|
| Nat entry til 2 interne IP'er ? Fra : Simon Walther-Larsen |
Dato : 07-08-02 21:38 |
|
Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
jeg formulerede mig forkert.
Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"
| |
Kent Friis (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 07-08-02 21:55 |
|
Den Wed, 07 Aug 2002 22:38:00 +0200 skrev Simon Walther-Larsen:
>Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
>jeg formulerede mig forkert.
>
>Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
>online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
Jo da, hvis spillet ikke er ufatteligt dårligt programmeret.
>Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
Der er ikke noget der hedder "512 ICMP". En normal ping (ICMP type 0 og
type 8) virker fint igennem langt de fleste NAT's fra mange maskiner
samtidig.
Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\
// \\ Truly scalable operating system // \\
/( )\ Linux /( )\
^^-^^ ^^-^^
| |
Simon Walther-Larsen (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Simon Walther-Larsen |
Dato : 07-08-02 22:35 |
|
leeloo@phreaker.net (Kent Friis) har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:
>Den Wed, 07 Aug 2002 22:38:00 +0200 skrev Simon Walther-Larsen:
>>Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
>>jeg formulerede mig forkert.
>>
>>Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
>>online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
>
>Jo da, hvis spillet ikke er ufatteligt dårligt programmeret.
>
Okay. Når min krigsgale kone spiller Delta Force Landwarrior på sin PC
(10.0.0.4), routes trafikken på UDP-port 17478 videre til hendes IP.
Det gør at jeg ikke kan 'joine' en game-server....
Hvad kan jeg gøre/skrive for at jeg også kan spille samtidig på
10.0.0.3 ?
>>Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
>
>Der er ikke noget der hedder "512 ICMP". En normal ping (ICMP type 0 og
>type 8) virker fint igennem langt de fleste NAT's fra mange maskiner
>samtidig.
Jeg er ikke så stiv i det her, men kan blot se at når jeg pinger fra
eks. 10.0.0.4, tilføjes der i routeren :
10.0.0.4:512 217.157.185.183: 512 ICMP
Tilsvarende entries tilføjes også fra de 2 andre PC'er her i huset,
men de får nu blot timeout ved ping.
MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"
| |
Kent Friis (07-08-2002)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 07-08-02 23:58 |
|
Den Wed, 07 Aug 2002 23:35:05 +0200 skrev Simon Walther-Larsen:
>leeloo@phreaker.net (Kent Friis) har med klæbrige fingre ramt
>tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:
>
>>Den Wed, 07 Aug 2002 22:38:00 +0200 skrev Simon Walther-Larsen:
>>>Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
>>>jeg formulerede mig forkert.
>>>
>>>Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
>>>online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
>>
>>Jo da, hvis spillet ikke er ufatteligt dårligt programmeret.
>>
>
>Okay. Når min krigsgale kone spiller Delta Force Landwarrior på sin PC
>(10.0.0.4), routes trafikken på UDP-port 17478 videre til hendes IP.
>
>Det gør at jeg ikke kan 'joine' en game-server....
Det gør det kun hvis game-serveren er ekstremt dum, eller din NAT ikke
virker. Du har vel ikke lavet en statisk NAT på den port?
>Hvad kan jeg gøre/skrive for at jeg også kan spille samtidig på
>10.0.0.3 ?
Virker andre spil? Hvis de gør, så virker din NAT nok, og det er spillet
der er dårligt lavet. Hvis ikke du kan finde noget specifikt på det
spil på nettet (google), så skal du nok have fat i deres kundeservice,
og høre dem om det virkelig kan passe at det ikke virker.
>>>Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
>>
>>Der er ikke noget der hedder "512 ICMP". En normal ping (ICMP type 0 og
>>type 8) virker fint igennem langt de fleste NAT's fra mange maskiner
>>samtidig.
>
>Jeg er ikke så stiv i det her, men kan blot se at når jeg pinger fra
>eks. 10.0.0.4, tilføjes der i routeren :
>
>10.0.0.4:512 217.157.185.183: 512 ICMP
>
>Tilsvarende entries tilføjes også fra de 2 andre PC'er her i huset,
>men de får nu blot timeout ved ping.
Det kunne tyde lidt på at din router er ekstremt dum, da det faktisk er
samme problem du ser i begge tilfælde. Prøv om fx. Unreal Tournament
kan køre igennem NAT'en, den skulle der ikke gerne være problemer med.
Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;
| |
Bjarke Andersen (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 08-08-02 09:56 |
|
Simon Walther-Larsen <waltherlarsen@msn.com> crashed Echelon writing
news:ir03lu82qmj752tetccqo3tomcbkeufu68@4ax.com:
> Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
> jeg formulerede mig forkert.
>
> Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
> online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
>
> Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
én port kan kun nattes til én lan ip af gangen.
Du snakkede om online spil, hvorfor er dette nødvendigt med at lave NAT,
skal I da begge hoste spil samtidigt?
--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address
| |
Kent Friis (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 08-08-02 10:03 |
|
Den Thu, 8 Aug 2002 08:55:42 +0000 (UTC) skrev Bjarke Andersen:
>Simon Walther-Larsen <waltherlarsen@msn.com> crashed Echelon writing
>news:ir03lu82qmj752tetccqo3tomcbkeufu68@4ax.com:
>
>> Jeg spørger lige igen. Der var ingen svar sidste gang. Det kan være at
>> jeg formulerede mig forkert.
>>
>> Kan det ikke lade sig gøre at lave en nat entry i Cisco 677, så et
>> online-spil kan spilles samtidig på 2 computere ?
>>
>> Det samme spørgsmål gælder også for ping ( 512 ICMP).
>
>én port kan kun nattes til én lan ip af gangen.
>
>Du snakkede om online spil, hvorfor er dette nødvendigt med at lave NAT,
>skal I da begge hoste spil samtidigt?
Som jeg læser det, er det en source NAT (masquerading) han har problemer
med.
Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth
And cause an empire by the sea to fall
To the astonishment, and delight of all.
| |
Rasmus Bøg Hansen (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Rasmus Bøg Hansen |
Dato : 08-08-02 10:17 |
|
Bjarke Andersen wrote:
> Du snakkede om online spil, hvorfor er dette nødvendigt med at lave NAT,
> skal I da begge hoste spil samtidigt?
Mange spils netprotokol er desværre designet så tåbeligt, at det ikke
fungerer gennem NAT. Det gælder f. eks. de fleste af Biowares spil (Baldurs
Gate 1+2 og vistnok også Neverwinter Nights) - de kræver at der er en eller
flere indgående porte åbne.
I mine øjne en meget underlig disposition - disse spil henvender sig jo mest
til folk med flat-rate abonnementer (dvs. især ADSL i vore dage) og disse
løsninger kommer ofte med routere med NAT...
/Rasmus
--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --
| |
Lasse Reichstein Nie~ (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 08-08-02 09:38 |
|
Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> writes:
> Mange spils netprotokol er desværre designet så tåbeligt, at det ikke
> fungerer gennem NAT. Det gælder f. eks. de fleste af Biowares spil (Baldurs
> Gate 1+2 og vistnok også Neverwinter Nights) - de kræver at der er en eller
> flere indgående porte åbne.
NWN virker fint gennem en NAT. Vi har ikke prøvet at lave en server
der skal kunne ses udefra endnu, men almindeligt spil kører
upåklageligt med to klienter gennem en NAT.
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
Rasmus Bøg Hansen (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Rasmus Bøg Hansen |
Dato : 08-08-02 12:34 |
|
Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> NWN virker fint gennem en NAT. Vi har ikke prøvet at lave en server
> der skal kunne ses udefra endnu, men almindeligt spil kører
> upåklageligt med to klienter gennem en NAT.
Også uden portforwarding? Så trækker jeg mine ord tilbage og undskylder.
FAQ'en gav mig bare indtryk af noget andet.
Men BG og BG2 kan nu ikke køre uden alskens porte åbnet og portforwardet...
/Rasmus
--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
UNIX is user-friendly;
it's just particular about who it chooses to be friends with!
----------------------------------[ moffe at amagerkollegiet dot dk ] --
| |
Lasse Reichstein Nie~ (08-08-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 08-08-02 13:17 |
|
Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> writes:
>
> Også uden portforwarding? Så trækker jeg mine ord tilbage og undskylder.
> FAQ'en gav mig bare indtryk af noget andet.
En Linux 2.2 kerne med alle masq_* modulerne og en regel for at lave maskerade
for de lokale maskiner. Intet specifikt for NWN. Det er nok noget andet hvis
man skal være server, selvfølgelig :)
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
|
|