MS Windows
briani 27239
Winxp studielicens ??
Fra : Spacemann

Dato : 08-08-02 17:28

Hey

Jeg overvejer at gå ud og købe Winxp studielicensen, men hvad sker der efter
min tid som studerende ?? -Henvender microsoft sig til mig og kræver penge
oder was??
--
Spacemann
ICQ: 144131050

Fra : Martin Søndergård

Dato : 08-08-02 17:41

Når du engang er færdig med at studere beholder du licensen, og skal IKKE
betale et ekstra gebyr eller noget hvis det er det du tænker på.

Hilsen
Martin Søndergård

Fra : Morten

Dato : 08-08-02 17:52

> Når du engang er færdig med at studere beholder du licensen, og skal IKKE
> betale et ekstra gebyr eller noget hvis det er det du tænker på.

Men licensen gælder ikke længere...

"Hvad sker der efter min studietid?
En Student License gælder kun så længe, du studerer. ", jævnfør
http://www.microsoft.com/danmark/license/student/default.asp

Mvh.
Morten

Fra : MMC

Dato : 08-08-02 19:13

Så er Studielicens jo en rigtig dårlig investering. Hvis man bagefter skal
ud og købe en fuld version, kunne man jo ligeså godt have købt den med det
samme istedet for studielicensen.
Jeg har selv købt en studielicens, og kan ikke se nogen grund til ikke at
køre videre med den når jeg er færdig - hvem skulle kunne funde udaf det?
..
Carsten

Fra : Morten

Dato : 08-08-02 19:51

> Jeg har selv købt en studielicens, og kan ikke se nogen grund til ikke at
> køre videre med den når jeg er færdig - hvem skulle kunne funde udaf det?

Det kan jeg heller ikke lige se
- Men sådan er betingelserne...

Mvh.
Morten

Fra : Iiggiti

Dato : 08-08-02 21:27

Ja, og så, når du er færdig med dit uddannelse, anbefaler du dit nye
arbejdsgiver MS. Der er et formål ved at give studierabat.

Mvh.

Iggiti

Fra : Simon Kamber

Dato : 10-08-02 10:48

On Thu, 8 Aug 2002 22:26:44 +0200, "Iiggiti" <iiggiti@hotmail.com>
wrote:

>Ja, og så, når du er færdig med dit uddannelse, anbefaler du dit nye
>arbejdsgiver MS. Der er et formål ved at give studierabat.
Eller måske når du i løbet af studietiden at opdage at du ikke kan
leve uden xp. Så køber du fuld version selvom du i starten ville have
valgt f. eks. 98 istedet
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Peter Binderup

Dato : 08-08-02 20:13

"Spacemann" <spacemann@mail.dk> wrote in message news:3d529a6a$0$53084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> min tid som studerende ?? -Henvender microsoft sig til mig og kræver penge

De har ikke en jordisk chance for at finde ud af om du stadig er studerende - og de vil heller ikke kunne finde på at gøre det. Du
giver ca 600,- for en licens til XP pro. - hvad ville det ikke koste af ressourcer for MS hvis de skulle finde ud af om du begav dig
på arbejde eller i skole om morgenen? For slet ikke det at de har de ikke lov til i følge love om privatlivets fred.

Det at du ikke må bruge den efter endt studie er helt op til din samvittighed...

Jeg har en kraftig formodning om at MS Danmark er blevet pålagt af MS worldwide at indflette den betingelse i deres
licensbetingelser, men at de er udemærket klar over at det ikke kan håndhæves.

Der er tidligere her i denne måned (eller juli) en længere tråd om netop dette emne, og der er alle mulige fortolkninger af licensen
oppe at vende.

Mit råd til dig er køb det mens du kan og glem alt om den regel du er i tvivl om - dog vil jeg advare dig imod at sælge pakken
senere da man kunne formode at MS ser helt anderledes på dette.

MVH
Peter

Fra : Per S. Christensen

Dato : 08-08-02 22:52

On Thu, 8 Aug 2002 18:27:54 +0200, "Spacemann" <spacemann@mail.dk>
wrote:

læs http://www.microsoft.com/danmark/license/student/

Her er svaret på alle dine spørgsmål

> [...]
>min tid som studerende ?? -Henvender microsoft sig til mig og kræver penge

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 09-08-02 09:56