Skærme
Fijala 3554
Er der slet ingen som ved?
Fra : Henning Lund

Dato : 08-08-02 19:24

Hvorfor en af vore skærme først begynder at vise "normalt" billede inde
i windows XP, jeg kan absolut intet se under opstarten, kun en masse
forskellig farvede vandrette striber. Skærmen er fundet af Windows xp og
instaleret som en plug and play skærm. Det er en ældre CTX skærm der er
tale om. Det er meget irreterende da jeg ikke har mulighed for at evt gå
ind i fejlsikker tilstand, da jeg ikke kan se andet end de striber på
skærmen.

Henning Lund
icq: 18805021
http://sitecenter.dk/freespace

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-08-02 01:21

Henning Lund wrote:
> [...]
> tale om. Det er meget irreterende da jeg ikke har mulighed for at evt gå
> ind i fejlsikker tilstand, da jeg ikke kan se andet end de striber på

Det er næppe din skærm, men snarer Windows XP der er synderen.

Prøv og spørg i en OS gruppe eller kontakt Microsoft.

Mvh

Bruno

Fra : Henning Lund

Dato : 10-08-02 10:40

iddqd@worldonline.dk skrev noget i stil af:

> Det er næppe din skærm, men snarer Windows XP der er synderen.
>
> Prøv og spørg i en OS gruppe eller kontakt Microsoft.

Tak for svaret, det tror jeg næppe da det først er opstået efter den
skærm jeg plejer at bruge stod af, og jeg skiftede over til at bruge CTX

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 13:10

Henning Lund skrev:

> Tak for svaret, det tror jeg næppe da det først er opstået efter
> den skærm jeg plejer at bruge stod af, og jeg skiftede over til at
> bruge CTX skærmen.

Jeg synes også det lyder mærkeligt hvis WinXP skulle være skyld i at
skærmen ikke virker udenfor WinXP.
Nu kan jeg ikke huske hvilken opløsning en pc normalt starter op i.
Det er vel 640 x 480 i 60 Hz, eller noget i den stil. Hvad sker der
hvis du stiller opløsningen til det inde i Windows? Flimrer skærmen
så også?
Skærmen flimrer altså helt fra start og også når BIOS viser boot-
billedet?

Hvad er helt præcist en CTX-skærm? Er det en speciel type skærm,
eller er det blot firmaet som har lavet skærmen der hedder det?

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-08-02 18:14

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> Det er vel 640 x 480 i 60 Hz, eller noget i den stil. Hvad sker der
> hvis du stiller opløsningen til det inde i Windows? Flimrer skærmen

Det har jeg ikke prøvet da skærmen er røget ind til en af knægtene pga
mit windows gik fuldstændig kold i eftermiddags og der måtte en format C
til for at få puteren på benene igen, så var jeg nemlig nød til at bytte
skærmen for at kunne se noget inde i opstarten.

> Skærmen flimrer altså helt fra start og også når BIOS viser boot-
> billedet?

Ja.

> Hvad er helt præcist en CTX-skærm? Er det en speciel type skærm,
> eller er det blot firmaet som har lavet skærmen der hedder det?

Model 1565D FCC ID 1565D firmaet hedder CTX

--
mvh
Henning Lund
ICQ 18805021
http://www.sitecenter.dk/freespace

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 19:36

Henning Lund skrev:

> [...]
> en format C til for at få puteren på benene igen, så var jeg
> nemlig nød til at bytte skærmen for at kunne se noget inde i

Ok. Grunden til jeg spørger er, at man vel så ville opdage om
skærmen simpelthen bare ikke kan vise 640 x 480 opløsningen, eller
noget i den stil.

> Ja.

Jeg mener boot-billedet er i 640 x 480, men er ikke sikker.

> Model 1565D FCC ID 1565D firmaet hedder CTX

Ok.

PS. Der er en firkant i din signaturadskiller så du har ikke fået
opsat OE/Quotefixet korrekt. Ikke fordi det gør mig noget, men blot
til orientering. ;)

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-08-02 22:00

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> PS. Der er en firkant i din signaturadskiller så du har ikke fået
> opsat OE/Quotefixet korrekt. Ikke fordi det gør mig noget, men blot
> til orientering. ;)

Øh hwa faen er det der gør det?

Fra : Madsen

Dato : 10-08-02 22:24

Henning Lund skrev:

[Firkant i signaturseparator]

> Øh hwa faen er det der gør det?

Der er ikke noget galt nu, så jeg ved ikke lige hvad der er sket.
Du har installeret den franske fætter ikke?

Xfut: news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe.

Madsen.