Lidt spørgsmål fra nyslået Hobby-ejer til ~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-08-02 19:32

Hej.
Har lige købt en Hobby 440SF de Luxe, årgang 2001.
Vi har problemer med mørklægnings gardinet i den store tagluge. Det er
forholdsvist nemt at lukke (skubbe) det i. Men det er yderst vanskeligt at
åbne igen. Det går stramt som bare pokker.
Er der et trick vi har overset, eller....? Et eller andet er der i hvert
fald galt!
Med i vognen, i en køkkenskuffe, lå der en løs aluminiumsplade på 250 x 190
mm. med en 5 mm. ombukning i den ene ende. Kanterne i den modsatte ende er
pænt afrundede, ligesom pladen på den ene side er overtrukket med
beskyttelsesplast. Hvad er den til? Vi gætter på en eller anden form for
afdækningsplade til gasblussene? (Det er den model med glasplade over
blussene)
Med venlig hilsen
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Ris@ger

Dato : 07-08-02 21:28

Hvis I finder ud af det med den ekstra aluminiumsplade, vil vi meget gerne
vide det.
Vi har lige købt en ny 500 KMFE og har samme plade liggende.

Mht. til den store tagluge, så prøv at tage ved med begge hænder - i stedet
for kun midt på. Så kører det lidt bedre (er min erfaring).

Iøvrigt Tillykke med vognen. Det er vores 3. nye vogn, men første Hobby. Vi
er meget glade for den.

Hilsen Torben

Fra : Lone & Søren Trelbor~

Dato : 11-08-02 13:25

Pladen er til at sætte op af vandhanen (delvist af plast), så den ikke
smelter, når det blus som er tættest på den er tændt.

Den ombukkede kant skal om bag glaspladen, og resten støtter mod vandhanen -
den står dog ikke voldsomt godt.

Fra : Jens

Dato : 19-08-02 22:15

Det er da sjovt som den ALU-plade spøger.

Jeg har spurgt dels forhandleren der ikke ikke vidste hvad den var til

Importøren siger "Såfremt du har en stænkplade på væggen er alt jo i orden -
gemt den anden væk og lad dig ikke irriterer over denne."

Fabrikken siger: "Der zusätzliche Spritzschutz ist im Lieferumfang vorhanden
und kann von Ihnen seitlich selbst befestigt werden. Befestigung entweder
durch Schrauben oder doppelseitigem Klebeband." - altså - den er til hvad
man nu synes - ikke specielt mod vandhanen (der er iøvrigt et foto at et
Hobby-køkken med blus ved vandhaem i brug unde afskærmning på deres
hjemmeside)

Til den gule firkant på døren svarer de: zu 2) Keine Funktion. Einzig und
alleine zu optischen Zwecken. - Ingen funktion!

Prøv at gi' plastikskinnerne ved taglugen lidt silikone (IKKE Olie) - det
plejer at hjælpe på den slags.

Mvh

Jens

Lone & Søren Trelborg <soren_t@post11.tele.dk> skrev i en