Skærme
Fijala 3554
2 skærme på 1 pc - hvordan?
Fra : SFJ

Dato : 08-08-02 07:35

Jeg har set flere i min branche - reklame - der kører med 2 skærme på en
gang, men hvordan gør man det.

Jeg vil f. eks. gerne kunne sidde og layoute på min EIZO T962, mens jeg evt.
kunne have Outlook og måske nogle toolboxes på en ekstra 17" jeg har
stående. På den måde får jeg jo større arbejdsareal, og kan se de mails der
løbende kommer uden at skulle minimere vinduer.

Nogen der kan komme med en forklaring for 'dummies'.

Søren

Fra : SFJ

Dato : 08-08-02 07:54

Glemte lige at sige at jeg har NVIDIA RIVA TNT2, som har en nView Manager
der tilsyneladende understøtter det med 2 skærme, men hvordan gør man i
praksis?

Altså hvordan skal skærm 2 kobles på, og hvordan skal det indstilles?

Søren

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 08-08-02 07:55

Det kan gøres på 2 måder, enten ved at montere et grafikkort fra Matroxs
G-X00 serie (G-400, G-450 eller G-550), der har 2 stik til skærm, og så et
operativsystem, der er nyere end Win98. Dette den bedste løsning, Matrox er
suveræn i 2D billedkvalitet.

den anden måde er at sætte 2 grafikkort i din PC, den kan også lade sig
gøre, men så risikerer du alskens ulyksaligheder, hvis grafikkortene ikke
vil "snakke" sammen, driverproblemer etc.

summa summarum, køb et matrox kort, fås fra ca. 900kr inkl. moms.

VH Thomas Antonsen (Jo, jeg er farvet, har brugt Matrox siden midt i 90'erne

Fra : SFJ

Dato : 08-08-02 09:38

"Thomas Antonsen" <baz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil "snakke" sammen, driverproblemer etc.
>
> summa summarum, køb et matrox kort, fås fra ca. 900kr inkl. moms.

Hej Thomas,

Tak for dit svar. Det afføder dog spørgsmålet: Hvad er det så mit nuværende
grafikkort kan konfig'es til?

Der er bl. a. mulighed for "Spredning af vinduer på tværs af skærme...." og
mange lignende funktioner.

Søren

Fra : Mogens

Dato : 08-08-02 10:03

On Thu, 8 Aug 2002 10:38:04 +0200, "SFJ" <s.f.j@get2net.dk> wrote:

> [...]
>grafikkort kan konfig'es til?
>
>Der er bl. a. mulighed for "Spredning af vinduer på tværs af skærme...." og

Nogen Nvidia kort laves med 2 monitor udgange, men da
alle kortene bruger de samme drivere, så kan du se denne
option selvom du ikke har mulighed for at bruge den

mvh Mogens

Fra : SFJ

Dato : 08-08-02 11:52

> Nogen Nvidia kort laves med 2 monitor udgange, men da
> alle kortene bruger de samme drivere, så kan du se denne
> option selvom du ikke har mulighed for at bruge den
>
> mvh Mogens

Tak Mogens. Så giver det mening. Jeg har nemlig tjekket at der kun var én
udgang

mvh Søren

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-08-02 10:14

Thomas Antonsen wrote:
> [...]
> operativsystem, der er nyere end Win98. Dette den bedste løsning, Matrox er

Ikke alle kort fra de nævnte serier understøtter 2 skærme, du skal kigge
efter Dual Head som indikere de kan. Det nye Matrox Pahelia understøtter
hele 3 skærme på en gang.

Matrox er dog ikke de eneste som laver grafikkort med flere udgange, der
er en del kig blot efter betegnelser som TwinView o.s.v.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 10-08-02 19:13

Det er jo rigtigt, Matorx laver kort med kun en udgang, men jeg er ret
sikker på der er modeller i alle 3 serier, der har "Dual-Head".

alle test jeg har læst, siger Matrox er bedst i 2D, og til at lave
"dual-head" eller hvad det så end hedder når man kører 2 skærme på ét kort.

VH Thomas