menuknap
Fra : jht

Dato : 08-08-02 15:33

Hejsa

Jeg har lavet nogle menuknapper i Photoshop. En knap for A:link
og
en for A:hover. Hvordan kan jeg med css få det til at fungere,
således at knappen skifter til A:hover (billedet) når markøren
"kører over"?
Selve linksene skal åbne til højre for knappen. Skal man bruge
target
="blank" ell. hva´?

Venligst anvis selve kodningen på begge løsninger.

På forhånd tak
Julie

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 08-08-02 17:33

"jht" <julle.thomsen@mail.dk> wrote in message

> Selve linksene skal åbne til højre for knappen. Skal man bruge
> target
> ="blank" ell. hva´?

target="xxxxx"

hvor xxxx er navnet på den frame du vil åbne siden i.
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Are you supposed to gain weight if you run backwards??

Fra : jht

Dato : 09-08-02 08:46

target="xxxxx"

hvor xxxx er navnet på den frame du vil åbne siden i.

Jeg bruger ikke frames idet at border i denne forbindelse ikke
virker i netscape.

Nogen der kan hjælpe?

Fra : P.N.

Dato : 08-08-02 17:33

Billede hover effekt kan løses med javascript. Her er en gammel artikel:
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/html/96/49/index2a.html
og et andet bud
http://www.astalavista.com/code/javascript/archive/mouseover/
ellers bare søg på Google med "mouse over image javascript" etc.

>Selve linksene skal åbne til højre for knappen
Det lyder som om du vil i gang med frames..
http://wp.netscape.com/assist/net_sites/frames.html

P.N.

Fra : P.N.

Dato : 08-08-02 17:37