Udløbsdato på profiler?
Fra : Jette

Dato : 07-08-02 22:18

Hej slaver og slavinder

Bør der være en udløbsdato på profilerne? Hvis ja, hvilket kriterie bør
man gå ud fra?

Jeg spørger Jer, fordi vi i fremtiden vil komme ud for at
forbipasserende i et lyst øjeblik, synes det kunne være sjovt at oprette
en profil, for derefter aldrig at vende tilbage igen.

Da profilerne først og fremmest er for aktive brugere af nyhedsgruppen,
ville det være rart at kunne sortere inaktive og eks-brugere fra ...
ikke mindst fordi antallet af profiler vokser og vokser og vokser... på
den måde kunne man også undgå useriøse profiler og profiler med falske
email-adresser.

Jeg overvejer derfor at lave en auto-mail der sendes til brugere med
profiler der er 1/2 år gamle. I mailen bliver brugeren bedt om at klikke
på et link, som gør at datoen for profilen bliver fornyet.

Jeg kunne godt tjekke i nyhedsgruppen, hvornår brugeren sidst har sendt
et indlæg... men det ville ikke være fair over for dem der følger aktivt
med, men ikke skriver så tit... og dertil kommer at indlæg jo kun findes
på serveren i en begrænset periode.

Hvad synes I?

Mvh. Jette

PS - Til Jer der ikke har fulgt med i tråden om Katrines
stamtavleartikel-serie, kan jeg fortælle at den nu ligger på hjemmesiden
under "Avl".
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=29

--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 07-08-02 22:30

> Hej slaver og slavinder
>
> Bør der være en udløbsdato på profilerne? Hvis ja, hvilket kriterie bør
> man gå ud fra?

Jeg sytne det er en god ide med en udløbdato på profilerne

> [...]
> ikke mindst fordi antallet af profiler vokser og vokser og vokser... på
> den måde kunne man også undgå useriøse profiler og profiler med falske

Det vil jeg giver dig ret i *S*

> Jeg overvejer derfor at lave en auto-mail der sendes til brugere med
> profiler der er 1/2 år gamle. I mailen bliver brugeren bedt om at klikke
> på et link, som gør at datoen for profilen bliver fornyet.

Det er ikke en god ide.. Hvis folk er instresse i at være med på siden skal
de log ind ret tit...

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-08-02 22:52

Jeg synes det er en rigtig god idé med en automail med en link...
Mvh Camilla

Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk

Fra : Eva

Dato : 07-08-02 23:02

Hej Jette
Jeg syntes det lyder som en rigtig god idé, både med udløbsdato og med en
auto-mail.
Hvor får du dog alle de gode idéer fra
Hilsen Eva
Jette <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ais2o2$ksj$1@news.cybercity.dk...

Fra : johnb

Dato : 08-08-02 05:57

Det lyder meget fint, autosvar og udløbsdato er helt OK.

Miavser fra Stina og hilsner fra John

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 08-08-02 07:55

Jeg synes det med en automail er en smadder god ide. Eller hvis man på en
eller anden måde kunne gøre det udfra når man logger ind på hjemmeside. Ved
ikke om det er muligt, men så kunne man også se om det er nogen der bruge
hjemmeside/nyhedsgruppen.

Hilsen¨
Heidi

Fra : Denise

Dato : 08-08-02 08:52

Hej Jette
Ja, jeg tænkte ikke på passive læsere (hedder det ikke lurkere), så
udløbsdato på profiler er ok. Skal der ikke være krav om, at profiler skal
være udfyldt og ikke tomme ? Der må du vel skrive manuelt til personen og
sige at profilen bliver slettet, fordi kravet er at profilen er udfyldt
korrekt (hvad man så bliver enige om, at korrekt er) ?.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 08-08-02 10:04

Hej Jette

Jo, jeg synes det er en god idé med sådan en auto-mail og en
udløbsdato. Jeg var faktisk inde for at se et billede og tog så et kig
på de nye profiler og vidst nok også nogle som ikke var så nye og jeg
må indrømme at der da var en som sprang mig i øjnene fordi vedkommende
intet havde skrevet om en evt. kat eller nogen profil decideret, men
vidst mere en reklame for sin hjemmeside (sådan opfattede jeg den). Men
at slette en profil fordi man ikke har været inde på sin egen er måske
lidt overdrevent, jeg mener jeg går ikke ind på min med mindre der er
noget nyt. Selvfølgelig vil jeg opdatere f.eks. når Mowgli flytter ind,
men jeg vil ikke gå ind på min egen særligt tit. Så en form for
bekræftelsesmail om at jeg stadig er med synes jeg er en fin måde at
gøre det på.

Kate

Fra : Lotte M

Dato : 08-08-02 12:55

> [...]

> et indlæg... men det ville ikke være fair over for dem der følger aktivt
> med, men ikke skriver så tit... og dertil kommer at indlæg jo kun findes

Jeg er en af smuglæserne, som også har oprettet en profil og jeg ville
da være ked af at blive slettet

Som regel læser jeg gruppen hver eneste dag, og har gjort det i flere år,
men jeg har kun skrevet ganske få indlæg - alligevel føler jeg en tilknytning
til gruppen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 08-08-02 14:45

> Som regel læser jeg gruppen hver eneste dag, og har gjort det i flere år,
> men jeg har kun skrevet ganske få indlæg - alligevel føler jeg en
tilknytning
> til gruppen.

Hvis man lavede det sådan, at man fik en mail hver halve år med et link, der
bare lige skulle klikkes på, for at man ikke bliver slettet, så ville du
stadig kunne have din profil, selv om du mest "lurker".
Jeg synes, at det er en god løsning på den måde - så bliver dem, der ikke
gider være med, slettet og alle andre kan nemt og enkelt beholde deres
profil - ligegyldig om det deltager skriver eller bare læser.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : tulle

Dato : 08-08-02 21:13

Hej !

Jeg er også en af dem som ikke så tit skriver indlæg, men næsten dagligt
følger med i hvem som nu har killinger, søde fortællinger, triste
fortællinger, daglige beretninger, og når jeg så indimellem har et problem
som hobby ejer af en per og en mco, så spørger jeg gruppen til råds da jeg
altid er sikker på at få velkvalificeret hjælp. Så ideen om at udsende et
"vil du stadig være med link" ca. ½ år er en rigtig god ide, ellers kan man
jo sige som mange andre forums, at har profilen ikke været aktiv i eks.vis
90 dage (næsten 3 mdr.) dvs. der er logget ind så autoslettes denne. Ide???

Tulle og misserne Chanell og Mille

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 09-08-02 17:25

Den 07/08-2002 klokken 23:17, skrev "Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk>
i <ais2o2$ksj$1@news.cybercity.dk>:

> Jeg overvejer derfor at lave en auto-mail der sendes til brugere med
> profiler der er 1/2 år gamle. I mailen bliver brugeren bedt om at klikke
> på et link, som gør at datoen for profilen bliver fornyet.

Alle tiders gode idé. (Hvor får du alle de gode idéer fra? )

> [...]
> et indlæg... men det ville ikke være fair over for dem der følger aktivt
> med, men ikke skriver så tit... og dertil kommer at indlæg jo kun findes

Så røg jeg vist hurtigt ud, da jeg som regel kun læser i gruppen
(Typisk "lurker").

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : JensenJS

Dato : 09-08-02 22:41

> [...]
> forbipasserende i et lyst øjeblik, synes det kunne være sjovt at oprette
> en profil, for derefter aldrig at vende tilbage igen.
Det kender jeg til, jeg begyndte for et par år siden at føre en liste
over de steder jeg har tilmeldt mig, da jeg efterhånden havde tilmeldt
mig på mange sider jeg aligevel ikke brugte efter noget tid, så jeg
kunne lukke abonnementet når jeg ikke mere havde brug for det.

> [...]
> ikke mindst fordi antallet af profiler vokser og vokser og vokser... på
> den måde kunne man også undgå useriøse profiler og profiler med falske
For at slippe for falske mail adresser kan du jo gøre som de gør på
mange andre steder, hvor man ikke bare kan oprette sig og så med det
samme begynde at bruge abonnementet.
Der bliver der sendt en mail til den adresse man har skrevet, hvis
mailen ikke bliver besvaret inden 24-48 timer slettes tilmeldelsen
før den overhovedet bliver taget i brug, så på den måde fjerner man
dem der bruger falske email adresser, og bekræfter samtidig at man
virkelig ønsker at være abonnent på siden.

> Jeg overvejer derfor at lave en auto-mail der sendes til brugere med
> profiler der er 1/2 år gamle. I mailen bliver brugeren bedt om at klikke
> på et link, som gør at datoen for profilen bliver fornyet.
På sider som hotmail og yahoomail er der 4 måneder, og på dyndns er der 3

> [...]
> et indlæg... men det ville ikke være fair over for dem der følger aktivt
> med, men ikke skriver så tit... og dertil kommer at indlæg jo kun findes
Det har du allerede selv svaret på, det er svært at rette sig efter.

> Hvad synes I?

Mine råd er
Når man opretter sig
Skal man svare bekræftende på en email sendt til den email adresse
man har opgivet under oprettelsen.

Send en email hvis abonenten ikke har været aktivt på kontoen i 3-4 måneder.
Hvis der ikke svares positivt inden 7-14 dage, markeres kontoen inaktiv.
Når kontoen er inaktiv kan den ikke ses af offentligheden men data slettes
ikke de gemmes i yderligere 2-3 måneder, og man får en mail med oplysning om at
kontoen er inaktiv men at den kan åbnes igen ved at logge sig på og aktivere
den igen.

Det bør også være muligt for abonenten at forlænge inaktiv perioden i 1-3 måneder
ekstra hvis man i en periode ikke har mulighed for at være aktivt på kontoen, dog
skal der tages højde for misbrug.

mvh JensenJS

Fra : Jette

Dato : 10-08-02 07:56

"JensenJS" skrev:
> Send en email hvis abonenten ikke har været aktivt på kontoen i 3-4
måneder.

Jeg kan godt forstå at yahoo og hotmail gør det allerede ved 3-4
måneder, men de har også temmelig mange flere brugere tilmeldt end vores
hjemmeside ... så jeg tror at 6 mdr. er tilstrækkeligt for vores
vedkommende. Når først funktionen er der, er det jo også nemt at
forkorte perioden senere, hvis siden bliver meget populær.

> Hvis der ikke svares positivt inden 7-14 dage, markeres kontoen
inaktiv.

Det tror jeg er en god idé. Det kan jo ske man er ude og rejse når
mailen sendes.

.... også en god idé

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 10-08-02 07:57

"Jette" skrev:
> Bør der være en udløbsdato på profilerne? Hvis ja, hvilket kriterie
bør
> man gå ud fra?
[klip]

Tusind tak for alle Jeres gode forslag ... Det lader til vi er
nogenlunde enige, så jeg vil nu skrive det på den hastigt voksende
ønskeliste...

Mvh. Jette