Ekstren ISDN a/b-adapter
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 17-02-01 15:22

Jeg har købt en TELES.iTA/2TR BOX (det er en ekstern a/b adapter) til min
ISDN linie da jeg skal bruge mit Eicon Diva modem andetsteds. Boksken er køb
i telebutikken.

Da jeg havde Eicon modemets a/b-adapter til at styre mine analoge telefoner,
sad der tre på port 1. Hvis telefonen så ringede kunne jeg godt tage
opkaldet på en telefon, derefter lægge røret på, og herefter tage den på en
anden telefon i huset som var tilsluttet samme port i Eicon-modemet.
Nu har jeg sat den nye ISDN a/b adapter-boks på i stedet for Eicon-modemet.
Hvis jeg tager et opkald på en telefon og lægger røret på for at tage
opkaldet et andet sted i huset (som man kan med en almindelig analog
telefonlinie), så afbrydes forbindelsen. Det er meget irriterende, og kan
det virkelig passe, at en a/b adapter til 1000 kr. ikke kan det?

Venlig hilsen
Jeppe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-02-01 17:54

> [...]
> telefonlinie), så afbrydes forbindelsen. Det er meget irriterende, og kan
> det virkelig passe, at en a/b adapter til 1000 kr. ikke kan det?

Teles sender Disconnect når du lægger røret på.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-02-01 18:03

On Sat, 17 Feb 2001 15:22:19 +0100, "Jeppe Vesterbæk"
<vesterbaek@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>telefonlinie), så afbrydes forbindelsen. Det er meget irriterende, og kan
>det virkelig passe, at en a/b adapter til 1000 kr. ikke kan det?

Jo det kan den godt, men du skal abbonere isdn parkering, og
viderestilling tror jeg det er. Så skal man trykke nogen kommandoer på
din telefon for at sende samtalen til et sandet sted. På et Lasat
modem skal man bruge R-knappen på telefonen, men ikke alle telefoner
har den.

Med venlig hilsen
Esben Pedersen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-02-01 18:30

>Jo det kan den godt, men du skal abbonere isdn parkering, og
>viderestilling tror jeg det er.

Parkering og terminalskift

Med venlig hilsen
Esben Pedersen

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 18-02-01 13:19

Jeg har fået parkering og banke på, men det hjælper ikke

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-02-01 18:53

On Sun, 18 Feb 2001 13:19:08 +0100, "Jeppe Vesterbæk"

>Jeg har fået parkering og banke på, men det hjælper ikke

Du skal også abbonere på terminalskift, da dit modem og din a/b
adapter er to forskellige terminaler.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-02-01 18:55

> Du skal også abbonere på terminalskift, da dit modem og din a/b
> adapter er to forskellige terminaler.

Mit modem? Jeg bruger ikke noget modem, men en Teles a/b-adapter til at
styre mine 3 telefoner der alle sidder i samme analoge udgang.

vh Jeppe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-01 19:26

Jeppe Vesterbæk skrev:

>Mit modem? Jeg bruger ikke noget modem, men en Teles a/b-adapter til at
>styre mine 3 telefoner der alle sidder i samme analoge udgang.

Det er sådan set ligemet. Din adapter er også en terminal.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 19-02-01 20:11

> Det er sådan set ligemet. Din adapter er også en terminal.

Det vil altså sige, at hvis jeg får terminalskift, så vil jeg være i stand
til at lægge røret på ved indgående opkald uden at forbindelsen bliver
disconnected?

Vh
Jeppe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-01 20:39

Jeppe Vesterbæk skrev:

>Det vil altså sige, at hvis jeg får terminalskift, så vil jeg være i stand
>til at lægge røret på ved indgående opkald uden at forbindelsen bliver
>disconnected?

Det kommer an på hvad du mener. Begge dine telefoner mister
forbindelsen med opringningen, men den bliver ikke afbrudt.
Derefter kan du frit afparkere samtalen på en vilkårlig terminal
hvorefter du kan snakke videre. Jeg ved ikke hvordan det opleves
i den anden ende.

Hvis du vil, kan du ringe til mig på 75 61 32 41, så skal jeg
parkere dig. Vi kan også gøre det omvendt hvis du selv vil
eksperimentere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-01 18:48

Esben Skov Pedersen skrev:

>din telefon for at sende samtalen til et sandet sted. På et Lasat
>modem skal man bruge R-knappen på telefonen, men ikke alle telefoner
>har den.

Så trykker man på afbryderknappen i godt et kvart sekund.