Forny IP med TDC Bredbånd | ADSL
Fra : slet RJK7F

Dato : 08-08-02 23:40

Er det korrekt forstået at jeg er tildelt 2 IP adresser
til min standard 512/128 TDC Bredbånd | ADSL opkobling ?

Hvordan kan jeg så skifte fra den ene til den anden?

Engang var min forbindelse nede i 4 timer, og da jeg kom
på igen havde jeg en ny IP.

Kan jeg "fremprovokerer" dette igen?

Jeg har prøvet at skrive ipconfig /release og derefter /renew
men jeg får tildelt den samme IP igen.

Kan jeg gøre noget?

~Pepsi

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-08-02 01:17

Hej!

slet RJK7F wrote:

> Er det korrekt forstået at jeg er tildelt 2 IP adresser
> til min standard 512/128 TDC Bredbånd | ADSL opkobling ?

Yes, man får tildelt to dynamiske IP-adresser.

> Hvordan kan jeg så skifte fra den ene til den anden?

Eh, med hvilket formål? Du slutter to maskiner på ADSL-adapteren via en hub og
så er du kørende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : slet 0DSBC

Dato : 09-08-02 02:04

>Eh, med hvilket formål? Du slutter to
>maskiner på ADSL-adapteren via en hub og
> [...]

Jeg skal ikke slutte flere maskiner til, men ønsker bare at
skifte IP adresse udadtil.

Der er en eller anden der tror jeg hoster noget, og bliver ved
med at forsøge at opnå adgang til min maskine på div. porte.
Måske vil det aftage hvis jeg får en ny IP.

~Pepsi

Fra : slet 0DSBC

Dato : 09-08-02 02:04

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-08-02 09:09

slet 0DSBC wrote:

> [...]
>
> Der er en eller anden der tror jeg hoster noget, og bliver ved
> med at forsøge at opnå adgang til min maskine på div. porte.

Hoster du den pågældende server?

Hvis nej, hvad generer det så dig, udover nogle linier i en logfil?

--
..signature

Fra : Pepsi

Dato : 09-08-02 11:19

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Hoster du den pågældende server?
>
> Hvis nej, hvad generer det så dig, udover nogle linier i en logfil?
>
> --
> .signature

Kan vi ikke forsøge at holde os til mit spørgsmål i stedet for
at debatterer div. holdninger, etiske og hypotetiske spørgsmål !!!

Jeg spørger om jeg kan få tildelt en ny IP adresse og om det er
noget jeg selv kan gøre fra min maskine?

(Klart det generer mig at nogle forsøger at få adgang til min
private computet - DOH!)

~Pepsi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-02 17:11

"Pepsi" skrev i en meddelelse

> Kan vi ikke forsøge at holde os til mit spørgsmål i stedet for
> at debatterer div. holdninger, etiske og hypotetiske spørgsmål !!!

Måske er det det nemmere at komme med et godt svar, hvis man har
de nødvendige oplysninger, som ikke fremgik særlig tydeligt af dit indlæg
- og det hjalp ikke at du postede det 4 gange - det gjorde det ikke mere
klart !

> Jeg spørger om jeg kan få tildelt en ny IP adresse og om det er
> noget jeg selv kan gøre fra min maskine?

Ikke umiddelbart, da du ikke selv bestemmer hvilken
adresse du får.

Af praktiske grunde får du som regel den samme som du
havde sidst - hvis den stadig er ledig.....

Men du kan vel PRØVE at snyde den lidt ved at koble op med
2 PC'er i forskellig rækkefølge og se om den rigtige PC så får den
rigtige IP i et af tilfældene ?

Idéen med to IP er jo at den første der logger på får den ene IP
og den næste får den anden IP........

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Michael Andreasen

Dato : 10-08-02 00:51

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> wrote in message
> Men du kan vel PRØVE at snyde den lidt ved at koble op med
> 2 PC'er i forskellig rækkefølge og se om den rigtige PC så får den
> rigtige IP i et af tilfældene ?

Eller give dit NIC et ny MAC adresse

Men jeg tror det hjælper lige lidt.. nettet er fuld af folk der scanner
efter åbne port. fejlpakker der rammer forkert og IIS servere der scanner
ip-nettet for codered worms

Du vil nok opdage samme problem med den nye ip

Vil du være fri - så sluk maskinen :)

Men jeg tror ikke det er nogen der bevist søger at hacke din maskine

Mvh
Michael

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-08-02 17:29

On Sat, 10 Aug 2002 01:51:12 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Eller give dit NIC et ny MAC adresse

Hvordan gør man det?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-08-02 21:41

On Sat, 10 Aug 2002 18:28:35 +0200, Ivar Madsen wrote:

> Hvordan gør man det?

Det gør man oftest ikke - men nogle kort kan override MAC adressen i
driveren.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-08-02 13:26

"Pepsi" <REMOVEpepsi@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Kan vi ikke forsøge at holde os til mit spørgsmål i stedet for
> at debatterer div. holdninger, etiske og hypotetiske spørgsmål !!!

Væn dig til usenet

> Jeg spørger om jeg kan få tildelt en ny IP adresse og om det er
> noget jeg selv kan gøre fra min maskine?

Du kan ikke umiddelbart gøre noget. Du kan release din IP og vente nogle
timer inden du renew'er.
Måske er du heldig

> (Klart det generer mig at nogle forsøger at få adgang til min
> private computet - DOH!)

Nej, det er overhovedet ikke klart. Det er faktisk uforståeligt.

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : slet 0DSBC

Dato : 09-08-02 02:04

Fra : Pepsi

Dato : 09-08-02 02:03

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-08-02 17:26

On Fri, 9 Aug 2002 03:02:38 +0200, "Pepsi" <REMOVEpepsi@jubiipost.dk>
wrote:

>Der er en eller anden der tror jeg hoster noget, og bliver ved
>med at forsøge at opnå adgang til min maskine.
>Måske vil det aftage hvis jeg får en ny IP.

Det er sikkert en virus/orm der forsøger om din maskine kan smittes,
typisk ved brugeren af den inficeret maskine ikke at han har en
inficeret maskine, og de viruser/orme der husere forsøger alle mange
IP'er, så hvis det er det du er ude for, så vil det ikke hjælpe med en
ny IP.

Men løsningen på at tilsvinge sig en ny IP når man har TDC's BB er at
skifte netkortet.