MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ødelagte filer ved kopiering over net
Fra : Ingolf

Dato : 08-08-02 05:03

Lavede en backup, som fyldte 7 cd'ere... alt ialt havde jeg 7 stks 700 mb
filer som jeg skulle ha brændt på cd.

Jeg kopierede disse fra winxp pro ntfs, over lan(tcpip), til win2000 pro
ntfs. Ingen fejl ved kopiering. Efter kopiering, slettedes de originale
filer fra kilde, winxp. Alle filer var 100% intakte før kopiering.

Nu viser det sig så at filerne kun er kopieret halvt... dvs.. at de 700mb's
filer indeholder omkring halvdelen af de oprindelige data, og sidste halvdel
er rene nuller? Alle filerne er dog kopieret, og har den oprindelige
størrelse. Hvordan det er gået til forstår jeg ikke. Kopiering tog godt og
vel 30-35 minutter. og forløb uden fejl. Benyttede Windows Commander v5.0
til at kopiere.

Har derfor forsøgt at genskabe de oprindelige filer med "file scavenger",
men den kan ikke finde filerne på winxp... :( selvom der ingen ændringer har
været siden kopiering og sletning. Har tidligere reddet filer med dette
værktøj.

Har kørt scandisk på win2000 computer, men fandt ingen fejl. Både med check
af ødelagte sektorer, og genstart.. ingen fejl.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at genskabe filerne? Evt.. hvad der
er gået galt?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-08-02 11:12

> [...]
>vel 30-35 minutter. og forløb uden fejl. Benyttede Windows Commander v5.0
[...]

Fejl i overførslen. Windows verificerer ikke overført (og kopieret /
flyttet) data, som standard.
Du må kunne slå verificering til i Windows Commander. Jeg kender ikke
programmet, desværre.

Det kan ikke redde dine data nu, men det vil kunne hjælpe dig næste
gang.

/Henrik

Fra : ha

Dato : 08-08-02 12:03

> [...]
har
> været siden kopiering og sletning. Har tidligere reddet filer med dette

Prøv evt. programmet "Drive rescue". Kan hentes fra
http://home.arcor.de/christian_grau/rescue/

mvh
ha

Fra : Ingolf

Dato : 08-08-02 14:49

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message
> har
>
> Prøv evt. programmet "Drive rescue". Kan hentes fra
> http://home.arcor.de/christian_grau/rescue/
>
> mvh
> ha

Programmet kan ikke hentes... :(

Jeg er noget forundret over hvad der er sket... aldrig set det før... og har
altid brugt wincommander til sådanne operationer. Selv filer på 5-7gb har
der aldrig været problemer med. Selve kopieringen er jo foregået ved
systemkald, og disse bør da melde om fejl ved kopiering.

"Verify" er ON på begge maskiner...

Data ligger på software raid0 drev..(2 diske).. har før reddet data fra
sådanne drev.. men her må jeg give op... da "inode" er gået tabt.

Har nu prøvet 5 forsk. recover programmer... uden held :(

Der er en enkelt af de kopierede filer der er 100% intakt... men resten har
kun ca halvdelen af de oprindelige data.

Fra : ha

Dato : 08-08-02 16:27

> Programmet kan ikke hentes... :(

Nå nej, det kan jeg se. Sig til, hvis jeg skal maile det til dig
det fylder kun lige godt 1 mb.

> Har nu prøvet 5 forsk. recover programmer... uden held :(
> Der er en enkelt af de kopierede filer der er 100% intakt... men resten
har
> kun ca halvdelen af de oprindelige data.

Surt. Men raid kan jeg ikke hjælpe dig med. Det er måske
derfor recovery programmerne ikke virker?

mvh
ha