Formular værdi på server ?
Fra : Euk

Dato : 17-02-01 16:55

Hejsa

Jeg er absolut nybegynder...

Jeg har en formular med indtastningsfelter, som sendes med " method=post"
og resultatet skal gemmes på min hjemmeside server, men hvordan ?

Action= en eller anden ting.... skal der være et script der modtager
værdierne, og hvor kan man " skaffe" sig det ?

Jeg har kigget på andre formular sider, og set at de peger på en "
shtml.exe" fil, når de skal gemme deres værdier...

Hvis jeg bruger " mailto: " komandoen virker det fint, men det var jo ikke
meningen.

Fra : CHRistian

Dato : 17-02-01 17:10

"Euk" <vseuk@wanadoo.dk>'s posting:

>Jeg har en formular med indtastningsfelter, som sendes med " method=post"
>og resultatet skal gemmes på min hjemmeside server, men hvordan ?

Du har brug for et script på serveren til at tage imod dataen og
gemme det på serveren.
Der findes så flere muligheder i valgt af script. Der er fx PHP,
ASP, Perl osv...

>Action= en eller anden ting.... skal der være et script der modtager

Ja.

>værdierne, og hvor kan man " skaffe" sig det ?

Du skal være sikker på, at du på din server overhovedet har mulighed
for at køre script. HVis du ikke har det, så kan det være, at du kan
finde et hosted et, der så kører på en anden server:
http://cgi.resourceindex.com/Remotely_Hosted/

>Hvis jeg bruger " mailto: " komandoen virker det fint, men det var jo ikke
>meningen.

"Mailto som action" er nu også kun til klient brug (altså lokalt og
ikke på serveren).

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside ,som er den rette
gruppe til dette spg.

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-02-01 17:20

"Euk" <vseuk@wanadoo.dk> udtrykte:

> [...]
>
>Action= en eller anden ting.... skal der være et script der modtager
>værdierne, og hvor kan man " skaffe" sig det ?

Ja, du skal have et script af en eller anden slags, det afhænger meget
af din server hvad du skal bruge.

Så nu er det min tur til at stille spørgsmål, hvad har du adgang til?
(PHP/ASP/PERL-cgi/andet?)

Når du har fundet ud af det så stil spørgsmålet igen i den nyhedsgruppe
der passer bedst (Alt andet serverside end ASP/PHP hører til i den
førstnævnte):

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

WAP/WML/PHP Tutorials