Besøg på Inges Kattehjem i går....
Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 08:28

*suuuuuk*

Jeg lyttede til jeres rigtigt gode råd, og satte kursen mod Inges Kattehjem
i går efter arbejde....fast besluttet på at jeg skulle finde en rød hankat
på cirka et år.....og at jeg bare skulle kigge indtil videre

Men, men, men.....sådan skulle det ikke gå...der sad den lækreste lille røde
vildkattekilling og hvæste af mig i et hjørne *bløde bløde* Han er bragt ind
sammen med sin smukke tortie-søster for et par dage siden...de mener at han
er cirka 11 uger.....

De havde oz 4 moderløse killinger (4½ uge gamle) som jeg gav
modermælkserstatning....Nøj hvor så jeg ud da jeg gik derfra...mælk og
kattehår ALLE vegne men iih hvor jeg hyggede mig....

Nå, men for at gøre en lang historie kort, så endte mit besøg med
at jeg sav med ham (den lille røde´) i favnen i en time og bare nussede ham
til han faldt i søvn....de var temmeligt imponeret derude, da han jo som
sagt er vild....*gg* De sagde at jeg et rigtigt godt tag på vildkatte og
rigeligt af kærlighed at give til sådan nogle små vildbasser, så om jeg ikke
kunne tænke mig at tage vildkatte hjem til mig selv for at afklimatisere
dem, og overbevise de små kræ om at mennesker ikke er så farlige enda...
Hhhmm det var jo ikke lige DET der var planen *s* Men man bløder jo når man
ser sådan nogle små forskræmte kræ...

Jeg skal ud og hente ham og hans søster i morgen...jeg ved endnu ikke hvor
lang tid jeg skal have dem....og om hanmitten overhovedet ser Inges igen

Så til mit spørsmål: Er jeg helt gakket i det jeg gør?? De sagde at det ikke
var noget problem med pladsen, da især vilkatte, der skal vænnes til
mennesker, absolut ikke må have for meget plads...så deri ligger problemet
ikke. De små kommer til at bo på badeværelset....men hvad med Lunapigen??
vil hun kunne klare det?? Jeg havde tænkt mig at prøve at sætte det lille
drengebarn sammen med hende når han lige er faldet lidt til....

Hjælp mig lige igen *gg*

Tvivlende hilsener
Trine

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 08:59

Hej Trine
Ja, det er jo noget være noget, du har rodet dig ind i
Tror du ikke deres bagtanke lidt er, at du jo nok vil beholde begge to. Det
ville jeg jo så nok gøre, for ellers synes jeg det ville være synd for
pigen, hvis hun skulle tilbage. Så mit råd er, tager du begge 2 med hjem
synes jeg du skal beholde begge 2. Er du kun indstillet på 1, så lad være
med at tage pigen med.
Hilsen Denise

Fra : Linda

Dato : 08-08-02 09:15

Hej Trine
Man bliver glade for dem begge to og så nænner man ikke at den anden skal
tilbage, så du skal virkelig tænke dig godt om, vildkatte er lidt specielle
at tage sig af, jeg vil lige sige at min første kat var en vildkat, og var
indtil hans død lidt af vildkatten i ham og var meget reserveret over for
fremmede, men hanblev trods alt 15 år inden jeg måtte lade ham aflive, så jo
det kan lade sig gøre, jeg ville nu beholde dem begge 2 hvis det var mig.
Mvh
Linda

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 10:16

Hej Linda
Mine 2 første katte efter jeg var flyttet hjemmefra var også vildkatte, 2
søskende, hanner, som jeg fik alt for tidligt og som blev flasket op med
modermælkserstatning og babymad på glas. Man opdagede aldrig de var
vildkatte, de var 2 stille og rolige katte som blev 16 år, som ikke var
bange for noget og venlige overfor folk (så vidt jeg nu husker). Måske var
det fordi jeg havde 2, at de blev sådanne, eller måske den alder de havde,
da jeg fik dem.
Hilsen Denise

Fra : Linda

Dato : 08-08-02 14:29

Hej Denise
Det eneste han gjorde, det var at han gik når der kom fremmed på besøg, det
er der jeg mener der var lidt vildkat i ham, kunne godt mærke det, han var
heller ikke gammel nok da jeg fik ham, vi skød på at han var omkring 6 uger,
men det vides ikke, det kan godt være at det var fordi du havde 2 at det gik
sådan.

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-08-02 09:33

Hej Trine
*GGG* ja hvad vi ikke får rodet os ud i, hvis det er
nogen trøst så ville jeg have reageret lige som du gjorde,
som de andre også siger, kan det være hulens svært at
skulle "aflevere" igen, når man har lært misserne at kende,
så tænk grundigt over om du er parat til at beholde 2
katte, de er så små så jeg tror ikke at det vil være et
stort problem med Luna.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 10:50

Hej i 3 *g*

Jeg kan udemærket godt følge jer, men jeg skal KUN have en kat mere....

Det ville være noget generelt...altså at de skulle kunne ringe til mig,
hvis...hhmm desværre NÅR de fik vildkatte ind...og jeg kan jo ikke beholde
dem alle (hvorend jeg gerne ville)

Ville det være synd for hans søster?? puha nu får jeg det helt dårligt....

Hilsen
Trine

Fra : Line Wolff

Dato : 08-08-02 11:01

Hej Trine

> Det ville være noget generelt...altså at de skulle kunne ringe til mig,
> hvis...hhmm desværre NÅR de fik vildkatte ind...og jeg kan jo ikke
beholde
> dem alle (hvorend jeg gerne ville)

Hvis jeg forstår ovenstående ret, så har du tilbudt at hjælpe generelt med
at passe vildkattene/killingerne, hvis der er brug for det? Og du er bange
for ikke at kunne give slip igen når de så skal væk fra moooaarr? Tillad mig
at øse lidt af en erfaring jeg gør mig for tiden

Jeg passer selv en "vildkattekilling" nu, Amidala. Du har sikkert læst om
hende.
Jeg var selv noget betænkelig ved, om jeg kunne klare at skulle af med
hende, når hun havde nået de gyldne 12 uger, for jeg ville jo knytte mig til
hende og alt det der. Jeg vidste på forhånd at jeg ikke kunne beholde hende,
da hun skal kunne være udekat i sit blivende hjem, men jeg MÅTTE bare
hjælpe, da jeg så hvilken profil de søgte for at kunne hjælpe hende (kuld på
samme alder som hende). Så jeg sprang til.
Jeg må sige, at det egentlig går godt. Selvfølgelig knytter jeg mig til
hende, men jeg har jo stadig mine egne misser, som gør, at (selvom det måske
virker lidt hårdt) så vil det ikke være så forfærdeligt at skulle sige
farvel til Amidala, når den tid kommer. Jeg ved jo også, at hun kommer et
godt sted hen, og at hendes tid hos mig HAR gjort en forskel, som hun ikke
ville have fået på internatet. Og så må jeg jo være så stærk, at jeg kan
glæde mig ved det forøget livskvalitet hendes tid hos mig og killingerne
giver hende, fremfor at græde over mine egne følelser når hun skal væk igen.
Jeg kan altså trøste mig med at have gjort en god gerning og det er faktisk
meget rart

Bare en lille historie, hvis andre skulle have lyst til at hjælpe nødlidte
katte, men er bange for at de er for "svage" (dumt ord, men jeg kan ikke
lige finde et bedre) til at tage afsked når tiden er inde.

Marianne ved sikkert hvad jeg mener Håber jeg fik det hele formuleret
ok.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 08-08-02 11:12

Line Wolff wrote:
Håber jeg fik det hele
:: formuleret ok.
::

Det synes jeg, du gjorde, og jeg kan i hvert fald selv forholde mig fint til
det. Vi har jo også stadig huset fuld (pt. 6 killinger, hvoraf vi selv
beholder en enkelt).
Da de tre første flyttede hjemmefra, var det da trist, men også en stor
lettelse og ikke mindst tilfredsstillelse at vide, at de nu "var godt i
vej". -Og så indrømmer jeg blankt, at vi ser frem til ikke længere at have
foderudgifter på 1000,- om måneden længere
Jeg ved, at jeg har gjort en stor forskel for Mormis, Stribemis og deres 9
killinger, og den glæde overgår så absolut savnet, når de flytter, også
selvom jeg naturligvis har knyttet mig til dem.

MVH Mette

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-08-02 11:40

Hej Line og Trine
Åhh ja jeg forstår hvad du mener *GG* tuderi og
savn, men samtidig en vished om at man har givet
kat/kattene en chance for at få gode hjem og vokse op til
gode kærlige kræ, det der "kan" rumstrere lidt er at
skille de to, men hvis evt. pigen kunne være hos dig Trine
til hun har et nyt hjem, altså ikke skal tilbage og derfra ud
i nyt hjem, og alligevel, vi ved jo at langt de fleste klarer
det fint, jeg har det bare ikke godt med for megen flytteri,
hmm forstår I hvad jeg mener ???

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 12:48

Hej Marianne

Jamen jeg forstår dig så udemærket....

Det er endnu en af de skrupler jeg har ved det....har en lille vildkat
overhovedet godt af at flytte sådan rundt?? hun er jo lidt skrøbelig i
forvejen...og har ikke brug for mere forvirring end højst nødvendigt....
Jeg ved ikke om jeg ville kunne have hende til der dukker et nyt hjem
op....jeg går jo oz på arbejde ind imellem

Og igen...hvad med Lunapigen....? vil hun ikke blive forvirret af det??

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 12:42

Hej Line

Selvfølgelig ved jeg at det vil gøre ondt at skulle af med dem igen (du har
nemlig ret i at det ville være noget generelt, dvs mere end denne ene
gang)...men det er ikke mit problem, for jeg har det lissom dig...jeg VED at
jeg kan gøre en forskel for de små...På internatet har de i øjeblikket
(fordi der er den såkaldte højsæson lige nu) ikke tid til at give de små
vilde, den fornødne pleje og kærlighed, der skal til for at gøre dem
menneskeglade..og så er de nød til at aflive dem...og det kan jeg SLET ikke
bære....så jeg vil meget gerne hjælpe...

Men mit problem ligger selvfølgelig hos mit eget hjertebarn...vil hun kunne
klare at have killinger rendende ind og ud af huset?? Vil det gøre hende
forvirret mere end godt er??

Hilsen
Trine

Fra : Line Wolff

Dato : 08-08-02 12:50

Hej Trine

Avs, ja det kan jeg godt se... Da det kommer helt an på kattens temperament
er der nok ikke så meget andet at gøre end - at prøve! Een enkelt gang
gør jo ingen skade og går det godt, så kan du jo nemt "forpligte" dig mere
fast overfor internatet, men går det ikke så godt og kan du mærke hun ikke
er glad for det (sådan noget kan man tydeligt mærke så kan du jo med ro
i hjertet (og samvittigheden) sige, at det desværre ikke går med flere.
Killingen har jo heller ingen glæde af det, hvis hun får traumer om sure
hunkatte der tæsker løs i flere uger.

Efter Amidala tager vi selv en længere pause. Ihvertfald et år. Min
kasterede hankat tager det helt fint, men min hunkat er stresset over det,
og selvom hun ikke direkte afskyr det, kan jeg da godt mærke på hende, at
hun hellere er foruden en "lille midlertidig ny". Men sådan er der jo så
stor forskel på katte... heldigvis

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

newss49.71$Ev6.1785@news.get2net.dk...

Fra : Linda

Dato : 08-08-02 11:52

hej
Jeg har faktisk selv tænk på at tage mig af killinger, som skulle ud i andre
hjem, for kan man hjælpe vil det være godt.
Men Line jeg ville nu beholde begge de 2 her, det ville være nemmere, jeg
ved hvordan min Venus har det med killinger, er ikke så begejstret, hun
døjede med Frederik, især efter han er blevet 1 år, så nu er der kommet en
lille ny som jeg snart har haft i 4 uger, og Laban og Frederik har utrolig
stor glæde af hinanden.
Jeg vil osse sige Venus kommer fra Inges kattehjem, jeg fik hende sammen med
hendes søster, som desværre er død i dag, Frederik hentede jeg på Kattens
Værn og Lille Laban, blev indleveret til aflivning ved dyrlægen, altså hvis
de ikke kunne finde et hjem til den, så jeg kunne ikke lade være, jeg skulle
ikke have flere, jeg synes at 2 var rigeligt, men det går fint med 3 *SS*
mvh
Linda

Fra : Line Wolff

Dato : 08-08-02 13:14

Hej Linda

> Men Line jeg ville nu beholde begge de 2 her, det ville være nemmere, jeg
> ved hvordan min Venus har det med killinger, er ikke så begejstret, hun
<snip>

Med mindre jeg er blevet misforstået, har jeg altså ikke udtrykt min mening
om hvorvidt Trine skal beholde begge killinger, så altså, der må jeg
desværre korrigere dig lidt
Men hvis hun tager begge, så skal hunnen, når hun er parat til nyt hjem,
ikke tilbage på internatet, men til det nye, blivende hjem <-- det var så
min mening

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 13:27

Det er meningen at jeg kun skal have dem over weekenden...hun og måske
begge, skal altså tilbage på internatet i næste uge.....

Og jeg vil kun have en kat mere...Hvis jeg havde en bondegård, havde jeg
taget dem allesammen, men det har jeg desværre ikke endnu....

Fra : Linda

Dato : 08-08-02 14:52

Hej Line
Der er vi enig, men jeg ville nok tage dem begge, men skal man have dem
hjem, så skal man nok holde dem til de kan komme til et blivende hjem.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-08-02 11:46

"Trine Alsing" <ta@dli.dk> skrev i en meddelelse
> Ville det være synd for hans søster?? puha nu får jeg det helt
dårligt....

Det vil ikke være synd for hans søster hvis du kun tager ham med hjem
men det ville .. synes jeg være rigtig synd for hans søster hvis du
tager hende med hjem et stykke tid og så sender hende tilbage .. når
du på forhånd ved at du kun vil have en kat synes jeg du skulle nøjes
med at tage en med hjem .. alt andet ville være hensynsløst over for
den kat du ikke vil beholde .. bare min mening ..

Havengoddaghils fra Ami

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 12:52

Hej Ami

Det er oz umiddelbart min egen mening...men damen derude sagde at hun tit
havde de små vilde med hjem i weekenden for at have lidt mere tid til
dem...det er vel også synd så?? Der blir de jo også flyttet frem og
tilbage...
Det er lidt pest eller kolera synes jeg...skal de være hos mig og blive
forkælet...eller skal de blive i et bur på et internat, hvor personalet ikke
har tid til at tage sig af dem, fordi der er overflod af killinger i
øjeblikket??

Hilsen
Trine (der ikke synes det her med beslutninger om små kræ er nemt)

Fra : Line Wolff

Dato : 08-08-02 13:03

Hej Trine

Nu hopper jeg lige på banen igen med mit eksempel. Amidala har haft et
ret "omskiftende" liv i sine første par måneder, forstået på den måde, at
hun virkelig har prøvet at være mange steder. Først udenfor, hos sin mor, så
hos nogle mennesker der fandt hende, så hos Dina (som havde hende meget med
rundt, forbi internatet etc) og så ud til mig.
Min fornemmelse er, at Amidala er blevet meget hårdfør hvad angår køreture,
"at blive taget med" og generelt skifte hjem/værested. Hun tager det med
ophøjet ro og har slet ikke den her normale katteadfærd, med at gå rundt og
snuse over det hele, når hun kommer et nyt sted hen. Hun indtager det bare.
Det havde selvfølgelig været bedre at hun var foruden alt det flytteri, men
når hun alligevel har haft en hård barndom, er skaden mindre ved at hun
opholder sig på nogle optimale steder, fremfor bare at være eet sted uden
kærlighed. Håber du forstår hvad jeg mener
Altså - det bedste er selvfølgelig hvis kattene kan blive eet sted, men det
er altså ikke altid verden er så nem. Og så må man jo vælge det næstbedste.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Trine Alsing

Dato : 08-08-02 13:24

Hej igen igen

Efter alt det her snakken frem og tilbage, er jeg blevet noget rundforvirret
*gg*
Så jeg har lige talt med Inges Kattehjem...og de siger lissom dig..hellere
at jeg tager dem hjem her i weekenden og overnusser dem, end at de skal
sidde i et bur hvor der kun kommer en rengøringsdame......Hun siger også at
killingerne nok skal klare det, de er noget mere hårdføre end hvis det havde
været en voksen kat. Det vigtigste lige nu er at lære dem at mennekser ikke
er nogle slemme nogle...mht med at skille bror og søster ad...som hun sagde,
skiller man jo også et almindeligt kuld ad...

Så jeg henter dem i morgen, og så må vi se hvad Luna siger...går det ikke,
jamen så har jeg prøvet

Fra : Eva

Dato : 08-08-02 17:17

Hej Trine
Flot initiativ.
Held og lykke i weekenden.
Håber det kommer til at gå godt og er spændt på at høre om oplevelsen.
Hilsen Eva
Trine Alsing <ta@dli.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uqt49.81$Ev6.1893@news.get2net.dk...

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 17:50

Hej Trine
Nu når du er holdt op med at være rundforvirret og har truffet dit valg med
at passe misserne, vil jeg da også ønske held og lykke. Er også spændt på
hvad Luna siger, det kan jo være hun synes det er interessant og spændende,
man ved jo aldrig med katte. Og det er selvfølgeligt også rigtigt at
killinger er mere hårdføre end voksne katte. Så pøj pøj med projektet,
killinger er bare ikke til at stå for .
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 08-08-02 15:08

> [...]
og
> snuse over det hele, når hun kommer et nyt sted hen. Hun indtager det

Jeg er meget enig med dig. Det er jo netop ved at "udsætte" katten/killingen
for nye oplevelser og steder, at man vænner den til at være tryg ved dem.
Alt med måde naturligvis, men de fleste er nu ikke så sarte, som de ser ud.
Hos opdrættere er det jo netop også en del af prægningen, at killingerne
præsenteres for fremmede mennesker, lyde og lugte, så de ikke går helt i
baglås, når de flytter hjemmefra. Alt efter killingens grundlæggende
temperament, tror jeg, at vi skal passe på med ikke at gøre dem til nogle
små svagelige ting. Det vigtigste er at observere katten/killingens
reaktioner og handle derefter - for de har grundlæggende forskellige
grænser.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 11:46

Hej Trine
Du skal da ikke få det dårligt, altså. Jeg synes det ville være synd for
hans søster, i det hele taget synd at skille de 2 ad. Det generelle med at
de skulle kunne ringe til dig synes jeg ville være synd for dine egne
katte - hmm, det er vist synd det hele ikke .
Men et pænt træk af dig, men tænk dig godt om, du skal i hvert tilfælde ikke
springe ud i noget, og lade dig overtale selv om de siger "du har et godt
tag på vildkatte". Selv om jeg er vild med katte, og har et godt tag på
alle katte, selvom de bider mig i næsen (Bast) ville jeg altså takke nej.
Jeg bryder mig slet ikke om tanken at flytte rundt på katte hele tiden, så
er de blevet glade for et sted hos Inge, så skal de hjem til dig og blive
glade, og så skal de tilbage til Inge og blive glade, og så skal de ud til
folk, nej altså jeg synes ikke om det. Og du skal gøre dig klart hvilket
arbejde
du indlader dig på og hvilke problemer du påtager dig, og måske kommer du
til
at holde alt for meget af dem, og så skal du aflevere dem, for ellers ender
du op med 50 katte. Så tænk dig meget nøje om. Hvis du har overskud, kan du
så ikke være ude hos Inge af og til og hjælpe til.
Bare min mening.
Hilsen Denise

Fra : Broxgaard

Dato : 08-08-02 16:36