/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
behøver man?
Fra : Broxgaard


Dato : 07-08-02 21:28

Hej

jeg ville lige høre om behøver man en stamtavle for at kunne være medlem af

Racekatten www.racekatten.dk
Jyrak www.jyrak.dk
Darak www.darak.dk
Katteklubben www.perseren.dk


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))



 
 
Niels Peter (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 07-08-02 21:42

"Broxgaard" <broxgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5182da$0$72774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> jeg ville lige høre om behøver man en stamtavle for at kunne være medlem
af
>
> Racekatten www.racekatten.dk
> Jyrak www.jyrak.dk
> Darak www.darak.dk
> Katteklubben www.perseren.dk
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Miss Candy og Daniel
> www.anti-bums.dk (Miss Candy)
> www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))

Nej, men du behøver at være medlem af en disse klubber for at få stamtavler
til killinger eller stamnavn ...
Man kan sagtens være medlem af en af disse klubber uden at have racekat, ja
uden at have kat i det hele taget.

Niels Peter
www.bluewhite.dk


Broxgaard (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 07-08-02 22:25


> Nej, men du behøver at være medlem af en disse klubber for at få
stamtavler
> til killinger eller stamnavn ...
> Man kan sagtens være medlem af en af disse klubber uden at have racekat,
ja
> uden at have kat i det hele taget.

Okay...

er der en bestemt for Colourpoint-perser?


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))



Niels Peter (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 07-08-02 22:41

"Broxgaard" <broxgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d519029$0$89541$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Okay...
>
> er der en bestemt for Colourpoint-perser?

Nej, hovedklubberne er ikke inddelt efter racer, selv om den, der hed
Perseren (de har vist lige skiftet navn) tæller en del perserejere.
Men ud over hovedklubberne findes der også en del specialklubber for de
enkelte racer, man også kan være medlem af.

Niels Peter


Grit Wessel (07-08-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 07-08-02 23:12

> Men ud over hovedklubberne findes der også en del specialklubber for de
> enkelte racer, man også kan være medlem af.

....som kan findes på Felis Danicas side (http://www.felisdanica.dk/) under
specialklubber.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Sort-hvid hunkilling til salg!



Broxgaard (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 08-08-02 18:05

> Nej, men du behøver at være medlem af en disse klubber for at få
stamtavler
> til killinger eller stamnavn ...

hvad er et stamnavn??




Niels Peter (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 08-08-02 18:20

"Broxgaard" <broxgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d52a5f9$0$72778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej, men du behøver at være medlem af en disse klubber for at få
> stamtavler
> > til killinger eller stamnavn ...
>
> hvad er et stamnavn??

Et stamnavn er et navn, man som opdrætter vælger, og som dermed bliver
"efternavn" til alle de killinger, man får stambogsregistreret.
Mit stamnavn er for eksempel Blue & White, så hvis jeg skulle få den ide, at
en af mine killinger skulle hedde "Karl", ville dens fulde navn være "Karl
of Blue & White".
Man behøver ikke et stamnavn, hvis man kun vil have et kuld. Så får
killingerne kun "fornavne", i ovennævnte eksempel ville killingen simpelthen
bare hedde "Karl" på sin stamtavle.
Men får man blod på tanden efter sit første kuld og vil fortsætte, skal man
have et stamnavn.

Niels Peter
>
>


Jesper & Pernille (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper & Pernille


Dato : 08-08-02 21:30

Hej Daniel og Niels Peter,


> Man behøver ikke et stamnavn, hvis man kun vil have et kuld. Så får
> killingerne kun "fornavne", i ovennævnte eksempel ville killingen simpelthen
> bare hedde "Karl" på sin stamtavle.

Hvis man ikke har stamnavn får killingerne også et nummer - 2 cifre for
årstal og så 3 cifre for "nummer killing som er registreret uden
stamnavn det pågældende år".

Min Ce'Nedra hedder f.eks. "officielt" Ce'Nedra 01-232...hendes
opdrætter havde nemlig ikke stamnavn!

/Pernille



Broxgaard (08-08-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 08-08-02 19:47

> Et stamnavn er et navn, man som opdrætter vælger, og som dermed bliver
> "efternavn" til alle de killinger, man får stambogsregistreret.
> Mit stamnavn er for eksempel Blue & White, så hvis jeg skulle få den ide,
at
> en af mine killinger skulle hedde "Karl", ville dens fulde navn være "Karl
> of Blue & White".
> Man behøver ikke et stamnavn, hvis man kun vil have et kuld. Så får
> killingerne kun "fornavne", i ovennævnte eksempel ville killingen
simpelthen
> bare hedde "Karl" på sin stamtavle.
> Men får man blod på tanden efter sit første kuld og vil fortsætte, skal
man
> have et stamnavn.

I mit tilfælge hvad gøre man der?? det er jo en 2 år pige *S* og vi har jo
ikke stamtavlte på hende eller noget



Niels Peter (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 09-08-02 10:42

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
news:3d534d31$0$53046$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Et stamnavn er et navn, man som opdrætter vælger, og som dermed bliver
> > "efternavn" til alle de killinger, man får stambogsregistreret.
> > Mit stamnavn er for eksempel Blue & White, så hvis jeg skulle få den
ide,
> at
> > en af mine killinger skulle hedde "Karl", ville dens fulde navn være
"Karl
> > of Blue & White".
> > Man behøver ikke et stamnavn, hvis man kun vil have et kuld. Så får
> > killingerne kun "fornavne", i ovennævnte eksempel ville killingen
> simpelthen
> > bare hedde "Karl" på sin stamtavle.
> > Men får man blod på tanden efter sit første kuld og vil fortsætte, skal
> man
> > have et stamnavn.
>
> I mit tilfælge hvad gøre man der?? det er jo en 2 år pige *S* og vi har jo
> ikke stamtavlte på hende eller noget

I så fald er det en huskat. Huskatte kan man sagtens udstille, bare man er
medlem af en af hovedklubberne, og det kræver ikke stamnavn.

Niels Peter


Broxgaard (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 09-08-02 15:15

> I så fald er det en huskat. Huskatte kan man sagtens udstille, bare man er
> medlem af en af hovedklubberne, og det kræver ikke stamnavn.

Det er jo ikke en huskat *S* men på hende vanccinationsattest står der under
navn: Miss Candy (02-021) kan det der (02-021) var hende stamnavn?


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))



Jesper & Pernille (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper & Pernille


Dato : 10-08-02 08:38

Hej Daniel,
>
> Det er jo ikke en huskat *S* men på hende vanccinationsattest står der under
> navn: Miss Candy (02-021) kan det der (02-021) var hende stamnavn?
>

Jeg er godt klar over at smukke Miss Candy er en colourpoint perser, men
så længe hun ikke har en stamtavle skal hun desværre i
udstillingshenseende betragtes som huskat - og udstilles i huskatteklasse.

Jeg tvivler på at 02-021 er et stamnavn eller et af den type numre
katten får hvis opdrætter ikke har et stamnavn. Så vidt jeg husker har
du skrevet at Miss Candy er ca. to år gammel, og 02-021 henviser til at
hun skulle være den 21. kat registreret uden stamnavn i 2002. Katte skal
som hovedregel registreres senest 6 måneder efter de er født, og derfor
tror jeg ikke hun først er registreret i 2002. På den anden side kan du
jo kontakte Felis Danica og spørge dem hvilken kat der har nummeret!

Men hvis jeg var dig så ville jeg fluks kaste mig over lidt
research-arbejde og finde ud af hvor hun oprindelig kom fra. Dvs. snakke
med dyreinternatet osv. for at finde ud af om nogen ved noget om hendes
tidligere ejere. På den måde kan du muligvis finde frem til hendes
stamtavle eller få nogle oplysninger som betyder at du kan få en
kopi-stamtavle fra Felis Danica. (En kopi-stamtavle er sådan en man får
hvis den oprindelige stamtavle er forsvundet).

Held og lykke med det!

/Pernille



Broxgaard (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Broxgaard


Dato : 10-08-02 12:53

Der det lige det at der ikke nogle der ved noget om hende... ham der aflever
hende på internat ville ikke oplyse sit navn eller adresse... der er ingen
der kender til hende fortid... og vi har jo købt hende af nogle der har købt
hende på internat.. og de ved lige så meget som os..


--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel
www.anti-bums.dk (Miss Candy)
www.anti-bums.dk/laban/ (Minde side for laban (anti bums))



Lars Dahl (10-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dahl


Dato : 10-08-02 10:03

Jeg mener at huske at Miss Candy har været en tur omkring et internat. Kan
02-021 mon være internatets egen kode?? Altså kat nr. 21 der er taget ind i
2002.

Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Jesper & Pernille <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i
news:3D54C2BB.10801@brunholm-scharff.dk
> Hej Daniel,
>
> Jeg er godt klar over at smukke Miss Candy er en colourpoint perser, men
> så længe hun ikke har en stamtavle skal hun desværre i
> udstillingshenseende betragtes som huskat - og udstilles i huskatteklasse.
>
> Jeg tvivler på at 02-021 er et stamnavn eller et af den type numre
> katten får hvis opdrætter ikke har et stamnavn. Så vidt jeg husker har
> du skrevet at Miss Candy er ca. to år gammel, og 02-021 henviser til at
> hun skulle være den 21. kat registreret uden stamnavn i 2002. Katte skal
> som hovedregel registreres senest 6 måneder efter de er født, og derfor
> tror jeg ikke hun først er registreret i 2002. På den anden side kan du
> jo kontakte Felis Danica og spørge dem hvilken kat der har nummeret!
>
> Men hvis jeg var dig så ville jeg fluks kaste mig over lidt
> research-arbejde og finde ud af hvor hun oprindelig kom fra. Dvs. snakke
> med dyreinternatet osv. for at finde ud af om nogen ved noget om hendes
> tidligere ejere. På den måde kan du muligvis finde frem til hendes
> stamtavle eller få nogle oplysninger som betyder at du kan få en
> kopi-stamtavle fra Felis Danica. (En kopi-stamtavle er sådan en man får
> hvis den oprindelige stamtavle er forsvundet).
>
> Held og lykke med det!
>
> /Pernille
>
>


Niels Peter (09-08-2002)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 09-08-02 23:47

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
news:3d53ce88$0$88380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > I så fald er det en huskat. Huskatte kan man sagtens udstille, bare man
er
> > medlem af en af hovedklubberne, og det kræver ikke stamnavn.
>
> Det er jo ikke en huskat *S* men på hende vanccinationsattest står der
under
> navn: Miss Candy (02-021) kan det der (02-021) var hende stamnavn?

Rent teknisk er det en huskat, hvis der ikke er stamtavle på hende

Niels Peter


marianne hellemose (10-08-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 10-08-02 08:26

Til Daniel og alle kloge hoveder

Hvis nu nummeret på Miss Candy's vacc-attest er fra
en opdrætter uden stamnavn, kunne man så ikke
kontakte klubberne og hvis så beskrivelsen svare til den kat de har under
det nummer, købe en "kopi" stamtavle.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408558
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste