Forsnævring i mave/tarm
Fra : Anni &Tommy

Dato : 08-08-02 19:26

Hej Gruppe
Jeg har en schæferhvalp på 9 uger, der lige har fået konstateret en
forsnævring i mave/tarm kanalen.
Den kan ikke rigtig holde maden i sig og gylper op efter måltiderne. Den
virker ellers frisk nok, nysgerrig og legesyg. Men....dyrelægen siger, at
problemet bliver værre med alderen. Man kan godt operere, men prognosen er
ikke særlig god. Nu har jeg en lille uges tid til at beslutte mig for, om
det skal være en operation eller aflivning.
Det er sørme svært!
Nu vil jeg lige høre, om der er nogen her i gruppen, der har erfaringer med
dette....eller måske kender til alternativer.

Triste hilsner Anni Sørensen

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 10-08-02 10:07

Hej

Desværre har jeg ingen råd til dig, men jeg ville da som det første tage
kontakt til opdrætteren. Har du ikke fået en sundhedsattest med på hvalpen?
For det lyder jo ikke som noget der bare opstår lige pludseligt. Og hvis det
ikke er tilfældet er du dækket af købeloven. Så bør opdrætteren tage hvalpen
tilbage og evt. refundere dine penge eller tilbyde dig en hvalp. Eller hvis
du beslutter dig til at gennemføre operationen, så bør opdrætteren
ihvertfald tage imod dyrlægeregningen. Ifølge købeloven skal hvalpen være
sund og rask ved salgstidspunktet, og det lyder det ikke til at din stakkels
hvalp har været.

Jeg håber det bedste for jer. Og held og lykke hvis I går videre med
operationen.

Mange hilsner fra Carina