Bip koder
Fra : sjp

Dato : 07-08-02 21:22

Er de bip-lyde et bundkort bruger som fejlmeddelser generelle
eller er de meget specifikke for hver enkelt bundkortproducent?

En ven (der INTET ved om pc`er) ringede og sagde at han havde helt
sort skærm og 3 enkelt stående bip efterfuldt af en lang række bipper,
når han bootede.Eller måske er det : bip, bipbip, bipbipbipbipbip......
Ja det var svært at få forklaret gennem telefonen.

Han kommer og afleverer den om et par dage og så vil jeg selvfølgelig
prøve at se hvad der sidder i maskinen, og nok starte med at prøve et
andet grafikkort.
Men et link med lidt hjælp til disse koder ville være en god start.

Hilsen Jesper

Fra : P og T

Dato : 07-08-02 22:08

> Men et link med lidt hjælp til disse koder ville være en god start.

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami

Hilsen Per

Fra : Benny Frandsen

Dato : 07-08-02 21:45

Prøv også at kontrollere ramkredsene.

Benny

Fra : sjp

Dato : 08-08-02 19:20

Tak for linket !
Og jeg vil selvfølgelig også prøve at checke rammene.
Men hvis rammene var "døde" ville der vel stadig komme
et opstartbillede fra Bios der jo ligger i en romkreds på bundkortet.
eller er der noget jeg ikke forstår??.

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-02 15:38

sjp wrote:
> Men hvis rammene var "døde" ville der vel stadig komme
> et opstartbillede fra Bios der jo ligger i en romkreds på bundkortet.

Nix.
Ved boot bliver bios'en kopieret til ram'en, og udført derfra.
Nul ram eller død ram -> intet opstartsbillede.

Fra : sjp

Dato : 09-08-02 17:19

Nix.
Ved boot bliver bios'en kopieret til ram'en, og udført derfra.
Nul ram eller død ram -> intet opstartsbillede.

TAK

Hilsen Jesper