MS Windows
briani 27239
WinXP og default browser
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 10:06

Hejsa

Jeg har en XP kørende hvor min kæreste foretrækker IE og jeg selv bruger
Mozilla som default-browser.

Men hver gang jeg logger ind spørger den om Mozilla skal være default, og
hver gang hun logger ind spørger den om IE skal være default. Kan man ikke
have hver sin default-browser under XP?

Mvh.
/Thomas

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-08-02 12:35

On Thu, 08 Aug 2002 09:06:26 GMT, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> [...]
>hver gang hun logger ind spørger den om IE skal være default. Kan man ikke

i IE kan du under Fumktioner/Indstllinger og under faneblandet
Programmer fjerne flueben i 'IE skal kontrollere om den er default
browser'. Det kan du sikkert også i Mozilla.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 14:10

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in

> i IE kan du under Fumktioner/Indstllinger og under faneblandet
> Programmer fjerne flueben i 'IE skal kontrollere om den er default
> browser'. Det kan du sikkert ogs† i Mozilla.

Ja, men betyder det ikke at hvis min kæreste har sat IE til at være default
så vil mine sider også åbne i denne?

Det jeg vil have er at hvis vi begge har et HTML-dokument liggende på
skrivebordet og dobbeltklikker på det, så skal hendes åbne i IE og mit i
Mozilla.

Mvh.
/Thomas

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-08-02 15:39

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns926470F7CB28thomasitsnedkerendk@212.54.64.135...
> [...]
og
> hver gang hun logger ind spørger den om IE skal være default. Kan man

Du er nok nødt til at lave hendes konto om, så hun kun er superbruger.
Hvis I begge har administratorrettigheder, vil alle jeres ændringer
afspejles på hele maskinen.

Jeg havde samme problem med en datter der bruger Messenger, hvilket jeg
ikke er interesseret i. Det hjalp først da jeg lavede hendes konto om.

For at kunne lave superbrugerkonti er du nødt til gå ind i
"Administration", i den almindelige "Brugerkonti"-dialog kan du kun lave
administratorer eller alm. brugere.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 16:08

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in news:aitva4$2pqg$1
@news.cybercity.dk:

> Du er nok n›dt til at lave hendes konto om, s† hun kun er superbruger.
> Hvis I begge har administratorrettigheder, vil alle jeres ‘ndringer
> afspejles p† hele maskinen.

Smartos-piratos - det vil jeg forelægge fruen :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-08-02 15:17

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote in

> [...]

Æv - jeg var lige inde og kigge lidt på brugertyper og der er altså ikke
noget niveau mellem administrator og "restricted"... og restricted _er_
virkelig en fattig mængde rettigheder at have :(

Mvh.
/Thomas

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-08-02 18:42

> [...]
> noget niveau mellem administrator og "restricted"... og restricted _er_
> virkelig en fattig mængde rettigheder at have :(

Du glemte at følge min "brugsanvisning" :-/

Som jeg skrev kan du _ikke_ lave superbruger i "Brugerkonti"-dialogen.

Du skal ind i "Administration", dér går du ind i "Computeradministration" og
så ind under "Lokale brugere og grupper". I "Grupper" skal du så tilføje
hende til "Superbrugere", og fjerne hende fra "Administratorer".

Det skulle gøre det.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-08-02 23:38

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in news:aj0usu$gne$1
@news.cybercity.dk:

> Du glemte at f›lge min "brugsanvisning" :-/

Æv, mig ikke læse :(

Mvh.
/Thomas