/ Forside / Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Lystfiskeri
#NavnPoint
molokyle 2204
srhansen 1625
CLAN 1346
pbp_et 1163
dabj 1025
katekismus 904
Splitcane 889
dova 700
Nordsted1 679
10  arne.jako.. 660
Tuborg Havnevej II
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 08-08-02 10:42

Ja, så fik jeg prøvet at fiske derude. Jeg så ikke skyggen af fisk, hverken
på bundgrej, flåd, makrelforfang, sildeforfang eller spin. Som agn brugte
jeg undtagelsesvist rejer. Jeg stod ude på den "yderste" af molerne med
disse megaølflaskeattrapper. Jeg må ærlig tilstå at jeg er skeptisk - alene
mængden af både der konstant farer igennem området (lige fra store sejlbåde,
speedbåde til læssevis af roere) er imho nok til at de fleste ørreder
maksimalt kun er på gennemrejse. Og personligt synes jeg virkelig nogle af
bådene opførte sig som regulære svin eller spader. Uden den ringeste form
for omtanke eller respekt sejler de ind i liner mv, og i et enkelt tilfælde
lignede det en klar provokation. En gruppe af 4 roere var helt uforstående
da jeg råbte "pas på", da de var på vej ind i mine tre liner der var ude
...."Hvorfor", spurgte de, som om de ikke lige kunne gennemskue af
mand+fiskestænger+flåd der ligger i vandet = fiskeri, kroge og liner
Det virkede ikke specielt attraktivt at fiske der - så er B&W-grunden
klasser bedre, også selvom jeg måske blot har været uheldig. Selv dykkerne
kan man derude få en rigtig god dialog igang med....Indretter vi os efter
hinanden, kan alle være her, og få det ud af det, som man forventer.



 
 
D-Fly (08-08-2002)
Kommentar
Fra : D-Fly


Dato : 08-08-02 12:43

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in
news:aitee3$luo$1@sunsite.dk:

> Ja, så fik jeg prøvet at fiske derude. Jeg så ikke skyggen af fisk,
> hverken på bundgrej, flåd, makrelforfang, sildeforfang eller spin. Som
> agn brugte jeg undtagelsesvist rejer. Jeg stod ude på den "yderste" af
> molerne med disse megaølflaskeattrapper. Jeg må ærlig tilstå at jeg er
> skeptisk - alene mængden af både der konstant farer igennem området
> (lige fra store sejlbåde, speedbåde til læssevis af roere) er imho nok
> til at de fleste ørreder maksimalt kun er på gennemrejse. Og
> personligt synes jeg virkelig nogle af bådene opførte sig som regulære
> svin eller spader. Uden den ringeste form for omtanke eller respekt
> sejler de ind i liner mv, og i et enkelt tilfælde lignede det en klar
> provokation. En gruppe af 4 roere var helt uforstående da jeg råbte
> "pas på", da de var på vej ind i mine tre liner der var ude
> ..."Hvorfor", spurgte de, som om de ikke lige kunne gennemskue af
> mand+fiskestænger+flåd der ligger i vandet = fiskeri, kroge og liner
> Det virkede ikke specielt attraktivt at fiske der - så er
> B&W-grunden klasser bedre, også selvom jeg måske blot har været
> uheldig. Selv dykkerne kan man derude få en rigtig god dialog igang
> med....Indretter vi os efter hinanden, kan alle være her, og få det ud
> af det, som man forventer.
>
>
>

man kan ik sige du har det vildeste held med dit fiskeri i øjeblikket men
mon ik det lønner sig en dag ..
har du forresten prøvet den gamle sjællandsbro ved dæmningen
ikke noget natur skønt område men der er osse en del ørreder ude.
måske ik lige pt(1 månedstid) men så er der nok en del sild , man plejer og
kunne se dem komme gennem strømmen , når man står oppe på dæmningen..
der kan være så hårdstrøm gennem dæmningen at om du binder en mursten på
flyder den nærmest. minder lidt om en fossende elv i sverige..
og bare det kan jo sætte en masse tanker igan ..
knæk og bræk
nu tager jeg en tur på dragør mole igen , fik heller ik noget igår. men det
blæser lidt mere i´dag så måske!!

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

David A. D. Konrad (08-08-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 08-08-02 14:57

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92648B79EA898OESucks@195.24.12.24...

> man kan ik sige du har det vildeste held med dit fiskeri i øjeblikket men
> mon ik det lønner sig en dag ..

Ork - jeg synes det er gået fint på Lynetten mht hornfisk, og i Stensøen har
jeg da kun været én gang uden at have mindst én gedde på krogen eller i
nettet De er i øvrigt helt vilde derude. I forgårs smed jeg en 5-kilos
lige i skumringen, der sprang helt fri af vandet adskillige gange. Jeg
oplevede også én der tog skallen lige inden (!!) den ramte vandoverfladen -
det så temmelig ekstremt ud...

For dem kunne tænke sig at fiske i Stensøen kan jeg sige, at det eneste der
duer er små bredbladede spinnere eller levende agn. Alt andet er praktisk
talt umuligt at fiske med, med al den høje grøde...Men det er da effektivt.
En aften i forrige uge havde jeg 7 gedder på, på 1-1½ time...

> har du forresten prøvet den gamle sjællandsbro ved dæmningen
> ikke noget natur skønt område men der er osse en del ørreder ude.

Nej, men jeg har hørt om det flere gange. Jeg ved blot ikke helt hvordan jeg
kommer derud, og der er nok længere end jeg kan tage en smut derhen om
aftenen (???). Jeg bor i Albertslund og Arbejder i Allerød, så du kan nok
se, at turene kræver en vis form for initial planlægning

> måske ik lige pt(1 månedstid) men så er der nok en del sild , man plejer
og
> kunne se dem komme gennem strømmen , når man står oppe på dæmningen..
> der kan være så hårdstrøm gennem dæmningen at om du binder en mursten på
> flyder den nærmest. minder lidt om en fossende elv i sverige..
> og bare det kan jo sætte en masse tanker igan ..

Det lyder faktisk rigtigt godt, og som et sted hvor der mulighed for
alternativt fiskeri/eksperimenteren!!

> knæk og bræk
> nu tager jeg en tur på dragør mole igen , fik heller ik noget igår. men
det
> blæser lidt mere i´dag så måske!!

Tak i lige måde (knæk og bræk




Gorm Johnsen (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Gorm Johnsen


Dato : 08-08-02 23:44


"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aittb3$2j6$1@sunsite.dk...
> "D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns92648B79EA898OESucks@195.24.12.24...
>
>
> For dem kunne tænke sig at fiske i Stensøen kan jeg sige, at det eneste
der
> duer er små bredbladede spinnere eller levende agn. Alt andet er praktisk
> talt umuligt at fiske med, med al den høje grøde...Men det er da
effektivt.
> En aften i forrige uge havde jeg 7 gedder på, på 1-1½ time...
>

Hej,

Hvor er det prøcis at Stensøen ligger? Måske det skulle prøves.

Jeg aldrig selv fisket ved dæmningen ved Sjællandsbroen, men har været der
adskillige gange og har set folk fange flade, hornfisk, sild og en enkelt
gang et par småtorsk. Jeg tror at der er bedst forår og efterår.
Hvis man kører over Sjællandbroen i retning af Amager ligger dæmningen et
par hundrede meter inde i havnen i retning af centrum (på venstre hånd)
Parkér på Sjællandssiden, da folkene der bor på husbådene har temmelig kort
lunte i forhold til fremmede, har jeg erfaret!

M.v.h.
Gorm Johnsen




kim (09-08-2002)
Kommentar
Fra : kim


Dato : 09-08-02 03:45

Gorm Johnsen <gorm@mumiytroll.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aius1r$1bs6$1@news.cybercity.dk...
>
> "David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:aittb3$2j6$1@sunsite.dk...
> > "D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:Xns92648B79EA898OESucks@195.24.12.24...
> >
> >
> > For dem kunne tænke sig at fiske i Stensøen kan jeg sige, at det eneste
> der
> > duer er små bredbladede spinnere eller levende agn. Alt andet er
praktisk
> > talt umuligt at fiske med, med al den høje grøde...Men det er da
> effektivt.
> > En aften i forrige uge havde jeg 7 gedder på, på 1-1½ time...
> >
>
> Hej,
>
> Hvor er det prøcis at Stensøen ligger? Måske det skulle prøves.
>
> Jeg aldrig selv fisket ved dæmningen ved Sjællandsbroen, men har været der
> adskillige gange og har set folk fange flade, hornfisk, sild og en enkelt
> gang et par småtorsk. Jeg tror at der er bedst forår og efterår.
> Hvis man kører over Sjællandbroen i retning af Amager ligger dæmningen et
> par hundrede meter inde i havnen i retning af centrum (på venstre hånd)
> Parkér på Sjællandssiden, da folkene der bor på husbådene har temmelig
kort
> lunte i forhold til fremmede, har jeg erfaret!
>
> M.v.h.
> Gorm Johnsen
>

Hej gr.

Har fisket et par gange i stensøen og har fanget fine gedder derude og
mistet et ordenligt s... . Der er iøvrigt også et fint karussefiskeri
derude - har fået fisk optil 1.4kg.

mht sjaellandsbroen, så prøv med en flådfisket regneorm, hvor ormen kun er
"faestnet" i de yderste 4-5 led, det virker! Fik en ørred på 5.6kg derude i
sidste efterår på denne metode. Den er iøvrigt også god til "almindeligt"
kystfiskeri, hvor man spinner ormen ind efter et bobleflåd.
Området syd for selve broen giver også fisk, isaer hjørnet før togbroen har
givet flere store ørreder.

Et andet bud på en god kystplads er ude ved kalvebodbroerne. Der har jeg
selv haft et fantastisk hornfiskefiskeri og fanget en del flade. Endvidere
har jeg set en paen ørred derude. Stedet er ikke overrendt, så selvom det er
taet på motorvejen og københavn kan man alligevel få sig én på opleveren
derude.

Knaek og braek




David A. D. Konrad (09-08-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 09-08-02 07:48

"Gorm Johnsen" <gorm@mumiytroll.com> skrev i en meddelelse
news:aius1r$1bs6$1@news.cybercity.dk...

Hej med dig

> Hvor er det prøcis at Stensøen ligger? Måske det skulle prøves.

Den ligger i Albertslund, lige bag rideskolen (ARK), bag Galgebakken. Jeg
erindrer ikke lige hvad vejen hedder, men det er en sidevej, og det burde
være muligt at se på et kort.

> Jeg aldrig selv fisket ved dæmningen ved Sjællandsbroen, men har været der
> adskillige gange og har set folk fange flade, hornfisk, sild og en enkelt
> gang et par småtorsk. Jeg tror at der er bedst forår og efterår.
> Hvis man kører over Sjællandbroen i retning af Amager ligger dæmningen et
> par hundrede meter inde i havnen i retning af centrum (på venstre hånd)
> Parkér på Sjællandssiden, da folkene der bor på husbådene har temmelig
kort
> lunte i forhold til fremmede, har jeg erfaret!

OK, tak! Jeg er dog gående/cykel/det offentlige, så tanken om motorvejen har
altid afskrækket mig )



Gorm Johnsen (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Gorm Johnsen


Dato : 09-08-02 23:54


"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aivoim$a8l$1@sunsite.dk...
> "Gorm Johnsen" <gorm@mumiytroll.com> skrev i en meddelelse
> news:aius1r$1bs6$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej med dig
>
> > Hvor er det prøcis at Stensøen ligger? Måske det skulle prøves.
>
> Den ligger i Albertslund, lige bag rideskolen (ARK), bag Galgebakken. Jeg
> erindrer ikke lige hvad vejen hedder, men det er en sidevej, og det burde
> være muligt at se på et kort.
>

Selv hej

Nå, er det dén sø?! Altså dén, der ligger nede i en "gryde" med en bunke
store sten i den ene ende?
Der har jeg utallige gange luftet hund som barn Anede ikke at man
kunne/måtte fiske dér, men det er efterhånden nok også 15-20 år siden jeg
har været der...Meget interessant - jeg bor kun ca. to kilometer derfra, så
det skal absolut prøves. Gider du fortælle lidt om forholdene, tilladelse
etc.?

M.v.h.
Gorm Johnsen





David A. D. Konrad (12-08-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 12-08-02 08:52

"Gorm Johnsen" <gorm@mumiytroll.com> skrev i en meddelelse
news:aj1h0m$173h$1@news.cybercity.dk...

> Nå, er det dén sø?! Altså dén, der ligger nede i en "gryde" med en bunke
> store sten i den ene ende?

Jo, jeg tror det må være den Jeg må erkende jeg var skeptisk, men søen
er faktisk både ren og fuld af fisk. Man kan i stille vejr stille sig op
skråningerne og se grøden og eventuelle fisk lidt længere ude.

> Der har jeg utallige gange luftet hund som barn Anede ikke at man
> kunne/måtte fiske dér, men det er efterhånden nok også 15-20 år siden jeg
> har været der...Meget interessant - jeg bor kun ca. to kilometer derfra,

> det skal absolut prøves. Gider du fortælle lidt om forholdene, tilladelse
> etc.?

Alle kan fiske der, da den ejes/kontrolleres af Københavns Statsamt. Jeg kan
kun komme på én generel "regel" eller observation mht fiskeriet, og det er,
at gedderne hugger bedst når det blæser lidt - men naturligvis er der
chancer hele tiden. Baggrunden tror jeg er det relativt klare vand og den
lave dybde, der jo lader gedden se mere af fiskere, line etc...Gedder er jo
udprægede visuelt funderede når de jager. En anden ting er, at gedderne
hugger, men på spin er svære at kroge - man skal regne med mange smuttere -
igen som følge af forholdene, det eneste der reelt dur er spinnere med brede
blade der går højt i vandet - woblere er på denne tid af året umulige at
fiske med (pånær i den dybe ende). "Træk" spinneren henover grøden, og der
er chancer for både aborre og gedder. Aborrerne er iøvrigt voldsomt
forslugne, og kan tage spinnere eller woblere der stort set er så store som
dem selv - de tager også skaller. Medefiskeriet er det, jeg har praktiseret
de sidste gange, og det er klart bedre end spin. Her synes jeg noget tyder
på, at levende agn klart er det bedste. Fisk højt i vandet, så skallen eller
aborren hænger lige over grøden - måske ikke mere end 40-50 cm fra proppen
eller flåddet. Jeg har flere gange oplevet at skallen er blevet taget ligen
inden ramte vandet, eller ganske få sekunder efter nedslaget - hugger
gedderne ikke indenfor nogle minutter kan det godt betale sig at hive ind og
kaste ud et andet sted - altså en form for aktivt medefiskeri. Der er gedder
overalt, men min personlige holdning er, at det er bedst på den "langside"
hvor der er mest grøde, og dvs altså mest besværligt Til gengæld har jeg
kun været der én gang uden jeg har "smidt" gedder, eller fået nogle på land
(så der sker noget) - men som sagt er de svære at kroge, og ikke mindst, det
er nok det vigtigste, så *springer* de stort set altid - er temmelig
forrygende at få på krogen, også større gedder på 4-5 kilo hopper helt fri
af vandet. Hvor store gedderrne reelt kan blive aner jeg ikke, men Arne Lie
(der er formand for ASK) fortalte mig, at der ihvertfald er nogle 10-kilos.
Jeg har iøvrigt fået gedder også efter det er mørkt. Andre fiskearter har
jeg indtil nu ikke dyrket - men det kommer. Der findes temmelig store
sudere, karusser og også karper man kan observere om aftenen, hvor deres
store rygge provokerende bryder vandoverfladen helt tæt på én, men de skulle
efter sigende være svære at fange.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste