GPRS Tæller
Fra : GiWeo

Dato : 08-08-02 17:55

Halløj

Sikkert et simpelt spørgsmål - men der er alt vel når man kender
svaret.

Min 6310i tæller GPRS trafik både i timer og i bytes.
Men jeg bliver vel kun krævet for antal bytes ??.
Altså når jeg har sendt 1.000.000 bytes bliver jeg afkrævet 25,- (TDC)
eller hvad ?????
--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Fischer

Dato : 08-08-02 18:44

> Min 6310i tæller GPRS trafik både i timer og i bytes.
> Men jeg bliver vel kun krævet for antal bytes ??.
> Altså når jeg har sendt 1.000.000 bytes bliver jeg
> afkrævet 25,- (TDC) eller hvad ?????

Yep - du har ret.

*Fischer

Fra : GiWeo

Dato : 08-08-02 18:51

Hejsa

>Yep - du har ret.

Så er der da noget hjemme i den øverste etage

Fra : JK

Dato : 08-08-02 18:57

Er det ikke modtaget bytes.

JK

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-08-02 22:56

"JK" <packer@ofir.dk> wrote

> Er det ikke modtaget bytes.

Som der står i produktbladet:
'Volumenpris, Pr. MB overført data: 25,00'

Overført data = send + modtag.

--
Mvh Henrik

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 08-08-02 18:59

On Thu, 08 Aug 2002 18:54:45 +0200, GiWeo <do@os.dk> wrote:

> [...]
>Men jeg bliver vel kun krævet for antal bytes ??.
>Altså når jeg har sendt 1.000.000 bytes bliver jeg afkrævet 25,- (TDC)
Nej ikke helt, der er summen af sendt og modtaget data du betaler for.

/Thomas

Fra : GiWeo

Dato : 08-08-02 18:59

Hejsa

>Nej ikke helt, der er summen af sendt og modtaget data du betaler for.

Ja selvf. det fil jeg bare ikke lige skrevet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-02 19:08

"GiWeo" <do@os.dk> wrote in message

> Altså når jeg har sendt 1.000.000 bytes bliver jeg afkrævet 25,- (TDC)
> eller hvad ?????

Nej

Når du har sendt og modtaget 1.024.000 bytes... 1.024.000 bytes er 1
Megabyte

Fra : Ib

Dato : 08-08-02 19:11

> Når du har sendt og modtaget 1.024.000 bytes... 1.024.000 bytes er 1
> Megabyte

Dette er efter min overbevisning ikke rigtigt, men derimod er en Megabye:
1048576 bytes

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-08-02 22:58

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> wrote in message

> Dette er efter min overbevisning ikke rigtigt, men derimod er en Megabye:
> 1048576 bytes

Når vi nu er i flueknepperiet, er du så 100% sikker på at:
'en Megabye: 1048576 bytes' ;)

--
Mvh Henrik

Fra : Lasse

Dato : 09-08-02 19:13

> Når vi nu er i flueknepperiet, er du så 100% sikker på at:
> 'en Megabye: 1048576 bytes' ;)

Jep det er 1024 KB der skal til for at få en MB, altså 1024x1024 = 1048576
bytes

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 10-08-02 02:43

Hejsa,

"Lasse" <lasse@iloveu.dk> wrote in message

> Jep det er 1024 KB der skal til for at få en MB, altså 1024x1024 = 1048576
> bytes

Mega _bye_

Så farvel da...

--
Kasper

PS: Der er ikke rigtig nogen konvention, men følgende er blevet foreslået:
1 mb = 10^6 bit
1 mB = 10^6 bytes
1 Mb = 2^20 bit
1 MB = 2^20 bytes

men for at forvirre endnu mere skal alle edbord staves med småt i følge
nyeste danske retskrivningsregler.

Fra : Leif Neland

Dato : 14-08-02 22:38

> [...]
> 1 Mb = 2^20 bit
> 1 MB = 2^20 bytes
>
> men for at forvirre endnu mere skal alle edbord staves med småt i følge

MB er ikke et ord. Det er et prefix og en enhed. En mat-fys'er overrider
altid en sproglig

Leif

Fra : Lasse

Dato : 17-08-02 23:17

Hej

> MB er ikke et ord. Det er et prefix og en enhed. En mat-fys'er overrider
> altid en sproglig

Det gør det vel heller ikke nemmere at nogen skriver kilobit med kb og andre
kbit, mens nogen mener KB eller kB betyder byte og ikke bit...
Det giver desværre dagligt mange misforståelser...

/Lasse