Multe observationer?
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 08-08-02 13:09

Er der nogen der har hørt om fangster af multer endnu, særligt fynsområdet?
Jeg bor selv på sydfyn og har været ude og lede, men har ikke set nogle
endnu!

------
MMJ

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 08-08-02 14:26

"Morten M. Jørgensen" <grinder213@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der har hørt om fangster af multer endnu, særligt
fynsområdet?
> Jeg bor selv på sydfyn og har været ude og lede, men har ikke set nogle
> endnu!

Hej Morten,

Der er blevet set og fanget multer på Enebærodde - jeg har muligvis set
nogle stykker ude ved Gabet for godt 14 dage siden (fiskene var for langt
ude til, at jeg kunne bestemme dem - muligvis var det større,
ikke-bidelystne havørreder).

Mvh.

Martin

Fra : Peter Bak

Dato : 09-08-02 16:58

Hvad med multer ved Falsters kyster?
Hvordan fanger man dem bedst?

Peter

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 14-08-02 13:09

"Peter Bak" <bak69@surfmail.dk> wrote in message
> Hvad med multer ved Falsters kyster?
> Hvordan fanger man dem bedst?

Ligesom du vil fange en kræsen skalle. Let grej, fangstnet (de er bløde i
munden). og små kroge. Jeg mener de er vegetarer og fanges gerne på kinakål
eller icebergsalat, men jeg hars et dem fanget på brød.

De kan være forbandet svære at få i tale - jeg har prøvet mange gange uden
held. Smagen skulle efter sigende være rigtig god.