Tiscali XDSL oplevelse
Fra : Henrik Walther

Dato : 08-08-02 18:20

Hej,

Uanset hvad kan jeg nu bekræfte Tiscali på flere områder er nogle
amatører havd angår deres håndtering af kunder.

Vi har igennem mit arbejde bestilt x antal XDSL forbindelser hvoraf
en af forbindelserne er blevet sat op hos mig.

Det starter med jeg/vi venter godt ca. 2½-3 måneder efter bestilling
inden der sker noget som helst. Jeg modtager d 17. juli et brev fra
TDC om de d 5. august vil nedlægge min ISDN forbindelse, da denne er
linien der skal konverteres til XDSL. Jeg regner nu med at få noget
information fra Tiscali omkring hvornår "deres" tekniker kommer ud og
ændrer stik m.m, det sker _IKKE_. Jeg ringer derfor ind til dem dagen
efter ISDN linien er lukket, altså d 6. august og Tiscali fortæller
der vil komme en tekniker ud d. 7 august.

Teknikeren kommer ud som lovet og gør hvad han skal og Tiscali har
derefter en "frist" på 24 timer, så skal linien være forbundet på
centralen, dette sker ikke. Jeg ringer derfor til deres support og
supporteren jeg snakker med tester nogle forskellige ting da han er
uvist om hvad der er skyld i manglende forbindelse. Vi kommer ikke
nogen vegne og han lover at vende tilbage senest dagen efter, da han
skal snakke med netværksafdelingen, han vender _IKKE_ tilbage.

Jeg ringer så til dem d 7. august og får at vide af en anden supporter
problemet skyldes der ikke er nok porte nede på den central jeg er
forbundet, min forbindelse er nr. 832 og der er plads til 824. Han
beklager og kommer med nogle oplysninger om der _vistnok_ er sendt en
intern mail ud om der er bestilt udstyr til den aktuelle central og
lover at vende tilbage med status samme dag, det sker _IKKE_.

Jeg ringer til support idag d 8. august og får bekræftet af en 3
supporter der ikke er nok porte på centralen, men han mente ikke den
omtalte interne mail gjaldt på "min" central og informerede derefter
han ikke kunne gøre noget ved det. Han sagde hardwaren til centralen
ikke engang var i huset men at der _MÅSKE_ var en chance for de ville
få det i næste uge, men kunne ikke love noget.

Med et lettere forhøjet blodtryk sidder jeg tilbage og tænker:

- Hvordan kan man dog drive forretning på den måde ?
- Hvordan kan Tiscali _GLEMME_ at informere mig hele 3 gange ?
- Hvordan kan man vælge prioritere nye kunder så lavt at minimum 8
skal vente på der bliver indkøbt/sat nyt udstyr op på den aktuelle
central ? Det burde være omvendt...

I sin tid da jeg fik oprettet min private XDSL forbindelse hos
Cybercity fungerede alt lige efter bogen og gør det stadivæk.

Lad mig håbe min tid som kunde hos Tiscali ikke bliver ved med at
forløbe med problemer a la ovenstående...

--
Henrik Walther

Fra : AJC

Dato : 08-08-02 20:03

"Henrik Walther" <spam@winjunkie.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Uanset hvad kan jeg nu bekræfte Tiscali på flere områder er nogle
> amatører havd angår deres håndtering af kunder.

Ja, nu har jeg skrevet 2 e-mails til deres support indenfor den sidste
måned og de eneste svar jeg har modtaget er 2 standardsvar, hvori de
bekræfter, at de har modtaget min e-mail.
Jeg tror, at jeg bliver nødt til at ringe til dem for at få svar på mine
spørgsmål.

Mvh
AJC.

Fra : Jens

Dato : 17-08-02 13:42

Det minder mig helt om de oplevelser jeg har haft med Citroen.

..... men det er jo en helt anden snak...