VPN fra XP til NT4
Fra : Bo Nielsen

Dato : 08-08-02 12:32

På mit arbejde bruger vi NT4 servere, og hjemme bruger jeg Windows XP Pro.
Jeg kan ikke få oprettet en VPN forbindelse, og der er et klogt hoved der
har fortalt mig, at det ikke er ligetil (han havde ikke løsningen), Findes
der en forklarende side her på nettet, eller er der en venlig sjæl der vil
"tegne" opsætningen for mig. Jeg har ADSL 512/128 hjemme med fast
IP-adresse.

Bo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-08-02 17:24

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en forklarende side her på nettet, eller er der en venlig sjæl der vil
> "tegne" opsætningen for mig. Jeg har ADSL 512/128 hjemme med fast

Umiddelbart kan jeg ikke se problemet.... jeg sidder lige med en forbindelse
XP -> NT4 lige nu. Er der andre der normalt laver vpn mod serveren? (dvs.
der er forbindelse på de korrekte porte?)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Bo Nielsen

Dato : 09-08-02 11:39

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP -> NT4 lige nu. Er der andre der normalt laver vpn mod serveren? (dvs.
> der er forbindelse på de korrekte porte?)

Hej Stig
Der er andre der logger sig ind på serveren med VPN, men de kører alle
Win98.
Er der noget man skal tage højde for? Har du mulighed for at lave en kort
beskrivelse af fremgangsmåden i opsætningen af XP?

Bo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 00:24

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> Er der noget man skal tage højde for? Har du mulighed for at lave en kort
> beskrivelse af fremgangsmåden i opsætningen af XP?

Det giver faktisk helt sig selv i XP - der er sgu guider til alt i dag. Jeg
har ikke taget højde for noget...