Ændre Demolition Man
Fra : Archangel

Dato : 08-08-02 12:33

Jeg har lige købt Demolition Man, med Stallone/Snipes, og gik i gang
med at se den. I grunden en ok film, ikke verdens bedste med.,..
Nu er det så at jeg opdater at der er ændret i filmen. Jeg husker at
have set den tidligere, og der blev Stallone inviteret på restaurant.
Den gang var det Taco Bell's. Den eneste der var tilbage efter
handelskrigen. MEN i den DVD version jeg har er det lavet om til PIZZA
HUT, inkl. alle skilte etc.
Der står ikke noget om at DVD'en er tilrettet eller lignende. Er der
nogen der ved om man kan klage/få pengene tilbage, og evt. ved om man
kan købe Demolition Man i en reg. 2 udg., hvor der ikke er ændret i
filmen???

Arch...

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-08-02 12:42

"Archangel" <Archangel@usa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den gang var det Taco Bell's. Den eneste der var tilbage efter
> handelskrigen. MEN i den DVD version jeg har er det lavet om til PIZZA

http://us.imdb.com/AlternateVersions?0106697

Thomas

Fra : Archangel

Dato : 09-08-02 12:13

On Thu, 8 Aug 2002 13:41:31 +0200, "Thomas Mouritsen"
<miles@privat.dk> wrote:

>"Archangel" <Archangel@usa.com> skrev i en meddelelse
>
>http://us.imdb.com/AlternateVersions?0106697
>
>Thomas

Hej Thomas

Sejt nok.. Takker for linket, have ikke set at der fandt alt. ver. hos
IMDB.. ok.. Så kan man holde øje med det i fremtiden, når man køber.
Takker..

Mht. til hvorfor jeg mener at det ødelægger filmen, SÅ er det et
princip og irritationsmoment... Jeg har betalt for dvd'en, og har
derfor en forventning. Men jeg ved godt at der ikke kan gøres noget,
sådan er det. Men tænk lige på hvordan forhandlerne reklamere med
"Extended version" eller "Directors Cut", derfor burde det også skrive
på dubbet/korrigeret versioner og filmen er justeret til...
Men det er bare min mening...

Arch...

"You're going to regret this for the rest of your life. Both seconds
of it!"
   John Spartan, Demolition Man

Fra : Mogens

Dato : 08-08-02 12:46

On Thu, 08 Aug 2002 13:32:51 +0200, Archangel <Archangel@usa.com>
wrote:

> [...]
>nogen der ved om man kan klage/få pengene tilbage, og evt. ved om man
>kan købe Demolition Man i en reg. 2 udg., hvor der ikke er ændret i

Øh, forklar lige hvorfor en sådan ændring ødelægger handlingen
så meget at du mener du bør få pengene tilbage ?

mvh Mogens

Fra : ottesen

Dato : 08-08-02 13:27

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Øh, forklar lige hvorfor en sådan ændring ødelægger handlingen
> så meget at du mener du bør få pengene tilbage ?

Det er vel af princip. Jeg er heller ikke sikker på at jeg gad have med det
at gøre.

/ottesen

Fra : Morten DH

Dato : 08-08-02 19:53

"ottesen" <ottesen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel af princip. Jeg er heller ikke sikker på at jeg gad have med
det
> at gøre.

Enig - den slags er sgu for lamt... Så er jeg lige glad med at man måske
mener at eorupæere ikke ved hvad Taco Bell er...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-08-02 22:56

"Morten DH" <FJERNmorten@drejoeFJERN.dk> writes:

> Enig - den slags er sgu for lamt... Så er jeg lige glad med at man måske
> mener at eorupæere ikke ved hvad Taco Bell er...

Man kunne forestille sig, at Taco Bell har betalt (ja, de der
indbyggede reklamespots koster penge!) for USA, men ikke for Europa,
fordi de ingen restauranter har her.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-08-02 00:12

On 08 aug 2002 Peter B. Juul enriched usenet with:

> Man kunne forestille sig, at Taco Bell har betalt (ja, de der
> indbyggede reklamespots koster penge!) for USA, men ikke for Europa,
> fordi de ingen restauranter har her.

Jeg har spist på en Taco Bell i London. Det var ikke særlig godt.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-08-02 02:32

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> writes:

> Jeg har spist på en Taco Bell i London. Det var ikke særlig godt.

Næh, måske. Men faktisk hed det vist også Taco Bell i engelske udgaver
af Demolition Man, så den er god nok.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Fenris

Dato : 13-08-02 16:32

Mogens <moveng@portalen.no> skrev i

> Øh, forklar lige hvorfor en sådan ændring ødelægger handlingen
> så meget at du mener du bør få pengene tilbage ?

Tjaeh, nu har jeg selv kun filmen på VHS, i Taco Bell udgaven, men
da jeg kender filmen godt, ville jeg stoppe op og bide mærke i det
hvér gang jeg så den, hvis det pludselig var Pizza Hut i stedet.
Jeg ville således (kortvarigt) forlade filmens univers.
Normalt fordyber jeg mig så meget i filmen, at noget der river mig
ud af "trancen"/oplevelsen opleves som et irriterende.
Andre gange er det sjovere at se en film med en hvis distance.
- Jeg kan godt forstå at man hellere ville have den 'originale'
udgave.

--
Thomas Hejl Pilgaard ___________________________
Susåvej 5 / fenris@FILTERmail.tele.dk \ ,----. _

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-08-02 13:30

> [...]
> nogen der ved om man kan klage/få pengene tilbage, og evt. ved om man
> kan købe Demolition Man i en reg. 2 udg., hvor der ikke er ændret i

LOL det er sgu da det mest absurde jeg længe har hørt! Men det betyder vel
intet for selve filmen? Jeg har den på Laserdisc og der er det Taco Bell de
spiser på. Jeg mindes den som en ganske fed film.

Fra : Frost

Dato : 04-10-02 23:12

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
de
> spiser på. Jeg mindes den som en ganske fed film.

På DVD'en jeg har siger de også Pizza Hut, og jeg blev grelt irriteret, i
det man tydeligt kan se at læbe-bevægelser og tale ikke passer sammen. :-/

Fra : Peter Lind

Dato : 05-10-02 00:28

"Frost" <dsl13738@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message > "Per
Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> På DVD'en jeg har siger de også Pizza Hut, og jeg blev grelt irriteret, i
> det man tydeligt kan se at læbe-bevægelser og tale ikke passer sammen. :-/

Det kommer åbenbart an på hvilken version af filmen man har købt sig, for
ifølge IMDB:
http://us.imdb.com/AlternateVersions?0106697

For the European Release, references to Taco Bell were changed to Pizza Hut.
This includes dubbing, plus changing the logos during post-production. Taco
Bell remains in the closing credits.

The UK released version still refers to Taco Bell and not Pizza Hut

In the TV version aired on TNT, all references to Taco Bell are removed,
even from the middle of sentences, leaving some very jagged cuts in the
dialog and rapid cuts from one shot to another.

The TBS broadcast eliminates all references to Taco Bell, rendering several
lines of dialog incomprehensible

Jeg husker nu ikke at have set andet end Taco Bell, og jeg har kun set
filmen på lejevideo herhjemme - men European Release gælder måske ikke
lejevideoer ?
Men sjov detalje iøvrigt - det må næsten have noget med product-placement
budgetter at gøre. Eller er det mon fordi vi europæere ikke har Taco Bell ?

mvh
Peter Lind