MS Windows
briani 27239
Et mærkligt spørgsmål
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-08-02 22:03

Er det muligt at emulere en keyboardsekvens i feks. en bat fil eller på
anden måde ?
Det er en gammel Win 95 spilledåse jeg skal bruge til noget styring..
Sekvensen skal logge brugeren af og logge på som en anden bruger..feks. -
Ctrl+Esc - L - A

Der er en flaske rødvin til den der kan hjælpe

Mvh
Allan S. Kristiansen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-02 22:10

In news:dk.edb.system.ms-windows Allan S. Kristiansen wrote:

> [...]
>Det er en gammel Win 95 spilledåse jeg skal bruge til noget styring..
>Sekvensen skal logge brugeren af og logge på som en anden bruger..feks. -

Du kan ikke bruge "rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0" i
stedet? Det burde virke under Windows 98, men jeg er ikke sikker på
Windows 95. Altså noget i stil med:
__

rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0
exit
__

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-08-02 22:50

Ææh tak Lars !
øøh det er sikker rigtigt hvad du skriver men det er sort snak for mig
, jeg har brug for
hjææælp, altså feks. ligge en bat fil inde i start kataloget således at
maskinen logger brugeren af lige så snart han er logget ind, derefter går
systemet ud i login billedet igen. De filer du nævner siger mig ikke rigtigt
noget

Mvh
Allan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-08-02 22:58

In news:dk.edb.system.ms-windows Allan S. Kristiansen wrote:

>øøh det er sikker rigtigt hvad du skriver

Jeg tror desværre ikke at det virker i Windows 95, men prøv ad.

>men det er sort snak for mig

Lad os se...

> [...]
>kataloget således at maskinen logger brugeren af lige så snart han er
>logget ind, derefter går systemet ud i login billedet igen. De filer

Disse to linjer skal sættes ind i en bat-fil (tekstfil, omdøbt til
..bat). Når du kører filen vil du blive logget af (i hvert fald i
Windows 98/ME):
__

rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0
exit
__

Jeg er ikke sikker på om 2. linje er nødvendig.

Er du med?

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 08-08-02 00:20

> [...]
> Windows 98/ME):
> __
>
> rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0

Ja det er prøvet nu men det virker ikke den siger:

FEJL i shell32.dll
Mangler: SHExitWindowsEX