Kabelføring i døråbninger
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-02 11:55

Må desværre opgive, at trække kabler (UTP) under vore gulve.
Søger derfor en løsning med kabelbakker i døråbninger, altså som
erstaning for alm. dørtrin.
Kender nogen til løsninger/forhandlere/links?

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 09-08-02 18:01

Et tilpas langt og tykt murbor kan være den billigste løsning. Hvis du har
tapet på væggene, så snit et kryds og føj tapetet til side og bor. Så kan
hullet altid fyldes ud med spartelmasse, og tapetet klistres på, hvis du
ikke skal bruge hullet mere.

Kabelbakker fås i mange forskellige dimensioner, men er en noget dyrere
løsning. Og det at skulle save i dørtræet, er en dårligere løsning end et
uskyldigt hul der kan lukkes igen. Hullet behøver jo ikke at være ved siden
af døren, hvis der er et andet sted der giver en kortere kabelføring.

Søren

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-08-02 23:05

Søren L. Petersen <severino@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> uskyldigt hul der kan lukkes igen. Hullet behøver jo ikke at være ved siden
> af døren, hvis der er et andet sted der giver en kortere kabelføring.

Har vist ikke formuleret det præcist nok.

Jeg har p.t. PDS-kalbling mellem flere rum.
Flere steder er kablet (indtil videre) ført op over dørkarmen, da jeg
håbede senere at kable under gulv, hvilket nu er opgivet.
Det er disse kabler jeg i stedet vil føre over gulv, fra venstre til
højre side af døråbningen.
Den søgte kabelbakke skal altså samtidig fungere som bund i døråbningen
(hva f.. hedder sådan en bund)

> "Preben Bødker Nielsen" <gizmo@NosPAM.dk> skrev i en meddelelse

/Preben
(som altid svarer under det jeg svarer på

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-08-02 10:07

"Preben Bødker Nielsen" <gizmo@NosPAM.dk> skrev i en meddelelse news:1fgrzbs.1evb9n914yeormN%gizmo@NosPAM.dk...
> [...]
> højre side af døråbningen.
> Den søgte kabelbakke skal altså samtidig fungere som bund i døråbningen
Kan du ikke bare afmontere dørtrinnet og save en rille op i undersiden af det?
Jeg har selv overvejet at gøre det samme, men afmonteringen af dørtrin er i hvert fald i min lejlighed ikke et
eftermiddagsprojekt...

--
Ole S

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-08-02 13:58

Ole Stigaard <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> undersiden af det? Jeg har selv overvejet at gøre det samme, men
> afmonteringen af dørtrin er i hvert fald i min lejlighed ikke et

Vi har slet ingen dørtrin ;-(

(dine linier er for lange, derfor er det citerede uforståeligt)

/Preben

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-08-02 16:01

"Preben Bødker Nielsen" <gizmo@NosPAM.dk> skrev i en meddelelse news:1fgt5ga.1g925jce986r8N%gizmo@NosPAM.dk...

> (dine linier er for lange, derfor er det citerede uforståeligt)

Hvor lange burde de være?

--
Ole S

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 10:19

> Hvor lange burde de være?

Læs evt. < http://www.usenet.dk/netikette/linje.html>

/Preben

Fra : ab

Dato : 14-08-02 09:43

De fladeste kabel-bakker jeg har set er ca. 2 cm tykke - det kunne vel nok
gå som dørtræ ?

Hvis en kabelbakke bliver for blød / ustabil, kan den jo forstærkes ved at
fylde den op med en træliste. Hos et firma, der bruger kabelbakker kan du
sikkert nemt snakke dig til en stump. Vi byggede for nogle år siden et hus,
hvor alle gerichter og karme var af meget holdbart slagfast plast i gråt og
hvidt - fabrikatet var Nobø, det bruges mest i erhvervsbyggeri /
bygningsrenovering. Nobø har en profil, der klemmes fast på en bundprofil -
og som har "læber" ud til begge sider af blødt plast.

ab

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-08-02 12:44

ab <abc_ab@image.dk> wrote:
>Nobø har en profil, der klemmes fast på en bundprofil -
> og som har "læber" ud til begge sider af blødt plast.

Det var præcis noget lignende den løsning, jeg tænkte på.

I mit tidligere firma havde vi nogle afdækningsskinner, som dækkede
kabling til fritstående maskiner (fremkaldere og fotosættere).
Dem kan jeg ikke finde nogen steder!

/Preben