Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 buttons på websites mgl. hjælp
Fra : Lars

Dato : 08-08-02 21:44

Hej jeg har for nylig via Windows Update, opdateret IE 5.5 til IE 6 på 2 ud af 3 PC'er, alle
med Windows 2000 UK SP2.

På de 2 PC'er med IE 6 vises mange web-sites ikke korrekt, f.eks.:
http://www.fasterholt.dk/
På IE 6 installationerne mgl. buttons i menuvalget til venstre på ovenstående website, hvor
PC'en med IE 5.5 viser dette rigtigt, hvad er problemet?

mvh Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-02 22:56

Thu, 8 Aug 2002 22:44:15 +0200, skrev Lars <ls@nomail.dk>:

>På de 2 PC'er med IE 6 vises mange web-sites ikke korrekt

Du mangler javaunderstøttelse, det følger ikke med IE 6.

Læs tråden Java virtuel machine & IE 6 ? fra tidl. i dag.

Fra : Lars

Dato : 09-08-02 19:39

In article <q6q5lu87n2481g87de6ee98fnnf9a26t2c@dtext.news.tele.dk>, knudgert@mail.tele.dk
says...
> Du mangler javaunderstøttelse, det følger ikke med IE 6.
>
> Læs tråden Java virtuel machine & IE 6 ? fra tidl. i dag.

Hej, jeg installerede MSJAVX86.EXE fra anden thread i denne NG, snippet herunder.
Dette hjalp desv. ikke

mvh Lars

-snip-------

>Det er den MS har fjernet fra deres hjemmeside.

Hentet hos MS 2002/07/04

http://hjem.get2net.dk/joni/MSJAVX86.EXE
-snip-------

Fra : Edmund

Dato : 11-08-02 08:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du mangler javaunderstøttelse, det følger ikke med IE 6.

Jeg tror at java er kommet med i IE 6, det var den ikke for et par
måneder siden. Jeg installere XP RC1 i sidste uge. Med den XP version
kan man få lov til at opdate IE, og bagefter virkede Java.

--
Mvh Edmund

Fra : Lars

Dato : 11-08-02 21:14

In article <aj530h$ncf$1@sunsite.dk>, edm@os.invalid says...
> Jeg tror at java er kommet med i IE 6, det var den ikke for et par
> måneder siden. Jeg installere XP RC1 i sidste uge. Med den XP version
> kan man få lov til at opdate IE, og bagefter virkede Java.

Jeg anvender som nævnt Win 2000 Pro UK SP2 + div. hot-fixes.
Installation af MSJAVX86.EXE hjalp som nævnt ikke, det besynderlige er at denne ensartede
opførsel af IE 6 har jeg på 3 PC'er, alle med Win 2000 Pro UK SP2

En anden underlig ting er at jeg heller ikke kan installere MacroMedia's Flash Player fra:
www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Umiddelbart efter installation "flashes" der så det står efter og det hele ser godt ud, men
idet øjeblik jeg browser over på en anden site, hvor flash anvendes, får jeg at vide at jeg
ikke har Flash installeret.

Så det er jo fedt at surfe uden Flash & Java

--
Best regards

Lars

Fra : Edmund

Dato : 12-08-02 15:40

Lars skrev:

> [...]
> Installation af MSJAVX86.EXE hjalp som nævnt ikke, det besynderlige
> er at denne ensartede opførsel af IE 6 har jeg på 3 PC'er, alle med

Hvad med sikkerheds indstillingerne, har de ændret sig i IE6 prøv at
sætte den til medium.

Hvad med flash, skal man ikke genstarte efter installation.

Det er en mystisk MSJAVX86.EXE du henviser til. Den har godt nok det
rigtige versions nr. men en anden fil-størelse end den man henter fra
microsoft news:aiokif$26r$1@sunsite.dk
Jeg bryder mig ikke om exe filer som jeg ikke ved hvor kommer fra.

--
Mvh Edmund

Fra : Lars

Dato : 19-08-02 22:40

In article <aj8hce$q35$1@sunsite.dk>, edm@os.invalid says...
> Hvad med sikkerheds indstillingerne, har de ændret sig i IE6 prøv at
> sætte den til medium.

Jeg havde endda sat dem til low(est), uden at dette hjalp.

> Hvad med flash, skal man ikke genstarte efter installation.

Det er normalt ikke nødvendig, men efter utallige reboots virker, det fortsat ikke

> [...]
> microsoft news:aiokif$26r$1@sunsite.dk
> Jeg bryder mig ikke om exe filer som jeg ikke ved hvor kommer fra.

Jeg kan kun give dig ret. Men hvor f.... finder jeg een der virker??
Dette ? ser ud til at være et gentagen tema i denne NG.

mvh Lars

Fra : 81ecc1

Dato : 20-08-02 00:45

"Lars" <ls@nomail.dk> skrev

> Jeg kan kun give dig ret. Men hvor f.... finder jeg een der virker??
> Dette ? ser ud til at være et gentagen tema i denne NG.

Den var den rigtige fra microsoft, jeg henviste til, men det hjælper dig jo ikke

http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3-19990518/cabpool/MSJavx86_CD24D109B33421DB6728FBDC80C9F572EB7A3865.exe

Før du opdaterede IE har du så haft indstalleret javaen fra sun,
eller du kunne måske prøve den.

Jeg ved ikke om de to typer java konflikter på nogen måde hvis
man indstallerer begge typer. Det kan være at javaen fra sun skal
afindstalleres inden man bruger den fra microsoft.

Jeg har ingen forstand på disse java ting, så det er på eget andsvar, hvis du prøver

Hvad med din skærmopløsning er den ens på alle pcerne altså f.eks 800*600

Hvad med din opdatering sp2 er IE 6 med i den (jeg kender ikke Win2000)
Måske en ny direkte opdatereing kunne hjælpe
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/default.asp

Hvad med flash, kan du godt indstallere den i IE 5.5 pcen

Lav et nyt indlæg, den her tråd er gammel, husk at stave emnet
i et nyt indlæg på en anden måde, ellers kommer det i den
gamle tråd, i min OE ihvertfald

MVh Edmund