigende, dårlige kvalitet (eller rettere "ingen kvalitet")

Det må du kun kunne gøre bedre - sorry - keep the spirit high

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 09-08-02 08:28

Hejsa...

Sådan helt præcis hvad bruger du PhotoShop til???

Lars Møller

Renholt Foto
Nørregade 3
4600 Køge
Tlf. 56652260
Fax 56632160

www.renholt.dk www.renholtfoto.dk post@renholt.dk

Fra : Ally

Dato : 09-08-02 10:26

> [...]
> www.nlp-et.suite.dk/design2/firma10.html
>
> Bruger Golive og Photoshop og canvas og i øjeblikket et Sony Mavica FD

Øhm... de billeder er nogle sorte klatter på min skærm! Du kan vel ikke mene
oprigtigt, at de billeder er "billedkunst"? Jeg kan ane, at kompositionen er
helt hen i vejret, motivet intetsigende og, som det mest tydelige...
belysningen!

Det er flot, at du går til den med ildhu... men i en venlig mening vil jeg
anbefale dig at arbejde lidt mere med det... læs bøger, drage erfaringer,
lære af andre fotografer, inden du går ud og sælger dig selv.

Med venlig hilsen

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Gjøl

Dato : 09-08-02 11:18

Ally wrote:
> [...]
> ikke mene oprigtigt, at de billeder er "billedkunst"? Jeg kan ane, at
> kompositionen er helt hen i vejret, motivet intetsigende og, som det

Som kunst er de da rigtig gode, de kan sikkert også bruges i magasiner
m.m., ikke at det er min kop te, så skulle jeg da ikke have købt Flash
til mit kamera.
Også i mine øjne mangler der lys, men som kunst er det sikkert godt nok,
blot ikke min form for kunst.

Fra : Søren Bargmann

Dato : 09-08-02 14:32

For nogle år siden var der en kunster der lagde sin egen afføring i en
konservesdåse og udstillede det som kunst. Det endte vistoven i købet på
forskellige museer for moderne kunst rundt omkring i Europa, bl.a Arken i
Danmark, så hvis nogen mener at noget er kunst, så er det åbenbart kunst.
For mig er det stadig bare lort på dåse.

Med til historien hører at Arkens eksemplar begyndet at lække....ved ikke om
det højnede den kunsteriske værdi eller ej.

/Søren

Fra : Ally

Dato : 09-08-02 16:08

> [...]
> Danmark, så hvis nogen mener at noget er kunst, så er det åbenbart kunst.
> For mig er det stadig bare lort på dåse.

Sådan har jeg det også. Var det ikke de rådnende grises "kister", der
begyndte at lække?

Det er alt for nemt at kalde sig kunstner i dag, efter min mening. Bare man
får en idé, som ikke nødvendigvis er noget smukt eller interessant men blot
originalt, så er man "kunstner". Helt ærligt... blendere med guldfisk...
afføring på dåse... rådnende grise i glaskister! Efter min mening er det
ikke kunst men blot almindelig provokation. Kunst er et smukt billede eller
maleri, skulptur eller lign., som enten vækker følelser eller er smukt.
Noget, hvor man kan se, der er lagt hårdt arbejde og sjæl i. Ikke blendere
købt i Brugsen, fyldt op med vand og guldfisk.

Men det er jo smag og behag.

Jeg ved ikke, om Palle Finn Jensen mener det seriøst med de "kusntbilleder",
men jeg kan ikke få øje på det kunstneriske. Det ville måske hjælpe, hvis
man rent faktisk kunne se motivet... eller er den detalje det kunstneriske?
Jeg ved det ikke, for jeg fatter simpelthen ikke de billeder.

Hilsen
Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : max

Dato : 09-08-02 22:20

> [...]
> man rent faktisk kunne se motivet... eller er den detalje det kunstneriske?
> Jeg ved det ikke, for jeg fatter simpelthen ikke de billeder.

Kunstneren med lorten på dåse hed Piero Manzoni og han sked
vidst i 1965, mange mange mange år inden første spadestik var
taget til Arken, han har vidst skidt siden, men det har ikke været
så interessant... Alt det kan interesserede jo bare slå op på nettet.
Pointen er bare at i ved at blande halve grise og blendede guldfisk
sammen med avantgarde kunst fra 60erne og tidligere måske helt
tilbage til fotografiets fødsel går glip af pointen.. Og en af de vigtigste
pointer er at det netop ikke har noget med smag og behag at gøre..
Så selv om jeg syns Palles billeder er noget ...... så er det lykkes for
ham at få folks fingre ud af deres ....... og det er jo altid pisse irreterende
og forfriskende.. hehehe max

Fra : Ally

Dato : 09-08-02 22:55

[SNIP]
> [...]
> Så selv om jeg syns Palles billeder er noget ...... så er det lykkes for
> ham at få folks fingre ud af deres ....... og det er jo altid pisse

Tja... hvis det var opmærksomhed, Palle ønskede, så lykkedes det, på samme
måde som det lykkedes førnævnte "kunstnere". Det gør det stadigvæk ikke til
kunst i mine øjne, kun provokation. Kunst er ikke at få opmærksomhed, IMO.
Men smag og... osv.

Hilsen
Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 13-08-02 08:28

"Søren Bargmann" <bargmann@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Danmark, så hvis nogen mener at noget er kunst, så er det åbenbart kunst.
> For mig er det stadig bare lort på dåse.

Men nytænkning kunne det dårligt kaldes - check fx sitet
http://www.ratemypoo.com/ - her er sagerne ikke på dåse, men holdbarheden er
til gengæld noget længere.

// Steffen

Fra : Lars Holst

Dato : 09-08-02 17:20

Jeg vælger at betragte det som en rimelig fed joke.

Lars

P.S.: Jeg grinede ihvertfald temmelig sammen med konen her.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-08-02 18:30

Imponerende design og nogle fantastiske billeder! Fortsæt i denne stil så
skal det nok gå.
Mvh, Hans

Fra : Clark Kent

Dato : 09-08-02 18:34

> [...]
> www.nlp-et.suite.dk/design2/firma10.html
>
> Bruger Golive og Photoshop og canvas og i øjeblikket et Sony Mavica FD

Hahahahahhahahahh aaaahhhhhaaaaaaaaaaa

Fra : palle finn jensen

Dato : 09-08-02 21:31

Clark Kent wrote:

> Hahahahahhahahahh aaaahhhhhaaaaaaaaaaa

Jeg ler også lidt af mig selv. Jeg havde det i hvert fald skægt i manien i
nat. Jeg er kommet ned på jorden og vil fortsætte med at fotografere og
rejse.

landsbytossen

Palle