Soltek's SL-75KAV, noget værd ?
Fra : Bjarke

Dato : 08-08-02 02:15

Nogen der kender til et SL-75KAV ?
Jeg har set lidt om den på solteks side, men kan ikke helt få afklaring
på disse spørgsmål:
Hvilke CPU's (og hvor mange MHz) kan den køre med ?
Ramtype? Kan se at pc133 virker, men er det optimalt?
Ydelse ? Med en duron på 650-700MHz, hvor stor er forskellen i 3d spil
til et amd k6-2@500?
Jeg har et gf2gts grafikkort som K6'ern ikke helt kan trække, vil det
være nok med ovenstående ?
Hvad vil en rimelig brugt pris være med en ~650mhz duron?
Har i andre kommentarer til kortet lytter jeg ører..

På forhånd mange tak

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-08-02 08:37

Bjarke skrev bl.a.:

> Nogen der kender til et SL-75KAV ?
> Jeg har set lidt om den på solteks side, men kan ikke helt få
> afklaring på disse spørgsmål:
> Hvilke CPU's (og hvor mange MHz) kan den køre med ?

Det afhænger vist af versionen af bundkortet. Hvis du kikker under "latest
BIOS" http://www.soltek.de/English/download/main/75KAV.htm kan du se at
nogle 75KAV kan klare optil en XP2200+. Hvis ikke bundkortet ikke er en "F1"
version, vil jeg tro at en Athlon 1.4GHz (Thunderbird) er maximum.

> Ramtype? Kan se at pc133 virker, men er det optimalt?

Ja... det er det, det er lavet til. Boardet er jo ikke helt nyt mere, men
har da et at de gennemtestede chipset. Jo, det virker fint.

> Ydelse ? Med en duron på 650-700MHz, hvor stor er forskellen i 3d
> spil til et amd k6-2@500?

Tjae... nu er en K6 ikke verdens bedste CPU til 3Dspil. En Duron er en klar
forbedring, så vil jeg tro at en forbedring omkring 100% skulle være muligt.
(afhæng af hvilke spil der er tale om)

> Jeg har et gf2gts grafikkort som K6'ern ikke helt kan trække,
> vil det være nok med ovenstående ?

Ja, med den sammensætning kan GF2 kortet sagtens komme til live igen

> Hvad vil en rimelig brugt pris være med en ~650mhz duron?

Jeg kikkede lige på edbpriser.dk for at sammenligne med noget af samme type.
Et bundkort af samme type kan fås til ca 600 kr, men man kan også få andre,
hurtigere og mere modrene kort til ca 500 kr, så bundkortet alene skal ikke
over 350,-. CPU'en kan vist ikke købes mere, men som priserne på større
modeller er, bør en 650MHz Duron ikke koste over 150,- (med køler).

Så for 500,- er der vist ingen der bliver snydt.

--
Lars

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 08-08-02 09:14

Jeg har et soltek 75kav med en duron 800@1066 og et gf2 mx400 kort det
scorer over 3000 på 3dmark2001se 1024*748*32 :) Det er vel ok. Så hvis du er
ude på at holde prisen nede så er det et godt kort, ønsker du 3d power ville
jeg vælge et med et nyere chipset f.eks. SL-75DRV5 som jo ikke er meget
dyrere (under 200 kr i forskel).
Mvh.
Michael

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 08-08-02 10:40

Bjarke <bjarke34234@hotmail.kom> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d51c633$0$89510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nogen der kender til et SL-75KAV ?
> Jeg har set lidt om den på solteks side, men kan ikke helt få afklaring
> på disse spørgsmål:

Det kører perfekt hos mig. Men med de lave priser der er på AMD processorer
mener jeg at en 1200 Duron vil klare jobbet meget bedre
og prisforskellen vil være minimal. Din ydelsesforbedring vil også afhænge
lidt af hvad du ellers har af gammel hardware i din maskine.Hvis din
harddisk
er gammel og sløv vil du ikke kunne mærke den store forskel.

Mvh. Finn