MS Windows
briani 27239
Optimere W2K Pro til spil
Fra : Cleaner

Dato : 07-08-02 23:25

Hej i NG

Jeg er helt ny hvad W2K angår og mangler nogle gode tips og tricks til
at få systemet til at køre spil optimalt, specielt MOHAA. På nuværende
tidspunkt hakker det meget.
Min PC består af følgende dele:

Asus A7V333
AMD XP 1800+
256mb PC2700 DDR
Palit Daytona Geforce3 Ti 200 128mb DDR (nuværende driver: Detonator
30.82)
Seagate Barracuda IV 40gb 7200

Endvidere her jeg kørt windows update, og har installeret service pack
2.

mvh
Cleaner

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 08-08-02 04:56

"Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 30.82)
> Seagate Barracuda IV 40gb 7200
>
> Endvidere her jeg kørt windows update, og har installeret service pack

Tror du skal kigge på din MOHAA opsætning.
Jeg sidder med gammel K6-2 500 MHz og spiller MOHAA med vennerne uden probs.
mine yderlige configs:
200 MB RAM (100 MHz)
Riva TNT2 M64 (32 MB RAM) (driver fra windowsupdate)
En eller anden maxtor 7200 HD på 80 GB
Windows 2000 der hver 2. dag køre windows update.

Kenneth Rasmussen

Fra : Cleaner

Dato : 08-08-02 12:00

>Tror du skal kigge på din MOHAA opsætning.

Hvorledes? Jeg har prøvet at køre 1024x768 med alt slået til, og jeg
har kørt 640x480 med det hele slået fra, og det hakker ligemeget
hvad....! Det jeg tror der er galt er at nogle dele i computeren ikke
kører optimalt. Det virker som om harddisken ikke kører DMA, selvom
jeg har slået det til...!!? Problemet er så at jeg ikke rigtig ved
hvor jeg skal pille, i og med at jeg er ikke er vant til W2K, men
derimod win98se.......

Cleaner

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 08-08-02 13:00

"Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg har slået det til...!!? Problemet er så at jeg ikke rigtig ved
> hvor jeg skal pille, i og med at jeg er ikke er vant til W2K, men

Se evt. her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2034&SegmentID=5791
Mvh.
Michael

Fra : Klitgaard

Dato : 08-08-02 13:05

> [...]

> jeg har slået det til...!!? Problemet er så at jeg ikke rigtig ved
> hvor jeg skal pille, i og med at jeg er ikke er vant til W2K, men

Har det virket før?

Hvilket bundkort har du? Hvis du et med VIA chipset kan du prøve at hente
Via 4-in-1 driverne på http://www.viaarena.com/?PageID=2

Mht. DMA skal du ind i Kotrolpanel -> System -> Hardware ->
Enhedshåndtering -> Under IDE ATA/ATAPI-controllere kan du finde ud af om
DMA er slået til under Egenskaber for primær eller sekundær IDE-kanal.

--
....Klitgaard

Fra : Cleaner

Dato : 08-08-02 13:54

>Har det virket før?

Før har jeg brugt win98se, hvor det har kørt flydende.......

>Hvilket bundkort har du? Hvis du et med VIA chipset kan du prøve at hente
>Via 4-in-1 driverne på http://www.viaarena.com/?PageID=2

Jeg har lavet en system beskrivelse i starten af tråden, men det er et
Asus A7V333, og jeg har installeret VIA 4-in1 v. 4.40

>Mht. DMA skal du ind i Kotrolpanel -> System -> Hardware ->
>Enhedshåndtering -> Under IDE ATA/ATAPI-controllere kan du finde ud af om
>DMA er slået til under Egenskaber for primær eller sekundær IDE-kanal.

Der har jeg været inde og slå DMA til.......

Cleaner

Fra : Klitgaard

Dato : 08-08-02 14:02

> Før har jeg brugt win98se, hvor det har kørt flydende.......

Har du prøvet andre versioner end Detonator 30.82? Har været ude for at
ældre versioner kører mere stabilt, f.eks 23.11.

Ellers kunne du jo prøve at opdatere BIOS. Der ligger en opdatering her:
http://www.tweak.dk/bios.php

--
....Klitgaard

Fra : Cleaner

Dato : 09-08-02 23:47

>Har du prøvet andre versioner end Detonator 30.82? Har været ude for at
>ældre versioner kører mere stabilt, f.eks 23.11.

Jeg har prøvet følgende detonator drivere: 21.83, 28.32, 29.42, 29.80
& 30.82 (den jeg bruger nu), men jeg kan ikke se nogen umiddelbar
ændring..........

Cleaner

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 09-08-02 21:27

> [...]
> jeg har slået det til...!!? Problemet er så at jeg ikke rigtig ved
> hvor jeg skal pille, i og med at jeg er ikke er vant til W2K, men

Som nævnt andetsteds i tråden så prøv en anden detonator driver.
MOHAA kører i Direct3d. I Avancerede indstillinger for skærmen kan
du gå til fanen Gforce3 og vælge Yderligere indstillinger
(additional settings). I fanen Direct3d skal indstillingen ændres
til Bedste ydelse (Best performance).

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Cleaner

Dato : 09-08-02 23:49

>MOHAA kører i Direct3d.

Jeg er nu ellers rimelig sikker på at MOHAA kører OpenGL........

Cleaner

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-08-02 20:44

> Jeg er nu ellers rimelig sikker på at MOHAA kører OpenGL........
>
> Cleaner

Det har du også god grund til - glem venligst mit tidligere indlæg