MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Perflib_Perfdata.
Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 14:13

Davs,

Jeg hader temp-filer, men nu er jeg også begyndt at få nogle filer
i min temp-mappe som hedder Perflib_Perfdata efterfulgt af et eller
andet nummer og jeg kan så regne ud, at det må have noget med
performance countere at gøre, men hvorfor opstår de, når nu servicen
'Performance Logs and Alerts' ikke kører?
Ikke nok med at de opstår, hvilket er nok til at irritere mig, men
jeg kan heller ikke slette dem imens Windows kører.

Hvad skal performance countere i det hele taget gøre godt for, ud
over at trække ydelsen ned, fordi der skal bruges ressourcer på at
måle på alting?

Jeg er bekendt med Exctrlst.exe fra MS hvormed man kan slukke for
performance countere på *.DLL-filer, men da jeg tidligere har
oplevet at programmer ikke vil køre efter at have slukket for
performance counteren, så er jeg blevet lidt bange for at bruge
værktøjet. Der må da være andre måde at slippe for det på?

(Kører Win2000 og XP)

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 08-08-02 17:17

Madsen wrote:
> [...]
> Ikke nok med at de opstår, hvilket er nok til at irritere mig, men
> jeg kan heller ikke slette dem imens Windows kører.

Velkommen i klubben. Jeg har aldrig forstået hvad den er til, men
har besluttet mig til at leve med de 16 kb.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 09-08-02 00:17

Morten Bowman Hansen skrev:

> Jep den kom også hos mig efter at jeg installerede Smrtdoctor til mit
> Geforce2.

Hmm, jeg tror jeg har fået det kvalt, men skal lige undersøge om det
giver nogle ubehagelige bivirkninger.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 18:01

Pico skrev:

> Velkommen i klubben. Jeg har aldrig forstået hvad den er til, men
> har besluttet mig til at leve med de 16 kb.

Ja, det kunne man også gøre, men det irriterer mig når der bliver
oprettet filer som jeg ikke har bedt om at blive oprettet. Jeg er
nok en pernittengryn på det område. :)

Den er kommet efter jeg installerede driveren til mit nye Matrox-
grafikkort, så det er sikkert et eller andet der står og måler på
driveren, eller kortet.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-08-02 22:25

On Thu, 08 Aug 2002 19:00:31 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>driveren, eller kortet.

Jep den kom også hos mig efter at jeg installerede Smrtdoctor til mit

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Pico

Dato : 09-08-02 14:47

Morten Bowman Hansen wrote:

> Jep den kom også hos mig efter at jeg installerede Smrtdoctor til mit
> Geforce2.

Nå det havde jeg ikke bemærket, jeg opdagede den bare pludselig en
dag. Jeg bruger også Smardoctor.
Så er det knapt så irriternde for så ved vi da at den bruges til noget
og så ved vi også hvorfor den ikke kan slettes.
Pico

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-08-02 00:07

On Thu, 08 Aug 2002 15:13:12 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>performance countere at gøre, men hvorfor opstår de, når nu servicen
>'Performance Logs and Alerts' ikke kører?
System Monitor???
Prøv at søg på google "Perflib_Perfdata" så er løsningen der måske!!!
http://www.jsifaq.com/SUBG/TIP3300/rh3343.htm
øhh husk lige ar følge linket på siden
--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 01:59

Madsen skrev:

> ...ikke desto mindre bliver filen oprettet hver gang jeg har rodet
> med driveren til mit Matrox-kort og derefter kan jeg ikke slette
> den.

En geninstallering af driveren løste tilsyneladende "problemet".
Hvorfor? Aner det ikke. Driveren er afhængig af det her forholdsvis
nye .NET Framework, hvad det så end dækker over. Det er muligvis det
der spiller mig et puds.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-08-02 01:06

IzNoGoUd skrev:

> System Monitor???

System Monitor sørger for at lave en 'Perflib_Perfdata' _hvis_
servicen 'Performance Log and Alerts' kører, og det gør den ikke
her. Det er derfor jeg undrer mig over at filen overhovedet bliver
oprettet.

Hvis man går ind i Services i WinXP så står der følgende:

| Performance Logs and Alerts.
| Collects performance data from local or remote computers based on
| preconfigured schedule parameters, then writes the data to a log
| or triggers an alert. If this service is stopped, performance
| information will not be collected. If this service is disabled,
| any services that explicitly depend on it will fail to start.

'Preconfigured schedule parameters' er dem du opretter inde i System
Monitoren.

> Prøv at søg på google "Perflib_Perfdata" så er løsningen der måske!!!
> http://www.jsifaq.com/SUBG/TIP3300/rh3343.htm
> øhh husk lige ar følge linket på siden

På det link du henviser til står der følgende:

| The %SystemRoot%\System32\Perflib_Perfdataxxx.dat files are
| created by the System Monitor. When you shutdown normally, the
| file should be deleted.

Min 'Perflib_Perfdataxxx.dat' befinder sig ikke i System32-mappen.
Den befinder sig i Temp-mappen

| If you have an abormal shutdown, these files can become orphaned,
| and accumulate on your computer.

Ja, det er der måske noget om, men ikke desto mindre bliver filen
oprettet hver gang jeg har rodet med driveren til mit Matrox-kort
og derefter kan jeg ikke slette den. Det er rigtigt at den bliver
slettet ved genstart, men i samme sekund jeg har pillet med Matrox-
driveren, er den der igen. Et eller andet måler ydelsen på kortet
eller på driveren, men jeg har ikke bedt om den måling. Det er der
det hele strander. :)

| Under some yet to be determined circumstances, these files can
| become orphaned during normal operation.

Tja, muligvis. Systemet melder at filen er i brug når jeg forsøger
at slette den.

| The best way to remove these files is to add a command in a logon
| script:
|
| del /q %SystemRoot%\System32\Perflib_Perfdata*.dat

Så bliver den slettet ved genstart eller logon. Jeg vil slette den
mens Windows kører, eller rettere så vil jeg slet ikke have at den
bliver oprettet overhovedet, men skidt. Som tidligere nævnt, så
fylder den ikke alverden, så jeg overlever sikkert. Den irriterer
mig bare og jeg ser ingen grund til hvad den skal oprettes, for
når det bare er noget måling på et stykke hard- eller software.

Madsen.